Dagens program 25.01.10  Præsentation af os  Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)  Øvelse:

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Fokusgruppe Hvad er en fokusgruppe?
Advertisements

Portfolioeksamen Studieområde 2
AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Kandidatuddannelsen i Sygepleje
Bestyrelsens beretning 2006 Samfundsfag og reformen.
Progression i samfundsfag
Det Internationale Område Studieområde 3/
Større Skriftlig opgave •Orienteringsmøde v. Catherine Lønholdt.
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Grundlæggende IT, niveau G
Situationelle Metoder til Digitale Studier
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
BEDRE TRIVSEL OG ARBEJDSMILJØ I REGION HOVEDSTADEN Niende Laboratorium 26. februar 2013.
Henriette Lungholt Uge Kreative metoder.
Almen Studieforberedelse på RG efterår Almen Studieforberedelse Oplæg til AT-forløb med emnet: Sandt-Falsk.
Det Internationale Område
Retorik og eksamen - den mundtlige eksamen i samfundsfag
Læring og videndeling om god arbejdsmiljøpraksis Oplæg på AM 2006 ved: Brian Knudsen, Arbejdsmiljøinstituttet Sune Netterstrøm og Peter Frimer, Bymusen.
Projektarbejde og kommunikation
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering
PROJEKTARBEJDE OG KOMMUNIKATION 1. undervisningsgang.
PROJEKTARBEJDE OG KOMMUNIKATION 1. undervisningsgang.
Praktisk om opgave og oplæg
Agenda  Erfaringer med kvalitative interviews og deltagerobservation ifbm studier af teknologier for ældre (med reference til teksterne), v. Peter Lutz.
Virtuelle verdener og rum Lisbeth Klastrup og Troels Degn Johansson IT-højskolen I København F-2002, Design, Kommunikation & Medier.
Hvad er målgruppeanalyse
Teori og metode Stine Heger, cand. mag
PRAKTIK SOM GYMNASIELÆRER MIDTVEJSMØDE
Synopsis VIP3/2012.
Temadage i kulturområdet Studieområdet del 1: 3 områder: Det samfundsøkonomisk/samfundsfaglige - område Det erhvervsøkonomiske område Sprog- og kulturområdet.
Formidlingsdelen Formidling og metode.
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering Sarah m. L. Krøtel
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
Henriette Lungholt Formidling og metode – uge 47, efterår 08 Mundtlig kommunikation.
Generel introduktion til EC
Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)
Dagens program Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse:
Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.) Præsentation.
Samfundsfaglig metode – kapitel 25 Samfundsfagsbogen Kureer, 2012
Problemorienteret projektarbejde Christian Nøhr Institut for Samfundsudvikling og Planlægning Aalborg Universitet.
Introduktion til 6. semesters temakurser Ved Studievejledningen og undervisere Sådan ændres nummeret for det samlede antal dias i præsentationen: 1.Gå.
Det Internationale Område
Program Erfagruppen d. 2. februar Velkommen og introduktion til ”moodygrafen” Forbrugerstyrelsen tegner deres ”moodygraf” Interview.
SFU Hillerød 2008 JULEMANDEN ER RØD!. SFU Hillerød 2008 Kvartaler med hvert politisk emne Teori del, praktisk del og afsluttende del Grupper med særlige.
SLP foråret 2011 MedIS og Medicin Lars Peter Jensen,
MEDIER OG KOMMUNIKATION, F2004 FORMÅL FORVENTNINGER FORMALIA 6/
Usability ITU, Forår 2009 Øvelser. Usability ITU, Forår 2009 Organisering af samarbejdet (15 min.) Ambitionsniveau og formål med kurset Tidsforbrug Arbejdsform.
EKSAMEN OG PRØVER.
Øvelser Usability Metoder. I dag Evaluering af opgaver.  Aflevering.  Strukturen – (se senere). Aftenens øvelse: Usability plan.
Kursus i Målgruppeanalyse
Henriette Lungholt Uge Akademisk skrivning - Opgaven som et argument.
Erfaringer med at gennemføre en KVIK selvevaluering på SBi Susanne Tang Merit Statens Byggeforskningsinstitut.
Medier og kommunikation IX Eksamen :o)=. Eksamensform Intern censur, 13-skala, B4: Mundtlig eksamen med skriftlige arbejder men uden forberedelsestid.
Linda Greve Center for Undervisningsudvikling
Institut for Socialt Arbejde, onsdag den 6. maj 2015
1 Målgruppeanalyse ITU forår 2011 Paul R. Metelmann.
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
Kvalitative og kvantitative undersøgelser
Skriveperiode (synopsis)
Uge 12: Prøve på grundforløbsprøven
Målgrupper, genrer & medier
Når PR giver gevinst på bundlinjen
SLP foråret 2011 MedIS og Medicin Lars Peter Jensen,
Virksomhedssamarbejde
Målgrupper, genrer & medier
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Dansk på GF2.
Præsentationens transcript:

