Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Foreningsudviklingstesten
Advertisements

Nordvestjysk Lederforum 1. november 2012
BIBLIOTEKET LIGE VED HÅNDEN 8. December Hotel Scandic Kongens Ege, Randers Afsluttende temadag.
VEJEN TIL VÆKST.
Cand.mag. Lise Vandborg, Chefredaktør Litteratursiden
Inklusion af personer med psykosocialt handicap - Det er logik Stig Langvad, Formand for DH 2. oktober 2010.
Et konkret kompetenceudviklingsforløb. •Omsætning :Over 500 millioner •Personale:Ca. 150 medarbejdere.
Velkommen til Bevola A/S Bevola har markedets bredeste produktplatform til opbygning af lastbiler, hængere og trailere. Ydermere tilbyder Bevola løsninger.
UDVIKLINGSTRÆ PÅ EN UDDANNELSESINSTITUTION
Sprog/billeder på Internettet
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead - eCommerce.
Beretning for år 2001 Fremtiden.
Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling: Marketing, Innovation, AXOCO & CSR Vil…Mål…Gør…
Markedsvurdering.
Statens Museum for Kunst Præsentation på AUTO seminar d Helene Brøndholt Nielsen, SMK digital Louise Bugge Jacobsen, u.l.k.
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Viral Markedsføring Nicholas og Simon.
Innovation Hvordan kan vi skabe et klima og struktur, inden for hvilken innovation bliver opmuntret og belønnet. Ide generering Muligheder Udvikling Markedsføring.
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
virksomheder middelfart 12. april 2007 markedsføring af offentlige
Fortæl verden om dit frivillige arbejde
Forældreuddannelse? Oplæg til Skolerådsmøde 30. marts 2004.
Danmarks passion og stolthed Strategi for Økologisk Landsforenings Kommunikationsteam
Innovation – et mindset hos ledere og medarbejdere Tina Lambrecht Danske Fysioterapeuter.
Ledelse i Praksis Domstolene i det sydlige Jylland 5. Lektion 3. Februar 2014.
Input til tænketank om Fremtidens biblioteker Danmarks Biblioteksforening, Vartov den 25. april 2012 Biblioteker og biblioteksbrug i tal.
Ø90 Online service og uddannelse
Reklamemidler og -medier
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
SOCIALE MEDIER LinkedIn Facebook Twitter Google+ Instagram Pinterest Vimeo.
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Skolebiblioteket som læringscenter Rikke Schultz
Informations- kampagne om unødvendig kemi. Formål med mødet  Orientere om  Kampagnens baggrund  Målgruppe  Ønsker til form  Budskaber  Formalia.
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Udviklingen i virksomhedens omverden Kapitel 7
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
Velkommen til Bevola - Bare bedre løsninger Nordeas Erhvervspris 2011CSR Award 2013.
Guldet i nabolaget – om læring og fællesskab i lokalsamfundet Børne- og Kulturchefforeningen.
Palles Gavebod og fremtiden i DDB Samling af udviklingskræfter og strategisk fokus giver flere muligheder for at udvikle et nationalt, velfungerende digitalt.
Udviklingspuljen for folke- og skolebiblioteker Workshop Roskilde 29.august 2013 Jonna Holmgaard Larsen chefkonsulent.
Side Driftsøkonomi Kapitel 21 Innovation.
Praktikum med innovativt aspekt.
Flere vækstiværksættere i Danmark Oplæg på rådgiverkonference den 20. november 2008 V/ Lars Nørby Johansen Formand for Danmarks Vækstråd.
Handlings- plan x Hvordan kan centralbiblioteket understøtte initiativerne? Bibliotekernes fremtid Værdi for samfundet Tid Handlings- plan x Handlings-
INNOVATION I FAGENE - KONFERENCER ÅRHUS OG FREDERIKSBERG SEPTEMBER 2014 MEDIEFAG.
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Biblioteksstrategi Den 8. maj 2015
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
GENERATION WHY Flere søger virksomheder med andre formål end ren profit. Give noget igen til samfundet. Vi vil i stigende grad søge at gøre en positiv.
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
Seminar om implementering – Økonomistyrelsen (11. november 2010) Implementering af systemer Inspiration og erfaringer fra Post Danmark ved chefkonsulent.
Sæt medarbejdere, fag og opfindsomhed fri – innovation? LO’s arbejdsmarkeds-, uddannelses- og erhvervspolitiske konference 25. november 2014 Pia Gjellerup.
Salg til det offentlige - Aarhus Kommune. Public Intelligence: Vi har lavet de fleste fejl selv. Peter Julius Public Intelligence rådgiver virksomheder,
A/S Gelsted Bygningsindustri1 1 ”Ny chance til alle – den gode historie fra en produktionsvirksomhed” Ved Lars Vigsø,Susanne Toftager A/S Gelsted Bygningsindustri.
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
Virksomhed: SedumEksperten Præsentation af: Kåre Noer I faget: Speciale LA
Center for Offentlig Innovation har udviklet denne spredningsguide for at hjælpe offentlige arbejdspladser med at dele egne innovationer og genbruge andres.
markedsføringsplaner
Supply Chain management SCM
Når PR giver gevinst på bundlinjen
Fremtidens Forening Dialogseminar lørdag d. 8. oktober 2016
Strategi Juni 2013 Montanas Strategi
Hvem og hvad bestemmer, hvad der udvikles?
21. Den strategiske plan.
Mission, vision og forretningsidé
Gladsaxestrategien omfatter også erhvervslivet
Overordnet beskrivelse af initiativ Verdensmål-nummer
Vi er ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Præsentationens transcript:

Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010

Paradigme eller paradoks - er markedet ændret? - har forbrugerne ændret sig? - er teknologi og samfund skiftet?

De 4 gashåndtag * de innovative forbrugere * de innovative partnere * de innovative medarbejdere * de innovative medier & effekter => Innovation i markedsføringen

De innovative forbrugere * den digitale generation * online shopping * gør-det-selv * livsstil surfere

Gruppe 1 Førstegangskøbere * købt hus eller lejlighed * søgende - fristet af Ikea * risikosky - vælger sikkert * påvirkelige af influenter * gør-det-selv - fokus på økonomi

Gruppe 2 Livsstil søgende * veletableret i bolig og job * læser magasiner - ser bolig TV * mærkevare fokuserede * snakker med arkitekter * kører på studieture i weekenden * behov for løsninger og helhed

Gruppe 3 Forandrings søgende * leder efter gode livsprojekter * boligen som parterapi * børnene flyttet hjemmefra * sauna i børneværelset * kvinden er ofte indpisker * selektive i opgavevalg * følger kendisser og populær TV

Muligheder hos forbrugerne * bred indgang til målgrupperne * dialog og involvering er vejen * behov for faglige råd og sparring * ønske om fysisk inspiration

De innovative partnere * time-to-market krav * trendsætter i teknologi og materialer * problemløsere og rådgivere * værdikæde optimering

Muligheder hos partnere * teamwork om produktudvikling * tæt interface i systemer og materialer * udveksling af erfaringer og viden * klare aftaler om markedsføring

De innovative medarbejdere * empati for kunderne * kreative potentialer * vil gerne udfordres * nøglen til bedre produktivitet * ønsker at være del af succes

Muligheder hos medarbejderne * omsætte kundeviden til værdier * stimulere lysten til udfordringer * belønne ideer til forbedringer * sælge løsninger - ikke produkter

De innovative medier * fra information til interaktion * kompetenceniveauet øges konstant * vækst i sociale medier * bred vifte af medier * signal om fornyelse

Volvo & viral

Viral markedsføring - i korte træk * vække opinionsdannere * udbrede kendskab til mange * sprede budskabet hurtigt * generere traffic på websitet

Krav til viral markedsføring * “tunge” opinionsdannere * en god historie - relevans * “klister” faktoren - skal huskes længe * særpræg - profil - hovsa oplevelse

Begrænsninger i viral markedsføring * troværdighed * billigt nok - enkelt - hurtigt * vedvarenhed - skal leve længe * risici - misbrug eller misforståelser * målbarhed - tracking

Målopfyldelse Platform “Brand” Byggecentrum - udviklingsmodel Målsætning “Different” strategi Ambitions- niveau “Better” strategi Aktiviteter og indsatsområder Kommunikation

Den strategiske platform 1. marketingmæssig “dannelse” => respekt for design og stil 2. kommunikations udvikling => følge tidens sproglige udtryk 3. medie eksperimenter => teste nye veje og trends

Opsamling og gode råd * hold fast i godt, gedigent design * bliv ved de kendte kvaliteter * følg altid med i tidens sprog * test nye veje hvor opportunt * ikke satse alt på ren fornyelse