Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afTrine Winther Redigeret for ca. et år siden
1
Side 1 01.09.2108 Driftsøkonomi Kapitel 21 Innovation
2
Side 2 21-08-2108 Disposition 21.1Behovet for udvikling 21.2Innovation mulig på alle niveauer 21.3 Innovation og strategier 21.4Indsatsområder
3
Side 3 21-08-2108 Behovet for innovation og udvikling Kravet om fortsat vækst og udvikling – ”Stagnation er tilbagegang” Den globale økonomi og konkurrence – Åbne og dynamiske markeder Time-to-market og Time-to-volume reduceres PLC-kurverne bliver kortere Koncentration om kerneområder Generiske konkurrence-strategier – Omkostnings- eller differentierings-førerskab
4
Side 4 21-08-2108 Innovation på alle niveau’er Ledelsesstilen skal fremme innovation og udvikling Innovationsgrad Investering i viden Kompetenceudvikling BSC-modellen Tidskonkurrence
5
Side 5 21-08-2108 Fra ressourcer til målopfyldelse Ressourcer – Finansielle, personlige, teknologiske, organisatoriske,… Kompetencer – Integration af ressourcer – Læringsproces – Vidensdeling – Kvalitèt Kernekompetencer – Konkurrencemæssig fordel – Strategisk aktiv – Long-term profit
6
Side 6 21-08-2108 Innovation og strategier Konkurrence-strategier – Omkostnings-førerskab Optimering af processer og ressourceudnyttelse Stordriftsfordelen – Differentierings-førerskab Nye og flere produktvarianter Forbedret service, fleksibilitèt og kvalitèt Kundetilpassede løsninger Innovation og udvikling er koncentreret på differentierings-strategien?
7
Side 7 21-08-2108 Indsatsområder R&D – f.eks. medicinalindustrien – Værdiskabelsen sker i stigende omfang i R&D – Udviklingstiden er en kritisk konkurrencefaktor – Store risici i R&D Ny teknik – springvise fornyelser – Automatisering og system-integration Gennem produktudvikling og design – Udvikle produkter, der dækker latente behov – Ansoff’s vækststrategier Netværks-samarbejde – kunder / leverandører – Reverse marketing
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.