1.niveau: Lucida Sans Bold. 14 2.niveau: Lucida Sans Reg. 14 3.niveau: Bullet Lucida Sans Bold 14 4.niveau: Bullet Lucida Sans Reg. 12 5.niveau: Bullet.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Gitte Rosholm Advice A/S
Advertisements

Danehofskolens værdigrundlag
FARVESKIFT Skift farve i supergrafikken ved at gå til Designfanen i topmenuen og vælg anden farve. FORSIDE KORT TIL HANDLING - PSYKISK ARBEJDSMILJØ I SYGEPLEJEN.
Program Formiddag Teori: Om Ressourceorienteret kollegial feedback
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Ændring af DATO: 1. Vælg ’Indsæt’ i topmenuen 2. Vælg ’Sidehoved og Sidefod’ 3. Skriv ønsket dato ind i datotekstfeltet med 4. Tryk ’anvend på alle’ Ændre.
Hvordan kan undervisningen vitalisere / re-vitalisere de unges
Ledelse i Praksis – 4. aften
Socialpædagogisk praksis i demensomsorg - SPiDO
Værdibaseret ledelse i almen praksis
”Sammenhængende patientforløb i psykiatrien”
Betydningen af uformelle og formelle mentorskaber på karrierevejen Birgitte Bruun Kvinfo/Syddansk Universitet 6. oktober 2007.
Nyt ansvar.
Social kapital, fair proces og upopulære forandringer
Ledelse af forandringer
Det autentiske menneske
Levende Kommunikation
Danske fysioterapeuters og ergoterapeutforeningens Lederkonference
1.niveau: Lucida Sans Bold niveau: Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Bold 14 4.niveau: Bullet Lucida Sans Reg niveau: Bullet.
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Kvinder i Ledelse IT Brancheforeningen 2. juni 2008 Alfred Josefsen
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
IS-Strategi.
Innovation – et mindset hos ledere og medarbejdere Tina Lambrecht Danske Fysioterapeuter.
Det handler om at følges med nogen og skabe resultater.
Hvordan passer jeg på mig selv ?
# DUA SEMINAR 2010 BRUGERINVOLVERING - hvordan? Ole Nielsen, COWI 5. oktober okt 2010 DUA SEMINAR 2010.
- Gør jeg det godt nok som leder. - Gør mine ledere det godt nok
Ledelsesrummet Ledelseskraft Ledelsesmagt. Den fælles forståelsesramme Ledelsesrummet: Ledelsesmagt og ledelseskraft.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Konkurrenceudsættelse – organisering, produktivitet, effekt FOPS arrangement , v. Henning Nilausen Indlægget kommer ind.
Værdigrundlag AEU Chefkursus 2007 Hold 6.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Kodeks for offentlig topledelse
Vejlederens kommunikation
LEDEREN SOM FORANDRINGSAGENT OG STRATEGISK KOMMUNIKATOR
Team En gruppe er en samling mennesker, der Har fælles mål
Medarbejdersamtaler gør en forskel SCKK – 14. maj 2003 Lilian Mogensen Personale- og servicechef ATP-huset.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
VELKOMMEN At gå fra Individuel-grupper-kompetencer-udvikling-dynamik- roller-refleksion-ansvar-bevidsthed-selvindsigt-anerkendelse- selvværd-netværk-nye.
Refleksioner og opsamling ift. i går
1 Velkommen. 2 Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Vores kirke  Menighedsrådet i dag.
1 ProLeague - High performance leadership BEDST …når det gælder.
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende Coachingforløb.
Skolen og den sociale arv
Ledelse i forskellige retninger
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
Koncern HR, Organisation og Ledelse Fra ledelsesevaluering til lederudvikling WORKSHOP 5 God ledelse i Region Midtjylland.
1 Ledelse af ledere Konference. Anders Balle 2 Anders Balle 3 Organisationernes roller? Hvad kan vore to foreninger gøre for at fremme den gode ledelse.
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende coachingforløb.
Thomas Bartels, VFAs rejsehold 15. april 2015
At gøre virksomhedens ambitioner synlige
Vision mission værdier handleplaner
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Isbjergmodellen. Isbjergmodellen Sociale og følelsesmæssige kompetencer: at anerkende sig selv og andre at kende følelser og forstå egne reaktioner at.
1 Vision Region Syddanmark har en HR-funktion, som via initiativ, dialog og samarbejde understøtter forretningsområdernes behov for HR ydelser HR sætter.
Børnene kommer til tiden og har det nødvendige udstyr med
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Nærværende ledelse, personligt og ledelsesmæssigt.
Præsentationens transcript:

1.niveau: Lucida Sans Bold niveau: Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Bold 14 4.niveau: Bullet Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Reg. 10 For at skifte mellem de forskellige niveauer brug ’Forøge/Formindske indryk’ Program 1.Spar Nord Bank – Lokalstrategi 2.Performance og Trivsel – Medarbejderundersøgelse 3.Ledelsesfilosofi og Ledelsesindsatser 4.Arbejdsglæde – Stress 5.Køn og Karriere

1.niveau: Lucida Sans Bold niveau: Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Bold 14 4.niveau: Bullet Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Reg. 10 For at skifte mellem de forskellige niveauer brug ’Forøge/Formindske indryk’ Ledelsesfokus Trivselsskabende Ledelse Værdiskabende Ledelse Ikke Værdiskabende Ledelse Performanceskaben de Ledelse Performancefoku s Trivselsfokus

