Lederskab København.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Lovlig sagsbehandling
Advertisements

Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Proces – trin for trin Leder afsøger alternativer til udpegning
Værdigrundlaget i Greve
Klub- og Frit netværket i MDI Debatoplæg d. 13. november 2013.
Ankestyrelsen - en styrelse under Socialministeriet •Ankeinstans på arbejdsskadeområdet •Afgørelser i principielle sager truffet af kommunerne på det sociale.
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Køn og ledelse 23. maj 2006 Post Danmark går efter de bedste ledere
Lederudvikling.
VEJLEDNING… … til brug af præsentationen:
Diversity at Work Tør vi sætte en ny dagsorden?. MELLEMLEDEREN - ELLER DEN NYE GENERATION AF TOPLEDERE ! KVANTITATIVE ANALYSE HAR FOKUS PÅ:
Lærerprofessionen.
Women in Progress – erfaringer og udfordringer Kønsbalance i finanssektoren 12. marts 2010 Bent Jespersen SVP, Group HR.
Ledelse og menneskesyn
At lede liv og læring Børne- og ungedirektør Jan Præstholm, Svendborg Kommune.
Talentvejen, hvad? Før start på ungdomsuddannelsen – prioritere brobygning og introforløb endnu højere. Styrket samarbejde med UU og folkeskole. Undervejs.
Humanistisk fagsprog Humanistiske fag – dansk, engelsk, tysk, historie mfl. Udgangspunk i ”tekster” Forståelse og fortolkning er overordnet karakteristisk.
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Betydningen af uformelle og formelle mentorskaber på karrierevejen Birgitte Bruun Kvinfo/Syddansk Universitet 6. oktober 2007.
Slutkonferencen Vartov d ved Anders Bech Thøgersen, UC Syd
Danske fysioterapeuters og ergoterapeutforeningens Lederkonference
Charlotte Schmidt, Chefkonsulent, Koncern HR - TDC A/S
Highlights fra Lederpejling 6, 2008 Hovedrapporten kan læses på Undersøgelsen er gennemført som internetbaseret spørgeskema, der.
Ledelse af innovative medarbejdere
Personlig ledelse/ personale ledelse
AU Biblioteksudvalgsmøde Karen Harbo, udviklingskonsulent, ASB bibliotek, Handelshøjskolen, Aarhus Universitet Karen Harbo, ASB bibliotek, Aarhus.
Afrapportering AEM Medarbejdere Den 2. september 2009.
18. April 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
Et fælles lederudviklingsprogram i Psykiatrien. Generisk modulindhold Tragten…. Hvad er topic af dette emne? ”The state of art..!” Psykiatri tilgangen.
Rekruttering og fastholdelse Projekt fra 2006 – 2010 Flere delprojekter omhandlende : Samarbejde Image Elevers læring Lederuddannelse Kompetenceudvikling.
Humanistisk fagsprog og læringsstile Dagens program
Projekt Læringsmiljøer i Arbejdstilsynet
Dansk Magisterforenings mentorordning
Kodeks for offentlig topledelse
Hvem er jeg? Gunvor Hallas Chefkonsulent Cand.scient.adm., født 1952
UDVIKLINGSFORLØB FOR LEDERE Kriminalforsorgen Midt- og Nordjylland Modul 1 Ved brug af materialet og yderligere information kontakt: Jens Linder, Chefkonsulent,
NYCOMED Fra himmelstormere til hele mennesker. NYCOMED En del af Trampolin. EU-støttet Et antal netværk arbejdede med temaet køn og ledelse EQ, netværket.
Det Sociale Kapitel
Akademiuddannelse i Ledelse Februar 2010
Dagsorden 1.netværksmøde matematik
Kompetencer i det første ingeniørjob Aftagerseminar på DTU Byg tirsdag den 26. maj 2009 Jesper Gath.
Dansk kvalitetsmodel på det sociale område.
KØBENHAVNS KOMMUNE Økonomiforvaltningen Master titel: Gill Sans Regular 40pt (ALL CAPS) Gill Sans Light 40pt (ALL CAPS) Brug under titel.
Velkommen til inspirationsdag Kompetencestrategi – hvordan?
Omrejsende ledere - Svendborg Kommunes interne konsulentkorps.
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Konference om efteruddannelse og kompetenceudvikling
Forandringsteori for Lektiehjælpscafeer under Red Barnet Ungdom
Årsplan – en kort en lang
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Velkommen til Temamøde i SCKK den 8. oktober 2008 Kompetencestrategi - hvordan?
Personaleledelse - hvad er god personale ledelse?
Uddannelse til elever med særlige kompetencer - en perspektivering set ”udefra” Slutkonference i Projekt ”Kan og Vil” 21. september 2009, Vartov, København.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
organisatoriske kompetencer
©SCKK 2005 Excellence Netværk 2004/2005 KVIK vs. Excellence – kan de kombineres og hvordan?
Samarbejde, læring og projektstyring (SLP)
LP-MODELLEN ● FORSKNINGSBASERET VIDEN, DER VIRKER
Vejlederportfolio – en arbejdsform til udvikling af vejlederpraksis. Nu med praksiseksempler Efterskolernes vejledertræf 2011 Olav Nielsen, Margrethe Brunsbjerg,
Præsentation af studieordning /vejledning. Studievejledning 2 Modul Vf8: Mentorskaber og mentorordninger ECTS-point: 5 Læringsmål: Viden Skal have indsigt.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
…………Skal blive så dygtige som de kan
Denne PowerPoint er til inspiration i forbindelse med at I skal planlægge og afvikle et møde, hvor I ønsker at drøfte HMUs forslag til ny strategi. I er.
Kompetenceudvikling – fokus på forberedelse og effekt
Vidensbaseret praksis i botilbud
Velkommen til: Seminar for medarbejdere der gennemfører Realkompetencevurderinger (RKV) Torsdag den 6. november 2014.
Bydækkende netværk for kliniske vejledere
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Lederskab København

