TEMAGRUPPEN VEDRØRENDE IMPLEMENTERING

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvad vi taler om i Danmark … In the wake of the Bologna Process Studerende, Google og biblioteker Lærer de studerende noget? Annette Skov
Advertisements

Udbud af bibliotekssystem 5. september 2012 IT faggruppens temadag.
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
Opbygning af kapacitet til det videre arbejde med tobaksforebyggelse blandt socialt udsatte borgere Resultater fra den eksterne evaluering af projekt Røgfrihed.
”Dannelse af faglige sociale netværk ved hjælp af web 2.0 teknologier”
Cuneco – en del af bips.
Bibliotek og uddannelse, Hindsgavl, 2005 Udvikling af videnfællesskaber i en uddannelsesinstitution.
Oplysningsforbund og folkebiblioteker må sammen finde nye veje Jens Thorhauge
Regionale kronikerprojekter. Regionale Kronikerprojekter Kort præsentation af tværgående projekter, der involverer deltagere fra kommuner og sygehuse.
DDB Hindsgavl den 26. maj 2011 René Birkemark Olesen
Patientforløbet blødende ulcus Implementering set i et fagligt, organisatorisk og patientoplevet perspektiv Dorthe Oxholm Klinisk sygeplejespecialist.
“Hvad har vi på hylderne?”
Ledelsesudvikling på Københavns Universitet
Når beboerne sætter dagsordenen
Air Force Training Centre Vi vil Blended Learning 1 PF.
Konsolideringsprogrammet Anders Færgemand Høyer Programleder (Intern) 2012 AARHUS UNIVERSITET Konsolideringsgruppe-møder (Imp&For) Forslag til dagsorden.
TATIONpRÆSEN 27 SEPTEMBER, 2011 AARHUS UNIVERSITET AARHUS UNIVERSITY LIBRARY ORGANISERING RAPPORT FRA TEMAGRUPPE 4.
25. FEBRUAR 2011 AARHUS UNIVERSITET Aarhus Universitets strategi AARHUS UNIVERSITET.
AU Biblioteksudvalgsmøde Karen Harbo, udviklingskonsulent, ASB bibliotek, Handelshøjskolen, Aarhus Universitet Karen Harbo, ASB bibliotek, Aarhus.
Læringsstile i Friskolen Surfer…. Læringsstile i Friskolen Program: Oplæg om Læringsstile i friskolen Workshop Workshop.
V/ Vibeke Mygind Horsens kommunes biblioteker – Ung og digital et tværgående projekt i Horsens kommune
INFORMATIONSMØDE PURE4 / TYPO3 m.v.
Kpartner på AU.
AUL temagruppe Forskerstøtte Aarhus University Library´s værdi for forskerne og forskningen på Aarhus Universitet 31. august 2011.
TATIONpRÆSEN 20 DECEMBER, 2008 AARHUS UNIVERSITET Videndeling i netværk Med fokus på bibliotekernes undervisningspraksis › Struktur for videndeling for.
Orientering fra bestyrelsesmøde 3. november 2006 Medarbejdermøde.
SIP 3 Når hele skolen er med: KLAR-PARAT-STUDIERETNING
THE DANISH SCHOOL OF EDUCATION UNIVERSITY OF AARHUS * Voksenlæring og voksenpædagogisk kompetence 1 Etterutdanningskurs for lærere og ledere Kristiansand.
CBS Bibliotek …flere fremtider, én strategi René Steffensen Statsgruppens temadag 20. november 2006.
FOPS arrangement den 18. maj 2011: ”Den gode proces for medarbejderne ved virksomhedsoverdragelse” Sådan har vi gjort.
Hvordan ser det ud i dag?.
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Undervisningsorganisering,-former og -medier på langs og tværs af fag og gymnasiale uddannelser Slutkonference for 3. runde af Forsknings-, udviklings-
Informationsformidling Brian Kjær Andreasen Hovedaktivitet 4. [ Viborg]
1 Marianne Tewes, Hjertecentret Implementering af en klinisk retningslinje – effekt af et uddannelses- & træningsforløb for erfarne sygeplejersker Dokumentationskonference.
