Elevplaner: Lov f.o.m. 2007/08 Grundlaget nævnes også i ”En guide til arbejdet med elevplaner”, Aalborg Kommune. Brev til forældrene er undervejs, men.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Aktivitet – hvor/hvornår: Videns- og erfaringsseminar i Middelfart, lørdag den 19. marts. MKR var der sammen med Pia fra Herredsåsen og Claus fra Rynkevangen.
PPR og Samarbejdet om børn som mistrives
Køge Handelsskole Thomas Nielsen og Anders Klosterman
Vision Ganløse og Slagslunde Skole
”Kan ledelse kurere sygdom?” Masterclass, tirsdag den 21. juni 2011
Dialogmøde på skoleområdet – Planche 1 Tidsfrister  Første kvalitetsrapport omfatter skoleåret  Inden den 15. oktober 2007 skal Byrådet drøfte.
Informationsmøde på Lindebjergskolen
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Elevplaner på Skolen på Herredsåsen
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
Sæt Viden I bevægelse Afd.leder Brit Skovgaard & fysioterapeut Annette Heinz 16. august 2010.
Vejgaard Østre Skole 29. august 2007
Skolebestyrelsens opgaver
Folkeskole-reformen August 2014.
Arbejdspladsudvikling
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Profilskole Fyrtårn C ”Det hele barn” Fyrtårn A ”Fortsat høj faglighed”
Billum skole Overordnet udviklingsplan Den politiske beslutning fra 2007 omkring skole/SFO danner baggrund for dette materiale. Planen er til debat og.
De nationale test Dette oplæg er målrettet mod forældre og har fokus på tre områder: Formålet med de nationale test Testenes funktion og indhold Brug af.
Vurdering af basale færdighed, FVU og IKV i AMU
Præsentation af resultater fra elev-trivselsundersøgelsen i Team X 2
Brugen af Angusakka Juliane Enoksen.
Forældremøde på Outrup Skole
Skolebestyrelsens årsberetning 2014 Skolebestyrelsen Hvem er vi? Hvad skal vi? Hvad har vi foretaget os? Hvad sigter vi efter? Nu og fremad Trørødskolen.
Januar Indledning Vi har i skolebestyrelsen udarbejdet et årshjul som viser de faste aktiviteter og emner, vi skal arbejde med i løbet af skoleåret.
Orienteringsaften børnehaveklasser 13/14
Kompetencecenter for Hirtshals Skolecenter
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Kontaktforældremøde 23. april 2007
Folkeskolereformen på vores skole
FÆLLESSKAB GLÆDEANERKENDELSE LÆRING Vores F L A G Ådalskolen og SFO Kvædehuset.
Det vi skal på dette møde Tale om de nye input til principperne for skole-hjem samarbejde, som I, bestyrelse og elevråd fandt frem til for nogle uger siden.
Fokuspunkter Hvem er vi? Hvad tilbyder vi? Samarbejdsaftaler mellem skole og UUV. Valg af uddannelse - tal på vejen.
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Sunds skole Evaluering
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 8. november 2011.
Åse Bille Jensen Uddannet Odense seminarium 1992 Åløkkeskolen 1993
Evaluering og undervisning - en kultur
Principper for skole-hjemsamarbejdet på Virklund Skole
Elevplaner forældreinformation. - at styrke grundlaget for undervisningens planlægning og tilrettelæggelse - at styrke den løbende evaluering af elevens.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Forældremøde 8. klasse Orientering om Vejledning & UEA-undervisning.
Elevplaner Debatmøde med kontaktforældre. Dagsorden Velkommen Elevplaner Skolebestyrelsens indflydelse Elevplaner i den offentlige debat Fiktive elevplaner.
Dialogmøde Forældresamarbejde - forældre og forældrebestyrelsen imellem.
Fælles møde med Børne- og Ungeudvalget og strategiudvalget 18. august 2008.
Slides på Velkommen Slides på
Læringsorienteret feedback og Den dynamiske årsplan
Aftenens program Kl – 19.15Velkomst på torvet – Forældre sidder på stole og elever står op. Kl. ca Elever går med lærere til teamlokaler.
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
1 Kortlægning i program for læringsledelse 2 Kortlægning Kortlægningen i Program for læringsledelse er udformet som netbaserede, elektroniske spørgeskemaer.
Det forpligtende fællesskab – inklusion i efterskolen Om inklusionstilbud og – tilskud pr. februar 2014 v. Konsulent Ole Bjerring Inklusionstilbud.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV Type Navn
Årskursus i Hjertemotion
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Evaluering.
Børnene kommer til tiden og har det nødvendige udstyr med
- Kom tættere på dit barns skolegang
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
Efterlevelse af 8 skridt til bedre møder
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
Princip for kontaktforældre
Skolebestyrelsens principper
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Præsentationens transcript:

