Evalueringskriterier for artikel Modulet Læring i Multikulturelle Kontekster Evalueringskriterier for artikel
Emnet og dets relation til teori og problemstillinger vedrørende kultur, læring og forandring Emnet skal være relevant i forhold til modulets kompetencemål Artiklen skal vise indsigt i nogle af de problemer/problemstillinger, som modulet omhandler Artiklen skal inddrage relevante dele af modulets teoretiske grundlag
Analyse og refleksion Er argumenterne solide og godt udviklede / udfoldede? Er der dybde i præsentationen og argumentationen? Viser artiklen overvejelser og tankeprocesser, der ligger ud over meninger og holdninger?
Tekstens klarhed og opbygning Er sproget korrekt? Er der en klar introduktion, et korpus og en afslutning eller konklusion? Er det let at forstå, hvad artiklens spørgsmål, hovedtese eller påstand er, og hvordan hver del af artiklen bidrager til besvarelsen af dette spørgsmål, udviklingen af denne tese eller underbygningen af denne påstand? Er artiklen skrevet på en måde, der er forståelig for en interesseret og specialiseret, men ikke nødvendigvis højakademisk målgruppe?
Korrekt akademisk skrivning Bruges tilladte sproghandlinger (jfr. ’Den gode opgave’)? Er der passende anvendelse af akademisk materiale til at underbygge argumentationen? Anvendes referencer rigtigt og konsekvent?