Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Fit for Fight seminar september 20091 Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling: Marketing, Innovation, AXOCO & CSR Vil…Mål…Gør…

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Fit for Fight seminar september 20091 Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling: Marketing, Innovation, AXOCO & CSR Vil…Mål…Gør…"— Præsentationens transcript:

1 Fit for Fight seminar september 20091 Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling: Marketing, Innovation, AXOCO & CSR Vil…Mål…Gør… Styre på mål og ikke processer Etablere målsætninger for alle medarbejdere og alle afdelinger - At alle medarbejdere er klar over hvordan de skal bidrage til at opnå målsætningen Skabe et system med nuancerede KPI’er der sikrer: 1.Corporate mål, afdelingsmål, individuelle mål (funktion el. brand) (oms, andele, kendskab etc) 2.Opfølningsværktøjer til styring (ikke genere, men agere) Tydeligere prioritering og fravalg af indsatsområder; BU, brand, land og produkt Skabe klarhed og reelt omdanne strategien til handling Via fælles kommercielt udgangspunkt skabe grundlaget for fokus og fravalg, mere stram OFAM prioritering, hold fast i ’færre men værre’, synergi på tværs, Udbygge og sikre vores basisforretning – altid! Her & nu brand equity Volumen i fabrikken og basis indtjening (1,3 mia. NOMS, EBIT på 2007 niveau) Fokus på basissortimentet (brød, tærter, GB, bars mv), develop to cost-fokus,, fokus på volumensegmenter (de kortsigtede 85%), bygge brand equity, reel investering i vores mærker, sikre forbruger involvering (ny medier) Sikre fremtidens salg og indtjening – langsigtet brand equity 'Guld 2012': 2 mia og 10% ROS Udnyt innovation og CSR som vækstdriver, skabe de fremtidige vindere, etablere 15/85% forståelsen (kort & lang sigt), overveje differentieret eksekvering, potentiale for licensindtægt Stærkere eksekvering af planlagte aktiviteter (Færre), større, bedre i eksekvering (lanceringer, markedsføring, trade) Målbar 'eksekvering i butik' (def. begreb, actions) Bedre lanceringer via checklister og stærkere processer Corporate og kommerciel langsigtet planlægning mod 2011, 2012… Evalueringer Have et reelt program for at skabe kampgejst Medarbejder tilfredshed fra x til y (Great Place to Work) Reducere ’omsætning’ x% Definere med klare mandater Kommunikere på succes/de gode historier Få hele ’holdet’ med og belønning Fravalg… Bare rolig - de kommer som følge af pkt. 2……. 1 2 3 4 5 6 Koordineret kommercielt – Salg, Innovation og Marketing Nedbrydning af konkrete mål på AB Flyttes til HR

2 Fit for Fight seminar september 20092 Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling: Marketing, Innovation, AXOCO & CSR Vil…Mål…Gør… Styre på mål og ikke processer Etablere målsætninger for alle medarbejdere og alle afdelinger - At alle medarbejdere er klar over hvordan de skal bidrage til at opnå målsætningen Skabe et system med nuancerede KPI’er der sikrer: 1.Corporate mål, afdelingsmål, individuelle mål (funktion el. brand) 2.Opfølningsværktøjer til styring (ikke genere, men agere) Tydeligere prioritering og fravalg af indsatsområder; BU, brand, land og produkt Skabe klarhed og reelt omdanne strategien til handling Fælles kommercielt udgangspunkt, mere stram OFAM prioritering, hold fast i større, færre, bedre, synergi på tværs, Udbygge og sikre vores basisforretning – altid Her & nu brand equity Volumen i fabrikken og basis indtjening (1,3 mia. NOMS, EBIT på 2007 niveau) Fokus på basissortimentet (brød, tærter, GB, bars mv), develop to cost-fokus,, fokus på volumensegmenter (de kortsigtede 85%), bygge brand equity Sikre fremtidens salg og indtjening – langsigtet brand equity 'Guld 2012': 2 mia og 10% ROS Udnyt innovation og CSR som vækstdriver, etablere 15/85% forståelsen (kort & lang sigt), kvering, sikre forbruger involvering, være målgruppebevidst, reel investering i vores mærker, potentiale for licensindtægt Stærkere eksekvering af planlagte aktiviteter (Færre), større, bedre i eksekvering (lanceringer, markedsføring, trade) Målbar 'eksekvering i butik' (def. begreb, actions) Bedre lanceringer via checklister og stærkere processer Kommerciel langsigtet planlægning mod 2011, 2012… Evalueringer Have et reelt program for at skabe kampgejst Få det optimale ud af medarbejderne på Toms og fastholde dem At vide, at alle løber i samme retning og at man kan måle det, personlig udvikling, kommunikere på succes/de gode historier, motivation af at ’slå’ konkurrenterne Fravalg… 1. 2. 3. 1 2 3 4 5 6 Fravalg - bare rolig de komme r!!!

3 Fit for Fight seminar september 20093

4 4


Download ppt "Fit for Fight seminar september 20091 Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling: Marketing, Innovation, AXOCO & CSR Vil…Mål…Gør…"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google