Uddannelsesforum 2012 Slip dem løs …! Grøndalsvængets skole København Lærer: Elsebet Jakobsen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skolens profil Den lille skole er et trygt og udfordrende læringsmiljø for elever 0 til 9 klasse, hvor den faglige og sociale læring er forankret i en.
Advertisements

Drømmescenarie – om 2 til 3 år
Vision Ganløse og Slagslunde Skole
Elevtrivselsundersøgelsen 2011 Egå Gymnasium Svarprocent: 95% (745 besvarelser ud af 784 mulige)
Klasseledelses- og relationskompetence
Forældreorientering Skolereformen.
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 22. maj 2014.
Informationsmøde på Lindebjergskolen
Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
Fremtidens skole….. NATURFAG I FREMTIDEN Skolebestyrelsesmøde Skovvangskolen
Læring i bevægelse - hvorfor?
Sammenhængs-kraft som DYNAMO i klasserummet
Velkommen til informationsmøde på Vrejlev-Hæstrup Skole
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Læringscentret og nye vejledningsformer
R UGVÆNGETS SKOLE - F REMTIDENS SKOLE ! Helhedsskole – et udviklingsskoleprojekt 2012/13.
Lærerprofessionen.
Kladde til informationsdias
Jørn Nielsen klinisk psykolog ph.d.
Forældremøde X årgang.
MODERNE MEDIER – et 6 ugers kursus for lærere august-oktober 2012 Foto fra rapporten: Digitale medier i folkeskolen.
”Sammenhængskraft som dynamo i klasserummet” August 2010 – September 2012.
Skolereform august 2014………………
LÆSEHJØRNET I BLOK A.
UDGANGSPUNKT 6. Februar Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
Klasseledelse og cooperativ learning
Bestyrelsesmøde 30. september 2013 Stavnsholtskolen Folkeskolereform – de helt overordnede rammer.
Kollegavejledning - indgange • Fag, medier og Faghæfte 48 • Skolekultur og mediekultur • Skolekultur og vejlederkultur • Skolebiblioteket som rum og funktion.
Informationsmøde vedr. skolestart Træd varsomt – her bliver mennesker til det allervigtigste for et menneske er at kunne klare sig selv – blive.
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Den lille Skoles vision 6. Skolens medarbejdere. 6. Skolens medarbejdere (bestyrelsens formulering) ”Medarbejderne agerer i overensstemmelse med skolens.
Folkeskolereformen - generel information
Rammeforsøg C: Studiefællesskaber Opstartskonference 30. august 2012 Tradium Handelsgymnasiet (hhx): ”Studiefællesskaber efter varierende elevbehov” 1.
Tre klare nationale mål
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Dansen omkring handicapbegrebet
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Relationer handler om troværdighed og tilgængelighed
Problemstilling Hvordan tilrettelægges et læringsforløb der understøtter lærens kompetenceudvikling ved implementering af ipads i undervisningen Lærerne.
Workshop 1 Forskningsprojektet Ind i undervisningsrummet på EUD.
GNU - Historie. Historie AnneMette, Dag Frode, Helge, Kurt, Kåre, Niels Erik, Maria, Per, Rakel, Rene, Sofia Didaktisk design; - Eleverne præsenterer.
Til etablering af science klubber Materialet kan give: Inspiration til opstart af science klub Indblik i andres erfaringer Bud på, hvilke overvejelser.
Lærerkompetencer 6. oktober 2014 Caroline Kearney Projektleder & Uddannelsesanalytiker.
Lærerprofessionen.
Informationsmøde 17. juni Forældre Skolereformen på Rønneskolen.
Ungebasen.
Indsæt billeder Klik på ikonet og indsæt et billede Billedbanken findes her: f60c93adc/ Vælg layout 1.
Elevtrivselsundersøgelsen 2012 Århus Akademi Svarprocent: 80% (661 besvarelser ud af 829 mulige)
Hylleholt skole ”Vi vil den gode skole”
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Elevtrivselsundersøgelsen 2011 Tech College Aalborg Svarprocent: 73% (549 besvarelser ud af 757 mulige)
Visionsdagen Hvad kom der ud af dagenHvad kom der ud af dagen Lærernes oplevelse af dagenLærernes oplevelse af dagen Det opfølgende arbejdeDet opfølgende.
AKT på Dybbøl Skolen.
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
Tjørnegårdskolen og VUC Roskilde – Fællesskaber - ensomhed: Hvornår er man med i et fællesskab, og hvordan ser man, at nogen er ensom? – Fokus på fællesskab.
LÆRING, DER SES!.
Velkommen til Vestervangsskolen
1 Kortlægning i program for læringsledelse 2 Kortlægning Kortlægningen i Program for læringsledelse er udformet som netbaserede, elektroniske spørgeskemaer.
Folkeskolereform på Tagensbo Skole Hvordan ser folkeskolereform ud på Tagensbo Skole.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
OPLÆG TIL PRAKTIKVEJLEDERTRÆF SOSU NORD, EFTERÅR 2016.
Elevtrivselsundersøgelsen 2015
Hvilken betydning har en faglig handlingsplan for mit barn?
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Hvilken betydning har en faglig handlingsplan for mit barn?
og få alle elever med Odense Lærerforening, 12. november 2015
Præsentationens transcript:

