Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afFilippa Thomsen Redigeret for ca. et år siden
1
Viral Markedsføring Nicholas og Simon
2
Hvad er Viral Markedsføring?
Opstået i 1990’erne (Beskrevet første gang i 1997). Online Mund-til-mund Markedsføring. Dele et budskab.
3
Metoder Unik reklame for produktet eller virksomheden.
Opsigtsvækkende. “MME”-konceptet (Messenger, Message, Environment).
4
Hvorfor Viral Markedsføring?
Differentiering. Sociale medier gør det muligt. 52% sender nyheder videre via sociale medier. 3 – 11 princippet.
5
Fordele Billigt. Hurtigt. Troværdigt.
6
Ulemper Svært at henvende sig til bestemt målgruppe.
Ikke samme kontrol over ‘produktet’ (reklamens) opfattelse.
7
Eksempler - Hotmail Hotmail.com – “skaberen af Viral Markedsføring”.
50 millioner brugere efter det første år.
8
Eksempler - Fleggaard Hjemmesidereklamer fra 2009.
Undersøgelse viste en kendskabsgrad til Fleggaard på 81%. 51% ville efterfølgende handle hos Fleggaard inden for et år.
9
Eksempler – ”Guld i hanerne”
Salgsvideo fra 2013. Reklame for et hus i Sanderum, Fyn. Lavet i forbindelse med DR1’s ”I hus til halsen”.
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.