Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Afrapportering AEM Medarbejdere Den 2. september 2009.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Afrapportering AEM Medarbejdere Den 2. september 2009."— Præsentationens transcript:

1 Afrapportering AEM Medarbejdere Den 2. september 2009

2 Formål Formålet med virksomhedsmålingen er at få et strategisk ledelsesværktøj til at optimere virksomhedens position ud fra. Her ønskes det at undersøge de ansattes oplevelse, og hvor der skal sættes ind for at gøre det endnu bedre.

3 Afdelinger Ledelse Dyrlæger Administration Dyrepassere

4 Fokusområder Frihed og Medansvar Samarbejde Ledelse – medarbejdernes syn på nærmeste leder Ledelse – ledelsens syn på egne kompetencer Kultur Kommunikation og Information

5 Fakta om målingen Tolkning af tallene Skala fra meget høj grad til slet ikke Meget høj grad + Høj grad > 70 % er positivt Begrænset grad + Slet ikke < 20 % er ikke godt Nogen grad viser de lavt hængende frugter

6 Frihed og Medansvar

7 Motivation 98 % er ansvarsfulde overfor deres opgaver 36 % har gode muligheder for at videreuddanne sig Effektivitet og planlægning 89 % har frihed til selv at planlægge deres opgaver 20 % føler, at der bliver fulgt op på de tiltag, der bliver fremlagt på onsdagsmøderne Kompetencer 96 % er gode til at løse de daglige arbejdsopgaver 50 % synes, at de i afdelingen er gode til at introducere nye medarbejdere Service og kvalitet 75 % er bevidste om, hvor vigtig den enkelte bruger er for AEM 18 % synes, at der er tilstrækkelig åbenhed omkring AEM’s økonomi

8 Samarbejde

9 AEM 77 % sætter pris på sociale arrangementer på tværs af alle afsnittene 37 % synes, at de i AEM er gode til at hjælpe hinanden på tværs af arbejdsområder Kollegialt 95 % har det godt med deres kolleger 91 % synes, at der er et godt samarbejde i deres afsnit Egne evner 95 % mener, at de er fleksible i forhold til at hjælpe deres kolleger 27 % er gode til at bede om hjælp, hvis de selv har travlt

10 Ledelse – medarbejdernes syn på nærmeste leder

11 Evner som leder 57 % har tiltro til deres leder 48 % synes, lederen er god til at gå forrest Leadership 54 % synes, lederen er god til at uddelegere 36 % synes, lederen er god til at implementere og følge op på trufne beslutninger People management 64 % mener, det er vigtigt, lederen er synlig i hverdagen 36 % synes, lederen er god til at løse konflikter Samarbejde med lederen 71 % synes, at omgangstonen mellem dem og lederen er god 39 % synes, lederen behandler alle medarbejdere lige

12 Ledelse – ledelsens syn på egne kompetencer

13 89 % lægger vægt på en åben og ærlig kommunikation og siger tingene ligeud 89 % søger og svarer oprigtigt på forslag og idéer 89 % viser påskønnelse af et godt stykke arbejde og en ekstra indsats 89 % er gode til at prioritere vigtigheden af opgaver. 33 % har en klar beskrivelse af deres ansvar og deres opgaver

14 Kultur

15 98 % synes, at deres arbejde har en stor betydning for dem 93 % sætter pris på AEM’s personalegoder 46 % mener, at arbejdsmiljøet hos AEM er energiskabende og inspirerende

16 Kommunikation og Information

17 Kommunikation og information Egne evner 89 % videregiver dagligt informationer til deres kolleger 77 % formulerer sig klart og præcist i skrift Kollegialt 93 % synes, at omgangstonen i deres afsnit er god 29 % føler, der bliver snakket i krogene Information (AEM) 41 % mener, at øverste ledelse informerer om fremtidsplaner i god tid 26 % bliver hørt ved indkøb af nye ting til AEM

18 Konklusion Medarbejderne er gennemgående meget tilfredse og motiverede – de tager ansvar, kan lide deres opgaver og føler, at der er plads til dem som mennesker på arbejdspladsen. Der er derfor mere behov for indsatser på enkelt områder frem for på hele fokusområder.

19 Spørgsmål til refleksion Hvad er årsagen til, at dyrlægernes besvarelser falder lavest ud? Hvad skal der til for at højne dyrepassernes vurdering af deres nærmeste leder? I hvilken grad kan der skabes mere åbenhed omkring AEM’s økonomi? Hvad er formålet med onsdagsmøderne? Hvordan kan det faglige samarbejde på tværs af afsnittene forbedres? Hvilke overbevisninger ligger der i kulturen, som gør, at mange har svært ved at bede om hjælp? Hvordan kan man bedst muligt hjælpe hinanden på tværs af afsnittene, når der er travlt? I hvilken grad har lederne brug for en bedre beskrivelse af deres ansvar og opgaver? Hvad skal der til for at gøre arbejdsmiljøet mere energiskabende og inspirerende?


Download ppt "Afrapportering AEM Medarbejdere Den 2. september 2009."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google