Dagens program  Præsentation af os  Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)  Øvelse: Interview og præsentation af jer  Kort gennemgang af semestret  Evt.

Henriette Lungholt  Cand.comm., journalist: (kommunikation, dansk, samfundsfag og historie, pædagogikum, voksen pæd., efteruddannelse i webkommunikation og strategisk kommunikation).  Ekstern lektor og projektvejleder på CBS, RUC, COK og ITU, indehaver af Lungholt Kommunikation  Projektleder på Kommunikationsforum.dk  Er i gang med at skrive metodebog  Medforfatter på

Anders Kragh Jensen 31 år  Uddannet Cand. Scient. Pol. Fra Århus Universitet  Senior Consultant i Capacent indtil september  Forretningsudvikler/ansvarlig for Capacents meningsmålinger  Kunder: DR, Information, Kristeligt Dagblad andre medier.  Utallige forskellige holdningsundersøgelser og meningsmålinger og også fokusgrupper og kvalitative interviews  I dag: Senior konsulent i Slotsholm A/S  Laver kommunikation og analyser for ministerier og styrelser

Formidling og metode - målsætning Målet med dette kursus er at give dig færdigheder i klar mundtlig og skriftlig præsentation for ledelse, medarbejdere, kunder, presse mv. Desuden lærer du at planlægge og gennemføre en undersøgelse, herunder opstille hypoteser, vælge analysemetode samt vurdere undersøgelsens resultater.

I detaljer…  Du skal kunne analysere en problemstilling og udvælge egnede undersøgelsesmetoder til at besvare spørgsmålet.  Du skal kort kunne redegøre for relevante videnskabsteoretiske, logiske og etiske aspekter og problemer i informationsindsamling, -bearbejdning og -analyse.  Du skal kunne gennemføre en undersøgelse og vurdere resultatet.  Du skal være i stand til at fremstille et notat om problemstillingen og resultaterne og mundtligt redegøre for dem på en situationstilpasset måde.  Du skal kende de grundlæggende metodiske og formidlingsmæssige tanker og kunne benytte dem i praksis.  Du skal kunne gennemskue budskab, målgruppe, relevant m.m,  Du skal kunne tilpasse en kommunikativ henvendelse til en specifik modtagergruppe.  Du skal kunne reflektere og være selvkritisk over for egen undersøgelse og resultat (især til eksamen)

I korte træk  Kommunikation; teori og praksis  Retorik og mundtlig præsentation  Undersøgelses- og metodevalg, dataindsamling; kvalitativ og kvantitativ

Praktiske ting  14 kursusgange  Teori, praksis, midtvejsevaluering og diskussioner - eksamensopgave  Mundtlig eksamen med skriftligt arbejde, ingen forberedelsestid ved eksamen 

Projekt og eksamen  Eksamensopgave udleveret i næste uge – I arbejder løbende med den i kombination med den teori og praksis, vi gennemgår på kurset – efter oplæg  Aflevere opgave i maj. 25 sider pr. gruppe (hvis to personer 15 sider, en person 10 sider).  Gruppearbejde, men individuel eksamen og bedømmelse

Hvorfor er formidling og metode SÅ vigtig?  Bruges i mange andre sammenhænge:  Overbevisning/argumentation  Samarbejde  Lederskab  Forandringer  Personlige mål  Andet??