VISION HVAD vil vi stræbe efter: HVORDAN når vi frem: HVILKE ‘områder er relevante: Oprettelser af projektorganisation – de overordnede rammer STRATEGI.
Strategiseminar – 23. januar 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Strategiseminar – 23. januar 2007 Velkommen.
Søren Kofoed Weeke Rambøll Management A A R H U S U N I V E R S I T E T Den administrative forandringsproces Justering af programmet På styregruppemøde.
”De bedste arbejdspladser” kan rekruttere, fastholde og kompetenceudvikle tilfredse medarbejdere – men hvordan? Personalepolitisk Messe 2010 – Bella Center.
Læringspunkter modul 1-5
Microsoft Office System 21. Oktober 2003 Jesper Aaberg, Business Productivity Advisor Microsoft Danmark.
Implementering - fra hoved til hænder
Fællesmøde den 10. september 2008 A A R H U S U N I V E R S I T E T Den administrative forandringsproces Den administrative forandringsproces.
Kort om baggrunden Fusion og strategi Strategiens mål om intern støtte og service, bygningsdrift m.v. Eksternt pres.
26. MAJ 2011 AARHUS UNIVERSITY LIBRARY - idé og baggrund PRÆSENTATION AF METTE THUNØ AARHUS DEN AARHUS UNIVERSITET.
Samarbejde og konflikter
Implementering i Region Midt
REKTOR LAURITZ B. HOLM-NIELSEN,9. December 2010 AARHUS UNIVERSITET Aarhus Universitets faglige udviklingsproces Fire hovedområder pr : Kulturvidenskab.
organisatoriske kompetencer
DMU den 2. januar 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Aarhus Universitet 2007.
THE DANISH SCHOOL OF EDUCATION UNIVERSITY OF AARHUS * Voksenlæring og voksenpædagogisk kompetence 1 Voksne i videregående opplæring – tilrettelegging,
8. februar 2012 TATIONpRÆSEN Det Strategiske Museum - ET KOLLEKTIVT FORSKNINGSPROJEKT CENTER FOR MUSEOLOGI OG CENTER FOR VIRKSOMHEDSKOMMUNIKATION.
 Learning happens away from your desk!  Succeed and fail!  Start small!  ”Opportunities is missed by most people because it is dressed in overalls.
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
 Aarhus Universitet Workshop med hovedområderne.
Biblioteket Sygeplejerskeuddannelsen i Århus Trine Nedergaard Jensen.
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET NY ØKONOMIMODEL Overordnet beskrivelse af formål og proces, marts
Kulturudvalgsmøde Ω Strategi for Gribskov biblioteker 2007 Ω Servicemål Ω Fælles fokuspunkter for bibliotekerne Ω Folke/skolesamarbejde Ω Portaler.
Biblioteksstrategi Den 8. maj 2015
IDEBESKRIVELSER a)Udviklingskraft i lokalområderne B) Inspirationsseminar om lokal udvikling - tilbud til lokalområderne om procesbistand til ‘hvidbøger’
September 2007 | IBM © 2005 IBM Corporation ITIL – hvad, hvem og hvorfor? Nina Berthou Process Delivery Manager for the Configuration Management Process.
Hvad er Velfærds-LAB? 1. Leder- og medarbejderønsker til BV Medinddragelse og medindflydelse Fælles tilgang til arbejdet med borgeren Understøttelse til.
Implementering i en behandlingsinstitution - overvejelser og daglig drift NICMI April 2013 Anette Søgaard Nielsen, Enheden for Klinisk Alkoholforskning,
FILUR Nyt materiale til børnehavebørn med udgangspunkt i dialogisk læsning.
Fremtidens Forening Dialogseminar lørdag d. 8. oktober 2016
PRÆSENTATION AF VISION FOR UDVIKLING BADMINTON
Dagtilbudsreformen ”Stærke dagtilbud,- alle børn skal med i fællesskabet” Den styrkede pædagogiske læreplan Arbejdsgruppernes udkast til temabeskrivelser.
Velkommen til.
Forbedringsmodellen Test og læring Hvad ønsker vi at opnå? Mål
Hvordan vil vi samarbejde fremover?
Præsentationens transcript:

