Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afEinar Andreasen Redigeret for ca. et år siden
1
Velkommen til Bevola A/S Bevola har markedets bredeste produktplatform til opbygning af lastbiler, hængere og trailere. Ydermere tilbyder Bevola løsninger til industri, bygge og anlæg samt den offentlige sektor. Vores løsninger skabes gennem egne produkter, agenturer og vores alsidige produktionsfaciliteter.
2
Historien History Grønbech & Sønners domicil på Scandiagade i København A/S Bevola er et selvstændigt selskab i Grønbech & Sønner koncernen. Grønbech & Sønner Holding blev etableret i 1828 af Søkaptajn M.J. Grønbech. Produkterne var fra starten fajance og jernvarer. I 1853 blev forretningen omdannet til Grønbech & Sønner og produkterne var nu jern og stål. Grønbech & Sønner Holding er i dag en moderne og velkonsolideret koncern. Grønbech købte i slutningen af 1999 A/S Bevola. A/S Bevola blev etableret i 1968 og har igennem 40 år oparbejdet et godt ry indenfor opbygningsmaterialer til transportsektoren samt løsninger til industri og den offentlige sektor. A/S Bevola har i forbindelse med familieskabet med Grønbech & Sønner A/S, været igennem en større turnaround og fremstår i dag som en tidssvarende virksomhed i positiv udvikling. A/S Bevola har hovedsæde herunder fælles funktioner, produktion og centralt lager i Ringsted og selskaber/afdelinger i Norge og Sverige.
5
Bevolas grundlag
6
Pris Pris/Værdi Værdi/Høj pris
Markedssituationen Lavfrekvent Højfrekvent Produktorienteret virksomhed Videnbaseret virksomhed Pris Pris/Værdi Værdi/Høj pris Positionering
7
History Innovation Vision Vision
Bevola skal gøre en markant forskel på alle områder og niveauer, der er så overraskende og positiv, at hele værdikæden har Bevola som første valg. Vi skal nå vores resultater, via et konstant ekstraordinært engagement, fordi vi vil respekteres som de bedste. Bevola skal sikre det bedste, det bedste.
8
History Relation Mission Mission
Gennem dialog “mennesker til mennesker” og “Bare bedre løsninger”, vil Bevola skabe mere tid, tættere samarbejde og øget viden og vækst i hele værdikæden.
9
History Dynamik Strategi Strategi Strategien indeholder 36 projekter
• Ensartethed • Udvikling • Uddannelse • Kommunikation Strategien indeholder 36 projekter
10
History Energi Værdier Værdier Begejstring, tro, mod og handlekraft.
Gennem begejstring, skaber vi troen på det kan gøres, modet til at gøre det og handlekraften til at få det gjort, først og rigtigt.
11
Kommunikationsplattform
12
? Plan, plan ik’? Fortid Nutid/fremtid Forandring Innovation Struktur
Mål Budskab Forandring Innovation Struktur Mål Budskab ? Ingen indhold/fokus Indhold/fokus Indhold/fokus Lav omsætning Lav/ingen bundlinie Høje omkostninger Dårlig effektivitet • 85% Omsætningsvækst • 260% Bundlinievækst • 0% Omkostningsvækst • 65% Effektiviteringsforbedring • 250% Omsætningsvækst • 330% Bundlinievækst • 136% Omkostningsvækst • 25% Effektiviteringsforbedring
13
Markedsudvikling Færre kunder Fremtid Færre leverandører Industri
DRIFT TEKNIK Færre kunder Industri Større vognbyggere Offentlig sektor Eftermarked Konkurrenter & kunder i andre segmenter
14
Produkter og løsninger
15
Fokusområder Fokus • Purple+ • Nye markedssegmenter • CSR (BevoCare)
• Værdikædeoptimering • Forretningsudviklingsammen • Totalaftaler/partnerskaber • Bedre bundlinie til alle • Kommunikation • Innovation • Nye markedssegmenter • Effektivitet • IT-teknologi • Transformationsøkonomi • Anaconomy • Cashflow • Web 2.0 • Marketing 3.0
16
Organisation Organisation F S DK EU Markeder N
• Ledelse: Fundament – Leadership – Management • Marketing: Branding – Markedsføring – Web • Logistik: Indkøb – Transport – Håndtering – Produktion – Kvalitet • Udvikling: Hardware – Software – Funktion – Viden • IT: Hardware – Software – Hotline – Web • Økonomi: Koncernregnskab – Budget - Opfølgning S DK EU Markeder N
17
Nøgletal
18
Udfordringen Værdikæde optimering Logistikfokus Planlægningsfokus
Optimeringsproces
Lignende præsentationer
© 2023 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.