Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU WORKSHOP ATU, SEP. 2014.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU WORKSHOP ATU, SEP. 2014."— Præsentationens transcript:

1 Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU WORKSHOP ATU, SEP. 2014

2 3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light I er de bedste lærere for hinanden! Brug det! 1) Præsentation 2) Introduktion til akademisk proces og videnskabelige problemer 3) Idegenerering 4) Skriveøvelse 5) Individuel søgning om emne 6) PAUSE (17.15-17.45) PLANEN FOR I DAG….. 2

3 3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 1) Speeddating 2) Oplæg om problemformuleringer 3) Pentagonmodellen 4) PAUSE (18.50-19.00) 5) Individuel skrivning PLANEN FOR I DAG…. 3

4 3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light Hvem er jeg? Hvem er I? 1) PRÆSENTATION 4

5 3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light - Generelt  Videnskaben udforsker virkeligheden  Efterstræber kumulativ viden  Systematik 2) AKADEMISK PROCES OG AKADEMISKE PROBLEMSTILLINGER 5

6 3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light Særligt for samfundsvidenskaberne  Forskning, der beskæftiger sig med at beskrive, forstå og forklare samfundsmæssige forhold,  forstået meget bredt som interaktion mellem mennesker fra individer, over grupper til store samfund  Vi er en del af det, vi studerer 2) AKADEMISK PROCES OG AKADEMISKE PROBLEMSTILLINGER 6

7 3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light Eksempel på beskrivelse: Mulige forklaringer? 2) AKADEMISK PROCES OG AKADEMISKE PROBLEMSTILLINGER 7

8 3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light  Teori:  = briller til at se på virkeligheden  Siger os noget om, hvad vi kan forvente  Empiri:  Udsat for systematisk analyse  Hjælper os til at sige noget om, om vores teori er rigtig 2) AKADEMISK PROCES OG AKADEMISKE PROBLEMSTILLINGER 8

9 3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light Eksempel: 2) AKADEMISK PROCES OG AKADEMISKE PROBLEMSTILLINGER 9

10 3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light - Ideark - 2 og 2: præsenter ideer for hinanden - Udvælg en ide hver, som I vil gå videre med 3) IDEGENERERING 10

11 3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light - Non-stopskrivning - Skriv hele tiden, uden pauser - Gentag sætning, hvis man går i stå - Tekst skal IKKE læses af andre (i dette format) 4) SKRIVEØVELSE 11

12 3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 5) INDIVIDUEL SØGNING OM EMNE 12

13 3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU Overskrift én linje Bold eller Regular 6) SPEED-DATING  Formål: Videreudvikle ide ved selv at formulere og få inputs fra andre  3 minutter til hver  Bliv klogere – lær af hinanden 13

14 3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU Overskrift én linje Bold eller Regular 7) PROBLEMFORMULERINGER  Hvad er en god problemformulering: Stiller spørgsmål, der ikke kan besvares med ja/nej Er relevant for ‘forskningen’ og for samfundet Herefter: arbejde med grundlæggende begreber. 14

15 3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU Overskrift én linje Bold eller Regular 7) PROBLEMFORMULERINGER  Eksempel: › Hvilken betydning har politiske holdninger for stemmeadfærd? › Hvilken betydning har uddannelse for lønforskelle mellem mænd og kvinder? › Hvordan ændrede kvinders indtræden på arbejdsmarkedet på opfattelsen af kvinderollen? Eller : › Hvordan ændrede opfattelsen af kvinderollen sig efter kvinders indtræden på arbejdsmarkedet? 15

16 3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU Overskrift én linje Bold eller Regular 8) PENTAGONMODELLEN 16

17 3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU En videnskabsmand er en mand, der ved noget om noget, som resten af verden er uvidende om, og er uvidende om det, som hele verden ved. ALBERT EINSTEIN 17

18 AARHUS UNIVERSITET AU 18


Download ppt "Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU WORKSHOP ATU, SEP. 2014."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google