Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Sælgeren ud af busken – og ud i butikken

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Sælgeren ud af busken – og ud i butikken"— Præsentationens transcript:

1 Sælgeren ud af busken – og ud i butikken
Velkommen Sælgeren ud af busken – og ud i butikken

2 Dagsorden Præsentationsrunde Hvorfor Aktivt Salg?
Gruppearbejde og opsummering – Det Gode Salg Pause Storytelling, Motivation og Ledelse Refleksion Afrunding og spørgsmål .

3 Præsentationsrunde Navn Erhverv God/dårlig service oplevelse .

4 Baggrund Over 15 års erfaring i detailbranchen
Fra deltid til chef Prisvindende butiksbestyrer Flere års erfaring som salgs- og servicetræner Uddannet i International Management og Marketings Kommunikation på ASB .

5 Aktivt Salg – derfor!

6 Aktivt Salg – derfor! ”Når vi skal købe noget, er det rigtig vigtigt at opleve, at man bliver set og talt ordentligt til. Vi vil hilses på selv i supermarkedet. Køber vi tøj, vil vi også gerne anerkendes for vores køb og blive serviceret og betjent med omhu og høflighed. Uden det kunne vi jo lige så godt bestille varen på nettet. Vores dybde-interview med forbrugere for ganske nyligt og lige præcis om disse emner, afdækkede tydeligt disse krav til detailhandlen. Vi forlanger mere af butikken end af nettet.” Jesper Bo Jensen, ph.d., fremtidsforsker

7 Aktivt Salg – derfor! ”Butikspersonalet får en nøglerolle, når salget i højere grad bliver en oplevelse end en transaktion. Det stiller større krav til de butiksansatte, som både skal have specialviden om produkterne, men også evne de menneskelige relationer for at skabe en oplevelse for hver enkelt kunde.” Johnny Andersen, Omnichannel Salgs Specialist

8 Aktivt Salg – derfor! ”Detailhandlens ledere tror, service­niveauet i butikkerne er godt, men faktum er, at mange kunder er utilfredse med servicen. Det viser en ny undersøgelse. Paradoksalt i en tid hvor digitalisering giver forbrugerne alternative muligheder for at handle...” Berlingske Business

9 Aktivt Salg – derfor! ? Hvad er der sket med ekspertisen indenfor
produktkundskab, salg og service? ?

10 Aktivt Salg – derfor! Oplæring af og forventning til salgsmedarbejderen er en anden Kortsigtet, billig arbejdskraft Få resourcer bruges Utrænede, usikre salgsassistenter uden ekspertise Angst for at sælge

11 Aktivt Salg – derfor! Grundig oplæring Klare, rimelige mål og krav
Ansvarliggørelse for og anerkendelse af individuelle resultater → Engagerede, aktive sælgere

12 Aktivt Salg – derfor! Ved at fokusere på kundeservice og medarbejdermotivation kan man hæve omsætningen i en butik betydeligt. Medarbejdertilfredshed Kundeloyalitet Salgsresultater

13 Det Gode Salg Hvad skal besøget i butikken indbefatte for at tilfredsstille både kunde og virksomhed bedst muligt? Gruppearbejde Opsummering

14 Det Gode Salg Kunden føler sig set og værdsat fra start til slut
Kundens behov bliver identificeret De bedste alternativer bliver præsenteret for kunden Det gøres klart, hvordan de dækker kundens behov Det gøres klart, hvorledes kunden får mest nytte af produktet Kunden gøres opmærksom på mulige tilkøb og tilbydes disse Salget lukkes Kunden tilbydes andre varer af mulig interesse

15 Det Gode Salg Kontakt til kunden Behovsidentificering
Produktkundskab og Overblik Luk salget Mersalg

16 Pause Efter pausen finder man et nyt sted at sidde.

17 Storytelling Kender alle medarbejdere virksomhedens historie og værdier? Bliver det aktivt formidlet til kunderne?

18 Storytelling Bruger du storytelling til at påvirke dine medarbejderes arbejdsindsats?

19 Motivation Løn/personalegoder Mening med arbejdet Indflydelse/Ansvar
Feedback/anerkendelse Udvikling/Træning Mål/Krav Social tilhørsfølelse

20 Take Aways God service er højaktuelt God service skal læres og trænes
God service skaber tilfredshed

21 Reflektion Hvad kan du gøre anderledes i din virksomhed, for at fremme service niveauet og opnå Det Gode Salg? Tilgang til kunderne Medarbejdermotivation Storytelling Tre konkrete ting der er til at gå til.

22 www.betterretail.dk Definition af Det Gode Salg Bestil et
Gratis Servicetjek


Download ppt "Sælgeren ud af busken – og ud i butikken"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google