Resumé – hvordan gør jeg det?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
StØrre skriftlige opgave hf
Advertisements

Krav til informationsformidling
Større Skriftlig Opgave
Studieretningsprojektet
Det Internationale Område Studieområde 3/
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
(I bedes sætte jer gruppevis) © SLP-gruppen, Aalborg Universitet
Retorik og eksamen - den mundtlige eksamen i samfundsfag
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
Studieretningsprojekt
Analyse af praksis.
3g Studie Retnings Projekt
Vt-9 kursus program 2. møde
Vt-speciale, 1. Møde program
BA-projekt 2014 Krav før I går i gang Tidsfrister Eksamensbestemmelser
Synopsis VIP3/2012.
Grundkursus i synopsisskrivning Stine Heger, cand.mag.
Overordnet anbefales: Der henvises i den enkelte opgave/opgavesættet til anvendt IT- værktøj. Hvis der veksles mellem flere i de enkelte opgaver, skal.
Fællesfaglig og faglig skrivning Ideer til sammenhæng Odense, oktober 2011 Birgitte Darger Det frie Gymnasium (i projekt med Ørestad Gymnasium)
december 2010 Dansk-historie opgave. Store skriftlige opgaver 2.g: dansk-historie opgave (intro) 2.g: SRO (mini SRP) 3.g: SRP/AT.
Skriftlighed i biologi
Synopsis VIP13 HH3.
1 PROJEKTFORMIDLING 6 mm i SLP Lars Peter Jensen © SLP-gruppen, Aalborg Universitet.
1. Semester rapporter Det skal fremgå af rapporten at man kan planlægge implementere afprøve dokumentere middelstore programmeringsopgaver.
Skrivning af SRO 3-5.maj 2010.
Skrivning af SRP december Store skriftlige opgaver 2.g: dansk-historie opgave (intro) 2.g: SRO (mini SRP) 3.g: SRP/AT.
Fællesfagligt emne: Fra Osmannerriget til det moderne Tyrkiet
Henriette Lungholt Uge Akademisk skrivning - Opgaven som et argument.
AFSLUTTENDE RAPPORT Afleveres senest mandag den 11. maj kl til Ida.
Øvelse 1: First Impressions
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
Pjecefremstilling Hvad er en pjece?
KNÆK KODEN Opgave 1. Erhvervsøkonomiske område opgave 1 Med udgangspunkt i en af dig valgt virksomhed skal du udarbejde en økonomisk analyse af den valgte.
Intern mundtlig prøve Skriveperiode (synopsis) Vejledning Område, opgave, fag Dansk, engelsk, fransk/tysk/spansk Sprog, kommunikation & kultur Samfundsfag,
Præsentation af opgaven Tysk fortsætter A stx Konference om ny digital skriftlig prøve med adgang til internettet Fredericia den Mette Hermann.
Skriv den gode tekst ”Det er ikke sin mor, man skriver til. Hvis læserens opmærksomhed ikke bliver fanget i de første fem linjer, når han aldrig den sjette.”
MUNDTLIG FREMLÆGGELSE De fem arbejdsfaser. Forberedelse Hvordan forbereder man en mundtlig fremlæggelse? Når du skal fremlægge et fagligt indhold for.
STØRRE SKRIFTLIGE OPGAVE HF EFTERÅRET 2015 SS. Formål  SSO giver dig mulighed for:  At arbejde med et selvvalgt emne og med fag, der har din interesse.
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 1: Fase 1: Idéudvikling og fokus.
SRO SKRIV!. OVERORDNET STRUKTUR SRO SKRIV Gunvor Severinsen GREVE GYMNASIUM, 2016 OPGAVENS HOVEDDEL FORSIDE ABSTRACTABSTRACT INDHOLDS- FORTEG- NELSE INDLEDNING.
Munkensdam Gymnasium efterår Opgaven: 1. trin i en tretrinsraket med indbygget progression  Efterår 2012: En opgave i en faglig problemstilling.
Skriv avis …med mobil, www og tekstbehandling Lavet af Mette Rabæk og Signe Sloth It- færdighedsniveau: For skolens ældste klasser.
Kronik EKSAMENSGENRE I SKRIFTLIG DANSK. Genren kronik  Læs om genren her: Se også.
Præsentationsteknik Hvorfor skal I lære præsentationsteknik? Hvad kan I bruge det til i hverdagen? Det med præsentationer, er det ikke bare noget man kan.
Først: Uddannelsesspecifikt fag Senere: Grundforløbsprøve Kontor, Handel eller Detail.
Få mest ud af opgaveskrivningen: For-arbejdet Opgaveformuleringen
SRO SKRIV!.
SRP Høje-Taastrup Gymnasium 2017
Sso SKRIV!.
Skriveperiode (synopsis)
StudieretningsOpgaven
Udkast til justering af KS
Studieretningsprojektet!
StudieRetningsOpgaven
Formelle forhold ved arbejdet med SRP
Den analyserende Artikel
[PROJEKTNAVN] 1. FORMÅL 3. ØKONOMI 4. PLAN 2. MÅL
Vejledning til historieopgaven
StudieRetningsOpgaven
Krav til informationsformidling
Titel på kursuspræsentation
Flerfagligt Forløb 4/SRO
SRO 2018 hHx.
StudieRetningsOpgaven
Formelle forhold ved arbejdet med SRP
SRO SKRIV!.
Skrivedag 7: Resumé, konklusion og henvisninger
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Introduktion til mini-SOP 3. hhx
Præsentationens transcript:

Resumé – hvordan gør jeg det?

Pixi-udgave Indhold Skrives på dansk 10-20 linjer Koncentreret og relevant sammenfatning af opgavens indhold Præsentation af projektets problemstilling, væsentligste resultater og konklusioner Skrives på dansk 10-20 linjer Placeres inden indholdsfortegnelsen

Sammenfat HELE opgaven – inkl. konklusion – Do’s Faktuel Sammenfat HELE opgaven – inkl. konklusion – Opgavens hovedemne og problemstilling Arbejdsmetode Resultater og konklusioner Sproget Skal være kortfattet, præcist og neutralt Sørg for at gøre sproget varieret Brug gerne passivsætninger Don’ts Lav ikke en teaser Omskriv ikke blot indledning Brug ikke citater Brug ikke kildehenvisninger Sproget Vurderende eller for personlige udtryk bør undgås Undgå at gentage de samme udtryk Først præsenterer jeg det emne og den problematik, jeg gerne vil undersøge. Så beskriver jeg , hvordan jeg laver min undersøgelse. Bagefter beskriver jeg, hvad min undersøgelse har vist. Og til sidst konkluderer jeg, hvilke svar jeg kan give ud fra resultaterne af mine undersøgelser.

Bedømmelseskriterier Er det en relevant sammenfatning af opgaven? Er det overskueligt disponeret og indholdsmæssigt sammenhængende?

Gode råd og hjælp Skriv resumé til sidst Find hjælp via links på dagens aktivitet på Lectio PP + word-dokument ”Resumé – sådan gør man” 3 eksempler