Uddannelsesforum 2012 Slip dem løs …! Grøndalsvængets skole København Lærer: Elsebet Jakobsen

IT i praksis……… de tekniske problemer! Elever med interesse for teknik

Tilsyn ….. tillid og tilladelse Ledelsen Lærerne Eleverne

Slideshows Web quests Spil Video

Programmering i Delphi Tutorials i Ruby

Superfag - Super-IT Kontakt til forskellige firmaer og uddannelsesinstitutioner Udvikling af software Erhvervspraktik - i et helt år !

Superbrugere på pension 2 elever fra hver klasse Møder Aftaler Kursus

Fra EAT til "elev-til-elev-læring" på GVS januar 2011 Meddelelse til alle elever og forældre: Kære Forældre Det er rigtig trist at måtte videregive denne meddelse fra EAT- organisationen, som betyder at Grøndalsvængets Skoles elever fra d ikke mere kan købe mad på skolen. Vi havde gerne fortsat, men antallet af solgte daglige portioner var tilsyneladende for lavt, derfor rammes vi af besparelsen. Med venlig hilsen Per Jørgensen

Elev til elev læring It på skinner Kursus for 200 elever om ugen Ændret lærerrolle Det åbne klasserum – på biblioteket Vidensdeling

Organisering: Klasserne mødes to og to på biblioteket Materiale, der er aftalt lærerne imellem med støtte fra disse Udskolingsklasser, mellemtrin og indskoling Positive resultater både mht. læring og faglighed, elevernes trivsel ved at få relationer på tværs af klassetrin og effektiv udnyttelse af undervisningstiden.

Elev- til-elev- læring: Resultater: Fagets indhold ses fra en ny vinkel + Større faglighed Peer to peer  som didaktisk metode + Læring ved at undervise/samarbejde Lærersamarbejde på tværs + Overførsel af viden om slutmål og Den Røde Tråd i undervisningen

Alle elever er i gang + Effektiv hjælp til alle hele timen +koncentration Relationer på tværs af klasser + Sociale bånd på tværs af alder styrkes og hermed elevernes trivsel I fht. klasseledelse + Medbestemmelse

Medierne - Hvor skal vi hen?

Pædagogiske og didaktiske teorier Vi tager teoretisk, pædagogisk afsæt i Hans Henrik Knoop’s ’Generelle og specifikke holdepunkter for gode læringsmiljøer’ : 1.læring er mest effektiv, når den bygger på elevens talenter/styrkesider 2.mennesker lærer samlet set bedst, hvis de oplever en demokratisk kultur, magtstruktur og procesform 3.mennesker lærer mest effektivt og bliver mest socialt ansvarlige, når de er kreative