Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Viral Markedsføring Nicholas og Simon.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Viral Markedsføring Nicholas og Simon."— Præsentationens transcript:

1 Viral Markedsføring Nicholas og Simon

2 Hvad er Viral Markedsføring?
Opstået i 1990’erne (Beskrevet første gang i 1997). Online Mund-til-mund Markedsføring. Dele et budskab.

3 Metoder Unik reklame for produktet eller virksomheden.
Opsigtsvækkende. “MME”-konceptet (Messenger, Message, Environment).

4 Hvorfor Viral Markedsføring?
Differentiering. Sociale medier gør det muligt. 52% sender nyheder videre via sociale medier. 3 – 11 princippet.

5 Fordele Billigt. Hurtigt. Troværdigt.

6 Ulemper Svært at henvende sig til bestemt målgruppe.
Ikke samme kontrol over ‘produktet’ (reklamens) opfattelse.

7 Eksempler - Hotmail Hotmail.com – “skaberen af Viral Markedsføring”.
50 millioner brugere efter det første år.

8 Eksempler - Fleggaard Hjemmesidereklamer fra 2009.
Undersøgelse viste en kendskabsgrad til Fleggaard på 81%. 51% ville efterfølgende handle hos Fleggaard inden for et år.

9 Eksempler – ”Guld i hanerne”
Salgsvideo fra 2013. Reklame for et hus i Sanderum, Fyn. Lavet i forbindelse med DR1’s ”I hus til halsen”.


Download ppt "Viral Markedsføring Nicholas og Simon."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google