Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Når PR giver gevinst på bundlinjen

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Når PR giver gevinst på bundlinjen"— Præsentationens transcript:

1 Når PR giver gevinst på bundlinjen
Hill & Knowlton A/S Account Director, Marie Dalmark Hæstrup & Connection Management A/S Partner, Claus Markmann

2 Hvad er jeres forventninger til dette indlæg. - brug 3 min
Hvad er jeres forventninger til dette indlæg? - brug 3 min. til at snakke med sidemanden

3 Program Kort præsentation af Hill & Knowlton Hvad er PR? Øvelse: Inspiration til dit PR-arbejde Connection Managements konkrete erfaringer m. PR – og hvad det har betydet for bundlinjen Øvelse: At grave efter den gode historie Afrunding

4 Resultatorienteret kommunikationsrådgivning – lokalt og globalt
H&K kontorer Associerede

5

6 Øvelse # 1 Inspiration til PR-arbejdet
Fortæl din sidemand om: To initiativer der har skabt PR-værdi for din virksomhed og derigennem øget dit salg.

7 Relationer og kommunikation
Vores relationer skabes og oprettes via kommunikation Communicare = ”at gøre fælles” Public Relations = Offentlige relationer - men dækker nu også relationer på virksomhedens indre linjer fx medarbejderne som ambassadører

8 Hvad kendetegner den gode nyhedshistorie?
En nyhed er en begivenhed, en beslutning eller en tanke, som på afgørende vis vil kunne ændre udviklingen eller tilværelsen for en gruppe mennesker En nyhed er en historie, journalisten kan bringe dagen før andre En nyhed er den uventede begivenhed Nyheden er større, jo flere den berører, og den vokser, jo nærmere den er

9 Hvad er god Public Relations?
En fokuseret og struktureret public relations indsats kan ses som en vigtig del af salgsarbejdet Skaber kendskab hos potentielle kunder Skaber stolthed internt Styrker eksisterende kunderelationer Plejer omdømme og skaber interesse

10 5 trin til god PR - værktøjskassen
Hvem er målgruppen? Intern vs. ekstern Hvad er formålet? At overbevise, informere, søge accept? Hvad er budskabet? Produkt, holdning m.m. Hvilken kommunikationskanal skal benyttes? Fx presse, nyhedsbrev, website etc. Hvad er effekten af kommunikationen? Evaluering, rapportering, læring, øget salg m.m.

11 Konkrete erfaringer med PR

12 Connection Managements målsætning med PR-indsatsen
Mål: 50% af omsætningen skal komme fra kunder der ringer selv. I dag: 20-30% Ved starten: 10%

13 Resultater – Connection Management i medierne

14 Website

15 Nyhedsbrev

16 Øvelse # 2 At grave efter historier
1. Del jer i grupper (4 personer i hver gruppe) 2. Fortæl hinanden en god historie fra jeres virksomhed. 3. På en skala fra 1-10, hvor god er historien? 4. Hver gruppe udvælger den bedste historie.

17 Afrunding Spørgsmål? Opsummering af pointer
Når du kommer hjem: artikler til videre inspiration TAK FOR JERES OPMÆRKSOMHED OG ENGAGEMENT!


Download ppt "Når PR giver gevinst på bundlinjen"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google