1.niveau: Lucida Sans Bold niveau: Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Bold 14 4.niveau: Bullet Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Reg. 10 For at skifte mellem de forskellige niveauer brug ’Forøge/Formindske indryk’ Grundlag for Lederudvikling Ledelsesfilosofi Ledelsesmetoden Metodefrihed Ledelsesopgaven Sagen Styring-Udefra-Ind Lokalniveau Banken Koncernniveau Lederen Personen Mennesket Lederpraksis i Banken Leadership Management Personen - Mennesket: •potentialerne i det enkelte menneske •være autentisk og kongruent •være den du er •sæt dig selv i spil og på spil Relationer: •tillid, involvering, deltagelse, dialog •forskellighed •feedbackkultur

1.niveau: Lucida Sans Bold niveau: Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Bold 14 4.niveau: Bullet Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Reg. 10 For at skifte mellem de forskellige niveauer brug ’Forøge/Formindske indryk’ Grundlag for Lederudvikling Lederudvikling Lederhuset ManagementLeadership Leder UddannelseLeder Dannelse Strategi og Drift af Forretningen Relationer

1.niveau: Lucida Sans Bold niveau: Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Bold 14 4.niveau: Bullet Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Reg. 10 For at skifte mellem de forskellige niveauer brug ’Forøge/Formindske indryk’ Opbygning af Lederhuset Faglige kompetencer Strategiske kompetencer Sociale kompetencer Personlige kompetencer

1.niveau: Lucida Sans Bold niveau: Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Bold 14 4.niveau: Bullet Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Reg. 10 For at skifte mellem de forskellige niveauer brug ’Forøge/Formindske indryk’ Indholdselementer i Lederhuset Resultatorienteret ledelse -skabe resultater -handlingsorienteret -ansvarsbevidst -effektiv Implementeringsledel se -drive, vedholdenhed -beslutsomhed -designe forandringen -udfordre det bestående Kommunikativ ledelse -motivere og inspirere -påvirke og få budskabet ud -følelsesmæssig kompetent Udviklingsledelse -aktiv lytning, feedback -resultatorienteret coaching -mentor og rollemodel -læringsorienteret Autentisk ledelse -følge sin intuition -selvværd og selvbevidst -stresstærskel høj -troværdig, kende egne værdier Relationsledelse -teambuilding -rummelighed -konflikthåndtering -samarbejdspartner Leadership Management Relationer Strategi Visionsledelse -skabe visionen -involvere -muligheder -innovation Analytisk ledelse -organisering -strategiske valg -logisk analyse -intuitiv vurdering af facts

1.niveau: Lucida Sans Bold niveau: Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Bold 14 4.niveau: Bullet Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Reg. 10 For at skifte mellem de forskellige niveauer brug ’Forøge/Formindske indryk’ side 7 Engagerede medarbejdere gør forskellen

1.niveau: Lucida Sans Bold niveau: Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Bold 14 4.niveau: Bullet Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Reg. 10 For at skifte mellem de forskellige niveauer brug ’Forøge/Formindske indryk’ side 8 8 Hvad sætter jeg på spil og i spil? Mit kort over verden Min virkelighedsforståelse Mine overbevisninger Mine tanker Mine værdier Mine følelser Mine erfaringer fra min færden i verden igennem tiden Min selvforståelse af hvem jeg er Min identitet Mig selv som menneske

1.niveau: Lucida Sans Bold niveau: Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Bold 14 4.niveau: Bullet Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Reg. 10 For at skifte mellem de forskellige niveauer brug ’Forøge/Formindske indryk’ side 9 9 Samspillet I spil På spil Spillereglerne: involvering og deltagelse åbenhed, modet at udveksle meninger etik, værdier, gensidighed, tillid, troværdighed Samspillet

1.niveau: Lucida Sans Bold niveau: Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Bold 14 4.niveau: Bullet Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Reg. 10 For at skifte mellem de forskellige niveauer brug ’Forøge/Formindske indryk’ ”For at møde sig selv må en sjæl møde en anden sjæl” Platon

1.niveau: Lucida Sans Bold niveau: Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Bold 14 4.niveau: Bullet Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Reg. 10 For at skifte mellem de forskellige niveauer brug ’Forøge/Formindske indryk’ side Mennesket Cementering af forståelser, meninger og tænkning i mennesket. Virksomheden Fastfrysning af organisationen. Tab af organisatorisk innovation, udvikling og adræthed. Indsnævring af den strategiske mulighedshorisont. Tab af forretningsmulighed er.

1.niveau: Lucida Sans Bold niveau: Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Bold 14 4.niveau: Bullet Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Reg. 10 For at skifte mellem de forskellige niveauer brug ’Forøge/Formindske indryk’ side Mennesket Forandret og rigere forståelse af nye situationer Horisontudvidelse Ideudvikling Udvidelse af handlingsmuligheder Virksomheden Organisationsdynamik Innovativ organisation Organisatorisk adræthed Se nye forretningsmuligheder.

1.niveau: Lucida Sans Bold niveau: Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Bold 14 4.niveau: Bullet Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Reg. 10 For at skifte mellem de forskellige niveauer brug ’Forøge/Formindske indryk’