Ansatte i Københavns Kommune 39.000 medarbejdere 29% mænd – 71% kvinder 2.300 ledere 36% mænd – 64% kvinder (2009) Niveau 1: 21 (38% kvinder) Niveau 2: 135 (33% kvinder)

Lederskab København Talentudvikling med henblik på topledelsen: Ledelseslag 1 = direktioner (LUP 1) Ledeleslag 2 = refererer til direktion (LUP 2)

Konkrete mål for LUP-programmet Bidrage til at professionalisere og prioritere ledelse i KK. Understøtte andre aktiviteter, der gør KK til en synligt attraktiv arbejdsplads, specielt for ledere, der ønsker at gøre karriere såvel internt i KK som eksternt. Bidrage til at ledelsesudøvelsen i KK kommer fagligt på forkant. Gøre det gode ledelsespotentiale excellent både internt og eksternt. Fremme deltagernes helhedssyn på ledelsesopgaverne, bl.a. via netværksdannelse og videndeling på tværs. Styrke programdeltagernes evner til både at udøve management og leadership.

Målgruppe for LUP1 Målgruppen for LUP 1 er chefer, der er leder for andre ledere og som har potentiale for at blive leder på niveau 1 eller 2.

Udvælgelseskriterier til LUP 1 Robusthed Vilje og lyst til andre Visionær Forståelse for sammenhænge og blik for helheder Kommunikative evner Handlings- og resultatorienteret Excellent politisk forståelse (har erfaring med den politiske proces og politisk sparring) Kan fremvise synlige ledelsesmæssige og organisatoriske resultater Er i stand til at håndtere flere forskellige og komplekse problemstillinger på en gang Have en uddannelse svarende til min. bachelor niveau Kunne læse en teoretisk tekst på dansk og engelsk Selvstændigt kunne udarbejde en skriftlig opgave på ca. 10 sider

Målgruppe for LUP2 Målgruppen for LUP 2.1 er ledere der har erfaring med personaleledelse (har ansvar for MUS og løn), og har vist potentiale til niveau 2 eller 3. Målgruppen for LUP 2.2 er medarbejdere uden decideret erfaring med personaleledelse, som har vist talent for ledelse og vist potentiale til niveau 2 eller 3.

Udvælgelseskriterier til LUP2 Robusthed Vilje og lyst til andre Visionær Forståelse for sammenhænge og blik for helheder Kommunikative evner Handlings- og resultatorienteret Have vist evner for samarbejde og organisering Have forståelse og flair for et politisk ledet system Have en uddannelse svarende til min. bachelor niveau Kunne læse en teoretisk tekst på dansk og engelsk Selvstændigt kunne udarbejde en skriftlig opgave på ca. 10 sider

Udvælgelsesproces Udvælgelse 1 gang årligt Forvaltningerne har et antal pladser: LUP 1: 3 pladser til hver forvaltning LUP 2: 6 - 12 pladser afhængig af størrelse Forvaltningernes direktioner bestemmer selv egen udvælgelsesproces, men anvender fælles informationsmateriale og udvælgelsesskemaer

Typisk procedure i en forvaltning Direktionen udpeger deltagere til LUP 1 Direktionen beder chefer om at indstille LUP 2 emner. Cheferne udfylder et skema for hvert emne, hvor det begrundes at kriterierne er opfyldt Direktionen træffer den endelige afgørelse

Succeskriterier oversættes til læringsmål Succeskriterium for LUP 1 deltager: deltageren skal kunne søge og varetage en stilling på direktørniveau Succeskriterium for LUP 2 deltager: deltagerne skal kunne søge og varetage en stilling med overordnet , fagligt udviklingsmæssigt ansvar …er oversat til konkrete læringsmål

Det samlede læringsrum Københavns Kommune Praksis, skaber rammer og udfordrer HR7 Individuel refleksion og personlig udvikling Conmoto Ledelsespraksis og læreprocesser CBS Faglig dybde og ledelsesfaglig perspektivering Fra læring til handling Fra teori til læring Fra handling til resultat Fra resultat til refleksion

Arbejdsrytme i et halvår Chef sparring Opgavesparring i netværksgrupper (LUP 2) Projektopgave i netværksgrupper (LUP 1) Samling 1 2 dage Samling 2 Samling 3 Key Note forelæsning & ledelsesworkshop af udviklingsaftalen Status og revision Coachingsamtaler om adfærd Chefsamtaler om resultater og værdi Coaching Samlinger Netværk

Kontakt gerne Projektleder Ulla Koch Københavns Kommune Økonomiforvaltningen Center for HR H.C. Andersens Boulevard 25, 2. sal 1553 København V tlf.: 3366 2862 email: uk@okf.kk.dk