Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe"— Præsentationens transcript:

1 E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Forretningsplan/kapital Organisationsplan nu og senere

2 Idé og koncept Hvad er den gode idé med firmaet – som adskiller sig fra det, som allerede eksisterer på markedet ? Hvad er den overordnede idé i forhold til indkøb (eller produktion) af varer samt selve salget ? Skal I selv have et fysisk lager ? Eller kan varerne leveres direkte fra producenten ? Et godt navn … som ikke er benyttet i forvejen. Er den tilsvarende web-adresse ledig ?

3 Varer og målgruppe Hvilke varer er der tale om ?
Hvor skal de komme fra ? Er der en smal eller bred målgruppe til varen ? Er målgruppen dansk eller international ? Lav en klar beskrivelse af målgruppen – vigtigt både for selve online shoppen samt markedsføring generelt

4 Forretningsplan/kapital
Hvordan skal virksomheden skaffe penge til at ”starte op” ? Læs artikel om ”fattig iværksætter” og div. små videoer på YouTube med gratis tips til nye iværksættere !! Hvordan ser økonomien ud i starten ? Kan I overhovedet overleve den første uge med den plan, I har lagt ? Opsparing, banklån, kassekredit, investorer ?

5 Organisation Hvordan skal firmaet (fra starten) opbygges ?
Hvad forestiller du dig m.h.t. LØN til f.eks. dig selv ? Hvad er behovet for ansatte ?

6 Upload Disse ting skal diskuteres og skrives ned - og senere uploades et sted på jeres egen hjemmeside !!

7 DANMARK: E-handel udgør 17 % af det samlede forbrug !
Hver gang en dansk husstand brugte 100 danske kr. i 2013, så gik de 17 af dem til e-handel. Dermed sker en voksende del af danskernes forbrug via nettet. Det viser nye beregninger fra Foreningen for Dansk Internet Handel, FDIH. - Det interessante er, at udbredelsen af e-handel er meget forskellig i varegrupperne. Tøj og sko er de varer, danskerne oftest køber på nettet. Men målt i kroner og ører udgør onlinesalget kun 13 procent af det samlede tøjsalg. Trods et stort onlinesalg af tøj og sko er der dermed fortsat masser af potentiale på nettet, og det gælder stort set alle varegrupper, siger Annette Falberg, adm. direktør i FDIH, og fortsætter: - Kort sagt skal du være på nettet, hvis dine kommende kunder skal finde dig, og det gælder stort set alle varekategorier. Kunderne fremhæver netop bekvemmelighed som en afgørende fordel ved e-handel. Butikkerne har fanget signalet, og det viser sig i markante satsninger på at få den fysiske handel og nettet til at spille sammen, så kunderne for alvor oplever én butik med flere indgange. Pressemeddelelse fra FDIH,


Download ppt "E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google