Elevplaner: Lov f.o.m. 2007/08 Grundlaget nævnes også i ”En guide til arbejdet med elevplaner”, Aalborg Kommune. Brev til forældrene er undervejs, men kun Bertel og Anders har set dem + et par morgenTV-kiggere, så jeg kender endnu ikke indholdet.

Børneplaner / Elevplaner Mål: At beskrive elevens udbytte af skolegangen og undervisningen. At beskrive det enkelte barns vigtige udfordringer lige nu, samt ”hvilke veje, det i fremtiden vil være godt for eleven at betræde”. Hvordan skal elev/lærer/hjem arbejde for at nå dem og hvor lang tid vil det sandsynligvis tage.

Børneplaner / Elevplaner Kan – skal-problematikken: Elevens samlede udbytte kan først vurderes, når hele processen er overstået, altså ikke for hvert skridt. Indhold: Faglige betragtninger og almene resultater + de testresultater, der kan bruges konstruktivt. ( Det er kun de lærere, der underviser i test-fagene, der er berettiget til at se resultaterne for den enkelte elev. Hvis man på denne baggrund skønner, at resultatet skal med i elevplanen, kan man sætte det ind.) Sociale betragtninger og fokuspunkter herunder trivsel og adfærd. Særlige talenter (de mange intelligenser)

Børneplaner / Elevplaner Planerne skal år for år afspejle elevens samlede udbytte af skolegangen , samt hvordan eleven er nået til målene. Derfor skal udbyttet i de mange fag inddrages i den takt, de bliver væsentlige. Den enkelte elevplan må ikke rumme alle oplysninger hver gang. Planen må ikke få udseende af en afkrysningsliste, hvor man blot kan krydse temaerne af, efterhånden som året går. Vi danner mennesker, vi programmerer ikke maskiner. Husk Kristian Kold: ”Træd varsomt i skolen, for her bliver menneskene til.”

Børneplaner / Elevplaner Hvem udarbejder: Teamet skal i fællesskab udarbejde planerne. Det fælles grundlag, som teamet finder frem, skal fremgå af planen. Planen må gerne rumme et tilbageblik m. ros til gode processer og resultater. En skitse til det fremtidig arbejde for elev og forældre på kort og lang sigt.

Børneplaner / Elevplaner Synlighed og Udsendelse: Udsendes i god tid før skole-hjemsamtalen. Indholdet skal lægge op til en positiv dialog mellem elev-forældre-lærer. Kan kombineres med et samtaleark. Samtalen skal bygge på kendte forhold. (Hvis man pludselig får forhold på banen, som ikke var ventet, kan/skal man afbryde og indkalde til en ny samtale. Det er rimeligt, at man er forberedt fra alle tre sider.) Planen arkiveres klassevis på kontoret eller endnu bedre som en elektronisk plan, som kan opbevares på portalen/elevintra.

Børneplaner / Elevplaner 2006 – 2007 Der udarbejdes én plan, som evalueres på det skoleårets sidste teammøde i de selvstyrende team. Dette kan resultere i justeringer og udarbejdelse af nye skabeloner – og det er bare fint. 2007 – 2008 2 årlige planer (én i efteråret og én i foråret)

Børneplaner / Elevplaner Planen kaldes: I indskolingen vil vi kalde planen for ”Børneplan”, fordi den også skal omfatte SFO I grundskolen og udskolen kaldes planen ”Elevplan” og i udskolen omfatter planen også de hidtidige karakterlister. For elever med særlige behov, udvides indhold og omfang ud fra en fælles vurdering af det enkelte barns særlige profil.

Børneplaner / Elevplaner Det bærende princip: KISS Ingen GSG og ingen CMA Kun: KISS – (baby, I love you !)