Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

21. Den strategiske plan.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "21. Den strategiske plan."— Præsentationens transcript:

1 21. Den strategiske plan

2 21. Den strategiske plan startvækst

3 21. Den strategiske plan Udgangspunkt for den strategiske plan:
SWOT-analyse Den strategiske intention Opstilling af strategiske muligheder Sammenholdes med de strategiske mål De bedste alternativer vælges og implementeres

4 21. Den strategiske plan

5 21. Den strategiske plan

6 21. Den strategiske plan

7 Mission: "At inspirere og udvikle dem, der skal bygge fremtiden" Vores vigtigste formål er at inspirere og udvikle børn til at tænke kreativt, ræsonnere systematisk og udnytte deres potentiale for at skabe deres egen fremtid og dermed udnytte menneskets uendelige muligheder.  Vision: "At opfinde fremtidens leg" Vi ønsker at være banebrydende inden for nye måder at lege på, nye legematerialer og nye forretningsmodeller for leg ved hjælp af globalisering og digitalisering. Det handler ikke kun om produkter, men også om at realisere det menneskeligt mulige.

8 Forventning om solid vækst i 2013 I 2013 forventer LEGO Koncernen, at den globale økonomiske udvikling vil fortsætte med at påvirke legetøjsmarkedet generelt. Den økonomiske situation i det vestlige og sydlige Europa samt Nordamerika vil fortsat være presset, mens Asien og dele af Europa ventes at vise solid vækst. I 2013 er der høje forventninger til LEGO Koncernens store lancering – LEGO Legends of Chima – et legetema der foregår i en fantasiverden befolket af mytologiske dyrestammer. Baseret på LEGO Koncernens momentum fra 2012 ventes det derfor, at LEGO salget fortsætter med at vokse i 2013, men den udfordrende globale økonomiske situation vil føre til lavere vækstrater end dem, man oplevede i Det ændrer ikke ved, at LEGO Koncernen forventer et tilfredsstillende resultat for hele året.

9 Femte år med vækst Knudstorp leverer dermed for femte år i træk en vækst i omsætningen på omkring 15 procent. Og topchefen sætter altså en fed streg under, at koncernens strategi med massive lanceringer af nye varianter af de populære klodser er den rette. Mere end 60 procent af de produkter, Lego sælger i løbet af et år, er således nylanceringer. - Det stiller store krav til udviklingsprocessen og vores evne til at levere, fordi vi år efter år skal kunne forudsige, hvad der vil interessere børnene, og omsætte det til relevante LEGO produkter - og det er lykkedes i 2012, siger Jørgen Vig Knudstorp. Stillinger nedlagt For nyligt måtte koncernen melde ud, at man fra 2014 vil nedlægge 200 danske stillinger. Men det dækker altså ikke over skuffende indtjening. Beslutningen om at lukke en del af produktionen i Billund er truffet, fordi man prioriterer at have pakkerier tæt på sine kernemarkeder ude i Europa og Nordamerika. Det skal sikre en kort leveringstid til kunderne. - Fordi vi har vores pakkerier placeret geografisk tæt på vores kernemarkeder, og fordi vi hele tiden optimerer og forbedrer produktionen, kan vi reagere hurtigere på efterspørgslen fra kunder og forbrugere, forklarer Bali Padda, underdirektør i Lego Kilde: dr.dk/

10 21. Den strategiske plan

11 21. Den strategiske plan

12 21. Den strategiske plan

13 21. Den strategiske plan

14 21. Den strategiske plan

15 21. Den strategiske plan

16 21. Den strategiske plan Fokus på observering – trends
Proaktiv strategisk tænkning Fokus på observering – trends At være på forkant med udviklingen Columbusæg - Nytænkning Ved at give slip på gamle handlemønstre og lade kreativiteten og nye idéer komme til, skabes nye unikke forretningsområder. Ankerhusgruppen

17 21. Den strategiske plan

18 21. Den strategiske plan - Omkostninger og indtægter - Frem i tiden
- Konsekvensberegninger - Ændre i forudsætninger - Følsomhedsanalyser

19 21. Den strategiske plan År 1 År 2 År 3 År 4 Udvikling -12000 -6000
-500 Markedsføring -3000 -4500 -1000 produktionsomk. -4000 -14800 Omk. I alt -13000 -17000 -15800 Salg i stk 100 300 370 Omsætning 10000 30000 37000 periodens resultat 13000 21200

20 21. Den strategiske plan

21 21. Den strategiske plan

22 21. Den strategiske plan Fastlæggelse af Opgaver, der skal udføres
Hvornår de skal igangsættes Hvem er ansvarlig Budget over de økonomiske konsekvenser

23 21. Den strategiske plan Markedsstrategi Prisstrategi Produktudviklingsstrategi Vækststrategi

24 21. Den strategiske plan

25 21. Den strategiske plan Bang og Olufsen


Download ppt "21. Den strategiske plan."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google