Målgrupper og købmandskab

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PostDK momsmodul Mange netbutikker overser, at der ikke er moms på forsendelser, når de sender varer til privat kunderne med Post Danmark.
Advertisements

Velkommen 1. Velkommen Jeg hedder Ulf Oscarson. I 1998 blev jeg præsenteret for virksomheden Forever Living Products, hvis hjemmeside du netop nu er på.
Inspiration til fotografering.
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
Kundebetjening Opgave med salgstrappen.
Electrolux Marketing koordinator, web Michael Skrydstrup HR Konsulent Anne Mette Hildebrand Udvælg en elev, der skal sige til, når der er gået 5, 10 og.
Læse tradition og skoleparathed i Finland Jerrik Walløe.
Udviklingen i butikstyperne
Hvornår bider medierne på? Få dine budskaber igennem.
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
Velkommen til. Visionen for SEE 20:10 Nyskabende og Tidssvarende En korpslejr skal være på spejdernes præmisser og en lejr som spejderne vil tænke tilbage.
11 Produkt Oversigt Klassifikation af produkter Emballage
Indhold Problemstilling Virkemidler Hvem stoler vi på?
Forædremøde den
Tegning som billedform der både er aktivitet og produkt
Møde om Spejdernes Lejr efterår Velkommen til møde om Spejdernes Lejr 2012 giver intense oplevelser, hvor vi møder hinanden, udvikler os.
Holmegaard en ny begyndelse.
Produktion og Logistik
Vi gennemførte en række interview ifm
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
Hvorfor ØKO? • ØKO og Astma & Allergi (A&A) er ved at blive en kategori der er stor efterspørgsel på inden for indendørs maling (top 3). Vores målgruppe.
Boligforeningernes strategi for samarbejde med biblioteker og medborgercentre ……
Reservatet Kapitel 1: Reservatet - Virksomheden som et reservat
Alle vores sponsorere skal betragtes som samarbejdspartnere
GENFIND JERES SALGSKANALER I 2012 Aktivér jeres evner, til at præstere det bedste i kan, MAKSIMER JERES PERFORMANCE – Og bliv kundernes førstevalg.
Blu-ray Mystery Shopping Analyse 6. Maj 2010
The Sims2 Double Deluxe + Sims 2 Pets
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
26.2 Kapacitetsomkostninger
Præsentation af e-takeaway.dk
Verden omkring HTH Kunder x Konkurrenter Leverandører Finanskrisen
Nonceba Family Councelling Center, Khayelitsha, Cape Town, South Africa Sydafrika er det land i verden der har den værste statistik for børnevoldtægter.
BilBasen – Dit Bilmarked
”Du skulle jo gerne ville være derhjemme” Ansvarlighed som nøglen til patientinddragelse Mari Holen Post.doc. ved Center for sundhedsfremmeforskning, RUC.
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
6. Virksomhedens indtægter
Hotellets koncept.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Trafik og beliggenhed i Øster Snede
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Snak med din sidemand om dette et par min.
Kapacitetsstyring.
5 års planer Forebyggende arbejde er bedre end ”hovsa”-løsninger!
- Liv Andersen, Line Stiller, Maria Borup & Anja Winther
Innovative elever løser virksomhedsproblemer Se Roslev Frugts reklamespot.
Business to Business På den JYSKe måde…...
Velkommen Teknologi historie – 2. Øvelsesgang. Agenda 1. Siden sidst 2. Genopfriskning: De tre niveauer 3. At arbejde Begrebsorienteret™ 4. Lektier 5.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
INNOVATION I FAGENE - KONFERENCER ÅRHUS OG FREDERIKSBERG SEPTEMBER 2014 MEDIEFAG.
DIF inklusive specialforbundene har behov for at forberede sig til næste spillelovgivning skal forhandles i DIF har koncentreret udviklingsmidler.
Af: Jonatan W & Line Stryander
8.1 Faktura 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for at se.
Profilfag Julemarked Helt på plads med samarbejdsbutikker
Forbrugernes Needs Selv at kunne sammensætte sine tv-pakker Selv at kunne sammensætte sine tv-pakker At kunne betale efter behov (dvs. Man ikke skal betale.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Globalisering. Kan mikrofinans skabe vækst i et udviklingsland?
Gode råd til fundraising
Den 26 – 27 August Sverige Alt dette får du med på turen: - Netværksbus fra Odense til Hillerstorp og Bromölla i Sverige t/rt (inkl. broafgifter mm) -
Full-service kommunikation Prolog Reklamebureau A/S Knudtzon´s Bogtrykkeri A/S v/ Henrik Juul Kühn, Key Account Manager.
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
Koncepter og butikskæder
Lokale fødevarer i dit supermarked - Har vi brug for et madmanifest?
Sælgeren ud af busken – og ud i butikken
Konkurrenceforhold afsætning.
konkurrencesituation
Din virksomhed FIRMALOGO.
SUCCES MED SALG 1.
Præsentationens transcript:

