Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afJohanne Lauridsen Redigeret for ca. et år siden
1
Et konkret kompetenceudviklingsforløb
2
•Omsætning :Over 500 millioner •Personale:Ca. 150 medarbejdere
3
Strategi •Trælasten mod 2010 •Ledelsesstrategi i samarbejde med Cultivator.
4
Forretningsstrategi ”Trælasten mod 2010” 2007
5
Forretningsstrategi ”Trælasten mod 2010” 2008-10
6
At videreudvikle Vejen Trælasthandel A/S gennem kontinuitet og troværdighed til at være regionens absolut mest efterspurgte samarbejdspartner og leverandør af byggematerialer og gør-det-selv produkter til håndværkere, entreprenører, mindre industri samt private. Det er samtidig vores mål gennem kompetence, kreativitet og godt købmandskab at kunne skabe merværdi for såvel de professionelle som private kunder. Forretningsstrategi ”Trælasten mod 2010” En troværdig samarbejdspartner som sikrer gode oplevelser – hver gang Kunderne er Trælastens vigtigste ressource, og vi skal med ord og gennem handling tilfredsstille kundernes behov med et rådgivende, velfungerende og kreativt hold af dygtige medarbejdere Vi skal gennem en sund drift sikre medarbejdernes og aktionærernes fortsatte interesse i virksomheden – langt ind i fremtiden Vision - mission Værdier
7
Aktionærforventninger Gevinstmaksimering – på lang sigt Tilgodese lokalområdet God medarbejderpolitik Etik – forretningsmoral - ansvarlighed Forretningsstrategi ”Trælasten mod 2010”
8
Omsætningsvækst 10 - 15% Soliditetsgrad 35 - 40% DG1 > 22% Resultat før skat 5% Lønomkostninger i.f.t. DB1 < 45% Medarbejderfravær < 2% Lageromsætningshastighed > 4 Kundeanalyse > 4 Trivselsanalyse > 4 360 graders ledermåling > 4 Omsætningsmålsætning 1 mia. kr. Nøgletalsmålsætning
10
Kundeanalyse Trivselsanalyse 360 graders ledermåling
11
Hvad er en god score? Gennemsnits tilfredshed/trivselTilfredshed/trivsel i verdensklasse 1 234 5 Dårlig tilfredshed/trivsel 3,54,5 Høj tilfredshed/trivsel
12
Trælastens udgangspunkt
15
Prioriterede indsatsområder for at realisere organisk vækst på 5% •Erhverv Tæt på kunden: - Ugentlig dialog med større kunder - Sociale aktiviteter - Optimering af opsøgende salg - Markedsinformation - Erfa •Privat - Give tryghed igennem faglig kompetence - Kreative udstillinger •Fælles - Alt personale skal være salgs- og serviceorienteret - Optimering af markedsføring - Personalesynlighed og – tilgængelighed - Optimering af logistik - Markedspris tilpasning - Salgsklar forretning - Fast kundepræmiering Kundemål
16
•Ensrettet information/kommunikation •Procedure- og jobbeskrivelser - medarbejderinvolvering •Mål, deadlines, succes på den enkelte medarbejder •Synlig ledelse •Coaching •Tilbagemelding Trivselsmål Prioriterede indsatsområder for at realisere organisk vækst på 5%
17
Strategiimplementering •Strategi implementering hos personalet •Personaleinvolvering –Hvordan kan dette gøres ??
18
AMU er vores løsning •Samarbejde gennem 15 år •Løst mange opgaver sammen indenfor •Lager / logistik og gaffeltruck •Team Building •Medarbejderudvikling •Kendetegnende ved én indgang til uddannelsesverdenen, men forskellige skoler har været på banen i et samarbejde. Skolerne har indbyrdes sørget for at guide os videre til ”rette vedkommende” •Og nu…………….
19
Strategi og kompetenceudviklingsforløb •Et samarbejde mellem •AMU •VUC •Vejle Handelsskole
20
Strategi og Kompetenceudviklingsforløb •VUC udarbejdede en handlingsplan •6 strategiseminarer •Individuelle samtaler/personlige •Kompetenceafklaring •I samarbejde med AMU og Vejle Handelsskole
21
Rapport •En flot og meget fyldestgørende rapport indeholdende konkrete tilbagemeldinger fra personalet på følgende områder: •Fysiske forhold •Kommunikation •Samarbejde •Uddannelse •Ledelsen •Kundeforhold •Procedurer og forretningsgange
22
Rapport •Anbefalede indsatser •Hurtige indsatser •Foreløbigt evalueringsmøde med 4 parter rundt om bordet. AMU – VUC – Vejle Handelsskole samt kunden.
23
Information •Det videre forløb………… •Tilpasset rapport til gennemlæsning af medarbejderne •Pixi bog om rapport indeholdende kommende indsatsområder •Kompetenceudvikling for en bred medarbejderskare inkl.. deres ledere. •Medarbejdeudviklingssamtaler. •Medarbejder involvering til gennemførelse af indsatserne.
24
Krav til skolerne •Lad være med at gøre uddannelsesplanlægning til en jungle. •Sørg for at blive rigtig dygtig til få ting. •Samarbejd frem for at konkurrere. •Gør som AMU: –Netværk –samarbejde
25
Gør som AMU •Netværk •Samarbejde – Og få •I ét samarbejde en meget tilfreds kunde.
Lignende præsentationer
© 2023 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.