TEMAGRUPPEN VEDRØRENDE IMPLEMENTERING 05-04-2017 TEMAGRUPPEN VEDRØRENDE IMPLEMENTERING Rapport afgivet til AUL-arbejdsgruppen til mødet om implementering den 25. 10. 2011 Af: Jens Bennedsen, DPB, AR Søren Elle, Sprog, Litteratur og Kultur, AR Anna Mette Morthorst, ASB, BS Claus Jensen, DPB, AR Birgit Pedersen, IT-biblioteket Katrinebjerg, ST

Agenda En grafisk fremstilling af processen: Faglige spor: To nedslag:

Personale input arbejdsgrp. Personale input arbejdsgrp VISION Personale Medarbejderindvolvering Ledelse Snitflader til SB Organisatorisk Opgavefordeling 25-10-2011

Medarbejderønsker/ indvolvering Strategi spor spor spor spor Kompetencearbejde Personale: Kompetenceafklaring Kompetenceudvikling Medarbejderønsker/ indvolvering organisationskultur kommunikation Faglige spor AUL Snitfld. SB SB 25-10-2011

Faser i en forandringsproces 1. Forandring er nødvendig – den brændende platform 2, En stærk dynamisk ledelse 3. Klar strategi – hvorfor 4. Kommunikér den gode historie 5. Motiver og engagér 6. Skab hurtige resultater 7. Konsolider forbedringer 8. Fasthold forandringskultur referencer Kotter, John P., and Holger Rathgeber.. Our iceberg is melting St. Martin's Press, 2006. Kotter, John P., and Dan S. Cohen. The Heart of Change. Boston, Mass.: Harvard Business School Press, 2002.

faglige spor Undervisning/formidling. Hvem kan hvad? Udarbejdelse af undervisningsforløb og tutorials. Fjernlån/dokumentlevering: Hvad indlånes? Hastighed? Hvem gør hvad på de forskellige enheder. Proces: Fælles praksis, klassifikation og emneord. Indkøb: Valg af materiale. Elektroniske og fysiske materialer. Hvem indkøber hvad på AUL WWW m. m,: onlinekatalog og tilhørende services. Support af div. programmer f .eks referencehåndteringsværktøjer og øvrige services og programmer rettet mod studerende og ansatte. Pure og bibliometri etc.

organisationskultur Faser/processer Aktiviteter/fora 05-04-2017 organisationskultur Faser/processer Aktiviteter/fora fælles værdigrundlag Fælles personaledage med best practice fra forskellige enheder Dannelsen af projektorganisation Tværgående projekter - teambuilding Det sociale element Kun fantasien sætter grænser – Ryste sammen arrangementer Det lille og det store fællesskab Tværgående workshops og udvalg.

kompetenceudvikling Kompetenceafklaring - opgavefordeling Oplæg fra eksterne eksperter Afklarende mussamtale m. nuværende leder mussamtale m. ny leder Uddannelsesforløb Intern videndeling Tværgående arbejdsgrupper Overdragelse af gamle arbejdsopgaver Beskrivelse af arbejdsopgaver og koordinering ml. nuværende og fremtidig ansvarlige leder Nye arbejdsopgaver – og follow op Afprøvning af kompetencer og feedback  

Til eftertanke Mennesker er ikke mot forandringer som: Møter et behov De er med på (selvbestemmelse) Gir mening Kan mestre Joy Buikema Fjærtoft