Målgrupper og købmandskab HTH’s historie & koncept x Det vigtigste rum i dit liv Målgruppe Salgsmål Den gode kundeoplevelse X

HTH’s historie & koncept HTH blev grundlagt i 1966 af de to brødre Hans Henning og Tonny Haahr, deraf navnet HTH. Filosofien dengang var ”det må kunne gøres bedre” og det er stadig filosofien den dag i dag. HTH er på den måde præget af historie og ånd, men er samtidig en moderne virksomhed med nye og innovative produkter. HTH er i dag en del af den svenske koncern Nobia AB. Nobia AB er nordens største køkkenkoncern, og har mange anderkendte og populære brands i sin portefølje. I Danmark er disse brands, udover HTH, unoform og Invita. HTH har i dag ca. 120 butikker fordelt i flere lande. Sortimentet består af både Køkkenforum og Gør Det Selv. I de fleste tilfælde ligger der både en HTH Forum butik, og en HTH Gør Det Selv butik i forbindelse med hinanden. I nogle butikker findes der også en unoform i form af en shop in shop løsning.

Det vigtigste rum i dit liv…. I sommeren 2012 blev HTH’s nye kampagne igangsat. Kampagnen hedder ”Det vigtigste rum i dit liv”. Kampagnen blev til på baggrund af undersøgelser og analyser, der viste at køkkenet faktisk er det vigtigste rum, og at der i køkkenet foregår rigtig mange ting, udover den sædvanlige madlavning. Køkkenet er blandt andet det rum der samler familien, der bliver set TV, lavet lektier, arbejdet – der er ingen grænser for hvad man kan bruge køkkenet til, og denne kampagne inspirerer kunderne til hvad de kan bruge deres køkken til. Et køkken bruges forskelligt og er individuelt, derfor er den personlige rådgivning og løsning vigtig, og netop dette er en af HTH’s store fokusområder. Kampagnen er især kendt for brugen af TV-kokken Thomas Rode. Thomas Rode udstråler professionalisme, kvalitet og en naturlig autoritet, hvilket er i overensstemmelse med HTH’s ønske om positionering.

Målgruppe HTH er dansk design i god kvalitet til priser, der er til at overkomme og har slået sit navn fast i kundernes bevidsthed, som et køkkenfirma der sælger kvalitet til prisbeviste forbrugere. Personer 25-60 år med en husstandsindkomst på kr. +400.000,- der bor i ejerbolig HTH er repræsenteret i 5 lande gennem ca. 120 inspirerende butikker. HTHs tre fabrikker har en årlig produktion på ca. 75.000 køkkener. Det gør HTH til én af Nordeuropas største og førende køkkenproducenter. HTH Køkkener kan udover køkkenindretning også levere indretning til badeværelser og garderober – samt projektløsninger i større og mindre målestok til erhverv.

Salgsmål Det er salgsdirektøren der er ansvarlig for at butikkerne lever op til sine salgstal. Der måles på flere områder, bl.a. kundeloyalitet, der er en indikation for kundernes tilfredshed. Derudover måles der på hvor mange besøgende der er i butikkerne, samt selvfølgelig på hvor meget der sælges. Leveringssikkerhed er også vigtigt for HTH, hvorfor der ligeledes måles på dette. Der i gang sættes flere tiltag, for at hjælpe butikkerne med at indfri deres mål. En af disse tiltag er kampagnen ”det vigtigste rum i dit liv”.

Den gode kundeoplevelse Et andet taktisk tiltag, der skal medvirke til at opnå gode resultater, er konceptet ”Den gode kundeoplevelse”. HTH ser det som en af deres fornemmeste opgaver, at levere kundeoplevelser i verdensklasse. Den gode kundeoplevelse omfatter bl.a. den måde kunden mødes på i butikken. Sælgerne bliver trænet i at give hånd, byde på kaffe og i det hele taget få kunden til at føle sig velkommen. Den gode kundeoplevelse omfatter en god oplevelse igennem hele købsforløbet, dvs. at alt kontakt med butikken og sælgerne skal være en god oplevelse. Sælgerne skal følge op og sørge for at kunden føler sig speciel og vigtig – også efter købet.