Evalueringskriterier for artikel

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Hvad synopsen skal indeholde fremgår på de
Læring i Multikulturelle Kontekster
AT og faget Engelsk På de følgende dias får du nogle gode tips til, hvordan faget engelsk mest hensigtsmæssigt indgår i AT-eksamen.
Hvad er videnskab? - videnskabsteori i relation til projektarbejde
Metode i AT Religion.
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 4. undervisningsgang
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
Carl-Johan Dalgaard (
Teori, begreber, faglige metoder og undersøgelsesmetode
Almen sTudieforberedelse - AT
Samarbejde, Læring, Projektmanagement Problemformuleringens svære kunst mm , Kirsten Schmidt.
Vt-9 kursus program 2. møde
Vt-speciale, 1. Møde program
BA projekt: Makro 10. Februar 2005 Carl-Johan Dalgaard (
Lis Suhr Klinisk lektor
Regionalmøder i dansk – sept Indhold:
Faglige mål for AT – forskellige metoder til komplekse problemer
Synopsis VIP3/2012.
Fællesfaglig og faglig skrivning Ideer til sammenhæng Odense, oktober 2011 Birgitte Darger Det frie Gymnasium (i projekt med Ørestad Gymnasium)
Læringspraktik på SSA Skoleperiode 1 Indhold og opgave
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU WORKSHOP ATU, SEP
Fra sanseindtryk til fagudtryk
Introduktion til opgaveskrivning
Case-opgave på HG2 uge 41,  I skal lave en slags avis til nettet – ikke nødvendigvis en avis som BT eller Politiken … det kan godt være en slags.
Formidling 2 Den faglige tekst: Argumentation og sprog
Kildekritik Niveau 3 for MVU. Om nødvendigheden af kildekritik.
Skriftlighed i biologi
Synopsis VIP13 HH3.
Indsæt billeder Klik på ikonet og indsæt et billede Billedbanken findes her: f60c93adc/ Vælg layout 1.
Samarbejde om de unge mellem myndighed og kommune
HVAD ER EN PROBLEMFORMULERING ?
Kildekritik Niveau 1 for folkeskolens afgangsklasser.
Årsplan – en kort en lang
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 1. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
- Understøtter den øvrige undervisning.
6. sem. valgkursus Informationsvidenskabens teorier og metoder v./ Martin Thellefsen.
De naturvidenskabelige fag identificerer sig som EKSPERIMENTELLE FAG Eksperimenter.
Formidling 22. Oktober 2007.
BA projekt: Makro December 2007 Carl-Johan Dalgaard, Claus Thustrup Kreiner og Peter Birch Sørensen.
Fællesfagligt emne: Fra Osmannerriget til det moderne Tyrkiet
Videnskabsteori & metode
Henriette Lungholt Uge Akademisk skrivning - Opgaven som et argument.
Øvelser Teoretisk Diskussion. I dag Hvordan er det gået? Gruppe 1, 3 og 4 skal sende en til Charlotte på: med opdragsgiverens navn.
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
Alt er på hjemmesiden nyfolkeskole.wordpress.com.
Kompetenceudvikling og Teamsamarbejde Projekt ”Fælles Værdier – Fælles Fodslaw” - når vejen dertil er gennem vores pædagogiske praksis.
Sprogbaseret læring i naturfag
Valgfri tekst FORMÅL Kan selvstændigt udvælge en relevant tekst for modulet. Kan argumentere for, hvad teksten bidrager med i forhold til modulets teoretiske.
Præsentation af studieordning /vejledning. Studievejledning 2 Modul Vf8: Mentorskaber og mentorordninger ECTS-point: 5 Læringsmål: Viden Skal have indsigt.
Fælles Mål Landsforeningen af 10. Klasseskoler. Læringsmål.
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
Astra* Nationalt center for læring i natur-, teknik- og sundhed Sprogbaseret læring i naturfag Del 2 Astra* v/Anette Vestergaard Nielsen.
Sso SKRIV!.
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur
Overgang til den nye karakterbekendtgørelse på DPU:
Drivkraften og Motivation
Digital præsentation som grundlag for den faglige samtale om projektarbejdet ved eksamen i dramatik.
Skriftlighed i nv Skriftlighed i nv Aalborghus Gymnasium.
Modul 7: ”Sådan skriver og sender du en ”
SSO - Større skriftlig opgave
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Infomøde om synteseopgaven
SRO SKRIV!.
- og hvordan du undgår dem…
Skrivedag 7: Resumé, konklusion og henvisninger
Modul 6: ”Sådan skriver og sender du en ”
Tilstedeværelsesundervisning
Overordnet fokus forløbet
Præsentationens transcript:

Evalueringskriterier for artikel Modulet Læring i Multikulturelle Kontekster Evalueringskriterier for artikel

Emnet og dets relation til teori og problemstillinger vedrørende kultur, læring og forandring Emnet skal være relevant i forhold til modulets kompetencemål Artiklen skal vise indsigt i nogle af de problemer/problemstillinger, som modulet omhandler Artiklen skal inddrage relevante dele af modulets teoretiske grundlag

Analyse og refleksion Er argumenterne solide og godt udviklede / udfoldede? Er der dybde i præsentationen og argumentationen? Viser artiklen overvejelser og tankeprocesser, der ligger ud over meninger og holdninger?

Tekstens klarhed og opbygning Er sproget korrekt? Er der en klar introduktion, et korpus og en afslutning eller konklusion? Er det let at forstå, hvad artiklens spørgsmål, hovedtese eller påstand er, og hvordan hver del af artiklen bidrager til besvarelsen af dette spørgsmål, udviklingen af denne tese eller underbygningen af denne påstand? Er artiklen skrevet på en måde, der er forståelig for en interesseret og specialiseret, men ikke nødvendigvis højakademisk målgruppe?

Korrekt akademisk skrivning Bruges tilladte sproghandlinger (jfr. ’Den gode opgave’)? Er der passende anvendelse af akademisk materiale til at underbygge argumentationen? Anvendes referencer rigtigt og konsekvent?