Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Informations- kampagne om unødvendig kemi. Formål med mødet  Orientere om  Kampagnens baggrund  Målgruppe  Ønsker til form  Budskaber  Formalia.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Informations- kampagne om unødvendig kemi. Formål med mødet  Orientere om  Kampagnens baggrund  Målgruppe  Ønsker til form  Budskaber  Formalia."— Præsentationens transcript:

1 Informations- kampagne om unødvendig kemi

2 Formål med mødet  Orientere om  Kampagnens baggrund  Målgruppe  Ønsker til form  Budskaber  Formalia  Svare på spørgsmål  i dag eller efterfølgende  Alt sendes ud efterfølgende

3 Grundpræmis  Når kemikalier udgør en risiko for mennesker, bliver de forbudt.  Men, vi ved ikke præcis, hvordan alle forskellige kombinationer af produkter/kemikalier kan påvirke sundhed og miljø.  Derfor er der fordele at hente – for sundhed og miljøet – ved at minimere den samlede udsættelse for kemikalier.

4 Målgruppe  Ønske om at vælge så lav alder som muligt, men med ansvar for ”driften” af et hjem – hvor mange af overvejelserne om kemikalier finder sted. Derfor:  Unge, der er flyttet hjemmefra og er ved at etablere et hjem med tilhørende vaner og forbrug. Målgruppens alder bliver derfor ca. 20-25 år  Der skal tales til begge køn.

5 Den positive vinkel  Kampagnen må ikke skræmme eller være løftet pegefinger  Fokus på den positive vinkel, den ”gode gevinst”.  Det er vigtigt, at den signalerer ”hen mod noget godt” i stedet for ”væk fra noget farligt”.  Gerne humor, glimt i øjet

6 Viden og debat  Fokus på valgmuligheder, ikke ”rigtig” og ”forkert” adfærd  Kampagnen skal have to ”ben” – oplysning/bevidstgørelse og debatskabelse.

7 Viden  Kampagnen bør formidle, hvordan der er en sammenhæng mellem kemikaliers skadevirkning og mængder.  Fokus på både sundhed og miljø.  Hvilke redskaber og værktøjer man kan bruge?  Produkter er ikke myndighedsgodkendt – sikkerheden er virksomhedernes ansvar  Hvis produkterne anvendes til et andet formål end det, de er beregnet til, kan det være problematisk.

8 Debat  Starte debat om, hvornår noget anses for nødvendigt eller unødvendigt  Få målgruppen til at tage stilling til, hvad der passer ind i deres værdigrundlag og deres liv.  Find inspiration i statements – gør det tankevækkende  Få den enkelte til at tage stilling

9 Handlingsanvisende  Sådan kan du gøre hvis:  du kun vil gøre lidt  du er parat til at rykke lidt mere  du gerne vil gå hele vejen og være helt ”ren”  Især vigtigt at anvise i ”midtergruppen” – budskabet at du også kan gøre en forskel med små skridt og uden store afsavn (ud fra at de, der allerede er meget bevidste har vi nået/har ikke behov for at nå)

10 Om kampagnens form  TV spots  PR  Min. 2.900.000 reserveret til medieindrykning (kan også til dels omfatte PR)  Brug af sociale medier  Tænk kampagnen social

11 Målgruppen i fokus  Målgruppeanalyse  Gennem hvilke medier skal de nås?  Hvordan får vi dem i tale?  Hvordan motiveres de?  Hvornår skal vi lægge hovedindsatsen?

12 Formalia  Konditionsmæssige tilbud  husk at tjekke, at alt er med  Præsentationsmøder  husk at give besked

13  Spørgsmål?


Download ppt "Informations- kampagne om unødvendig kemi. Formål med mødet  Orientere om  Kampagnens baggrund  Målgruppe  Ønsker til form  Budskaber  Formalia."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google