Værktøj 7: Det gode personalemøde og arbejdspladskulturen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Prioritering.
Advertisements

Værktøj 3: Personlige og kollektive strategier Vi forebygger stress sammen.
Styr forandring med kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for opgaven at skulle drive et forandringsprojekt Har ansvaret for et forandringsarbejde.
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
Doku:SENtorium Torsdag d. 29. oktober Velkommen Programmet for dagen  Refleksionsøvelse  Fortællerrum  Narrativ evaluering Frokost  Sparringsrum.
Webinar 1 i fase 2 Tema: Differentiering – med særligt fokus på kortlægning af elevernes forudsætninger Indhold: 1)Hvad er et webinar? 2)Forud for selve.
Skaleringer Progressionsmåling og dialogredskab. Skaleringer som dialogværktøj
Morgendagens Børne- og Ungeliv MEDARBEJDERE Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 12:5 Powered.
Rundt om stress Et dialogværktøj til hospitalspersonale Hvidovre Hospital Ledende lægesekretær Mie Kroll Udviklingskonsulent Pernille Scheuer.
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven Vi forebygger stress sammen.
Den svenske model og samskabelse Workshop den 25. maj 2016 V/ Ph.d. stipendiat Marianne Staal Stougaard og lektor Charlotte Jørgensen.
Ungdommens Folkemøde
Fordybelse i et projekt
Velfærdskommunen under forandring – kultur, kompetencer og komplekse problemer Kommunens (næst)største arbejdsplads.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
//Niveau 3-ledere Uge 50-5/Pakke 3 Lederpakke 3.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
Lektion 1A Formålet med denne lektion er at give eleverne et billede af Netwerk for at forberede dem på forløbet og på, hvor lang tid det varer, samt at.
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
Behov for et servicetjek Fællesmødet 31. oktober 2015
Direktør Lars Kunov Danske Erhvervsskoler
Velkommen Robusthed basiskursus
Portfolioprojekt i 1b, NAG
Organisering af procesarbejde
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Et samarbejde mellem CMU og DASG
Aula: hvordan vil vi bruge det i forældresamarbejdet?
Digital kultur og trivsel på skolen – mod et fælles værdisæt
UDDANNELSE OG JOB 8. klasse
- Fælles forståelse af kerneopgaven
Fortæl om påkørsel.
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Innovationsforløb Modul 3 ©
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
1. dag - Modul 1A Velkomst og præsentation Indflydelse og interessevaretagelse Frokost (kl ) Områdeopdeling kommunal / privat Overraskelse (kl )
Lektion 1B Formålet med denne lektion er at gøre eleverne opmærksomme på, at et stærkt fællesskab i klassen/på skolen handler om det gode kollegaskab.
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Forløb: Unge identitet, socialisering og sociale medier
Truck og elhest.
Karl Henrik Flyums model
Workshop 1: ”Elevrettet formidling af praktikpladser samt coaching og vejledning om praktikpladssøgning”. Indsatsarbejde på Grundforløb 1.
Næste skridt og lavthængende frugter
Sådan bruger du præsentationen
Demokrati og medborgerskab
Ledelsesevaluering.
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Dialogspil om lærerarbejdsliv
Innovation i humanistiske fag
Om feedback til terapeutisk arbejde på SEOP
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
1½ times arbejde i gruppen
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Skrivedag 3: Fra skriftlig opgave til mundtligt oplæg
Kompetencespillet Dialog om behovet for udvikling af kompetencer til fremtidens digitale arbejdsliv Velkommen til……. Fortæl hvem der er kommet med ideen.
arbejdspladsvurdering (apv) februar – 13. marts 2019
Hvordan opnår vi bedre kommunikation og dermed trivsel?
Ronni Andersens 6 Lektor Rasmus Fink Lorentzen, VIA University College, VOK-kursus 2011.
Fald og snublen Transport.
Værktøj 10: Forandringer og stress - Arbejdsgruppen
Værktøj 6: Omgangstone og kollegialitet
Værktøj 10: Forandringer og stress - Individet
Værktøj 5: Lederens opgaver med stress - stressforebyggende lederstil
Velkommen til halvårsmøder i MED maj 2019
Overvej spørgsmålet. Interview en makker.
Værktøj 8: Supervision og sparring
Værktøj 4: Aktiverende APV
Idegenererings-øvelse
En tryg start i vuggestue – samtaleværktøj til opstartsdialog
Præsentationens transcript:

Værktøj 7: Det gode personalemøde og arbejdspladskulturen Vi forebygger stress sammen

Baggrund og formål https://www.etsundtarbejdsliv.dk/stress/7-personalemoeder-og-kultur

Vi forebygger stress ved… At vi oplever, at vores møder er meningsfulde ift. løsningen af vores kerneopgave og dermed medvirker til oplevelsen af, at vi bruger tiden på det rigtige At vi i højere grad oplever, at vores møder bidrager til vores faglige udvikling og dermed medvirker til, at vi fortsætter med at føle os kompetente At vores møder bidager til en oplevelse af fællesskab og dermed udbygger den sociale støtte OBS tovholdergruppe: Der er et overlap mellem pointerne i introduktionsfilmen. Overvej, om I skal vælge en af delene, eller om I vil bruge denne slide som opsamling på filmen

Proces To korte oplæg: Det gode personalemøde Kortlægning af arbejdspladskulturen To gange gruppearbejde: Kulturen på vores arbejdsplads Koblingen mellem kultur og personalemøder Fælles opsamling Det gode personalemøde: Gruppearbejde: Øvelse om personalemøder Vejen til bedre møder: Kort gruppearbejde

Det gode personalemøde For at forebygge stress er det vigtigt at opleve, at vi bruger tiden rigtigt – især når vi arbejder under tidspres Vi skal opleve personalemøderne som et inspirerende åndehul, hvor vi henter energi Vi skal have spændende og fagligt udviklende diskussioner Alle skal have en rolle på møderne Det vigtige spørgsmål: Bruger vi tiden rigtigt på vores møder?

Kortlægning af arbejdspladskulturen

Øvelse: Kulturen på vores arbejdsplads Gå i grupper på 3-5 personer og færdiggør i fællesskab udsagnene:

Bliv i grupperne og diskutér:

Fælles opsamling Præsentér jeres svar på udsagn 6-10 for de andre:

Tilbage til personalemøderne…

Det gode personalemøde Diskutér i 3-5 mandsgrupper:

Det gode personalemøde: Opsamling Hver gruppe præsenterer sine idéer fra spørgsmål 5 og 6 OBS tovholdergruppe: Det er jeres opgave at gruppere idéerne i hovedgrupper – max fire hovedgrupper i alt. Se også side 9 i hæftet.

Øvelse: Vejen til bedre møder Vælg den idé, du selv synes er mest spændende Gå i grupper ud fra jeres valg og diskutér følgende spørgsmål:

Opsamling Hver gruppe fremlægger de aftaler, I er blevet enige om Hvilke aftaler skal vi lave i fællesskab?

Vi forebygger stress sammen Tak for i dag! Vi forebygger stress sammen