Få mere at vide - LYT - SPØRG

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Sekretariatet for Lægelig Videreuddannelse
Advertisements

VALG TIL SKOLEBESTYRELSEN VELKOMMENtil Orienteringsmøde, den 26. Januar 2006.
Skolebestyrelsesvalg 2012
§ 8 og indsats på frivillige/private projekter -herunder kort nyt 7. november 2012.
direktør for Ældre- og Handicapforvaltningen, Aalborg kommune
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Valg til Skolebestyrelsen
KØBENHAVNS KOMMUNE SUNDHEDS- OG OMSORGSFORVALTNINGEN Præsentation af tilsynskoncept.
ArbejdsmiljøNET - region Øst Velkommen til årsmøde 2011.
De Aktive Kultur Samvær Fitness Netværk De Aktive Generalforsamling 16. maj 2012.
Ventilen - på biblioteket Ventilen Danmark –
Hvad er bestyrelsens rolle i foreningen? Struktur
Skolebestyrelsesvalg på Vesterkærets Skole Skolebestyrelsesvalg 2014 Bekendtgørelse nr. 28 af Kommunale regler for valgprocedure.
SAMARBEJDE OG MEDINDFLYDELSE. Overordnede bestemmelser Ledelse og medarbejdere skal i samarbejde føre de af kommunalbestyrelsen fastsatte mål ud i livet.
Februar 2007 GENERALFORSAMLING 2007 side 1 af 4 Vi har igen i år fornøjelsen at indkalde til den Ordinære Generalforsamling i DIN Grundejerforening I år.
1 PRINCIPPER Organisationsstrukturen bygger på en klar adskillelse af Vision, strategi, udvikling, politik og den daglige drift Der foreligger beskrivelser.
Februar 2008 GENERALFORSAMLING 2008 side 1 af 4 Vi har hermed fornøjelsen at indkalde til den Ordinære Generalforsamling i DIN Grundejerforening I år fremlægger.
Modernisering af P-fondsreglerne
Forældreinformation om skolebestyrelsesvalget Ny skolebestyrelse fra august 2014 Valg hver 4. år Din mulighed for at få indflydelse, nærdemokrati 7 medlemmer.
Fælles Rådgivende Organ 18. januar 2011 Information om opgaver m.v.
4. Det kommunale valgår –Nyvalg til handicaprådet, LBR og klagerådet –Valgkampen generelt –Andet.
Tilsynspligt en større indsigt i skolens gang og virke Bliver en del af skolen indefra. tidlig information om - og mulighed for at kommentere på skolens.
GENERALFORSAMLING 2011.
NatPHD Generalforsamling 2010 Ph.d.-foreningen ved Naturvidenskabeligt Fakultet.
Godkendelse af dagsorden Formandens beretning
Nationalråd 2009 Valg af Tjenesteteamleder og kandidater til Tjenesteteam.
Gør drømmen til virkelighed i KFUM og KFUK i distrikt nord/vestjylland.
Skolebestyrelsesvalg 2014 Bekendtgørelse nr. 28 af Kommunale regler for valgprocedure.
VISION HVAD vil vi stræbe efter: HVORDAN når vi frem: HVILKE ‘områder er relevante: Oprettelser af projektorganisation – de overordnede rammer STRATEGI.
Skolebestyrelsen Forælder specialklasse Medarbejder Elev Leder Ekstern repræsentant?
Vision 2020 En 5 års plan for arbejdet i Dansk Orienteringsforbund Planen justeres ved årligt strategi seminar i august. Vision 2020 skal godkendes på.
Sjældne Diagnoser – Hvem er vi? Hvad laver vi?. Hvad og hvem er Sjældne Diagnoser? Mere end 25 år på bagen Fra netværk til organisation, fra 2012 med.
Sekretær Introduktion til arbejdet som klubsekretær Sekretær1.
Repræsentantskabsmøde Idrættens Samråd Program for aftenens repræsentantskabsmøde Velkomst IS beretning for året der er gået Debat om beretningen.
Præcisering Oplægget baserer sig på den indstilling, der er på vej til byrådets behandling Indstillingen har været i høring i perioden 20/ /1-14.
Orientering fra det politiske liv v. Tina Lambrecht Årskonferencen for TR 3. september 2012.
Regionsmøder marts 2015 v/adm. direktør Kim Høgh.
Herning Kommunes Handicapråd Høringer Nyborg Strand d. 9. juni 2008.
Vedtægter for GOLDWING CLUB DENMARK §1:Formål. §2:Optagelse, udmeldelse og eksklusion §3:Kontingent. §4:Generalforsamling. §5:Bestyrelsen. §6:Tegningsregler.
1 Implementering af Fremtidens Fritidstilbud Møder mellem områderne, skolerne og institutionerne MAJ-JUNI 2015.
HANDLING OG PLAN1 Udkast til bekendtgørelse om nedsættelse af midlertidige bestyrelser til forberedelse af erhvervsskolernes overgang til selveje.
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Viborg Kommune - frikommune Aktiviteter på beskæftigelsesområdet.
Grundejerforeningen N. P. Danmarksvej og Birkevænget Velkommen til ekstraordinær generalforsamling mandag d. 14 marts 2016 Kl Valg af dirigent.
Informationsmøde NSF HELHEDSPLANEN. Agenda Forløbet frem til NSF involvering i helhedsplanen Repræsentantskabets overvejelser i forhold til økonomien.
Rammeaftale om samarbejde og medindflydelse. Formål: …at styrke medarbejdernes interesse for effektivitet i kommunens forvaltning og i dennes institutioner.
DANSK HANDICAP IDRÆTS-FORBUND Udvalgskonference 2007 Lørdag den 16. juni.
Nye arbejdsmiljøregler - fra sikkerhed til arbejdsmiljø august 2010.
Vores frivillighedspolitik Næstformand Mads Kildegaard Larsen.
Klub Afdeling Forbund LO / Karteller.
Samarbejdsaftale Badminton
Oplæg om PLO-K Om PLO-K’s organisering, økonomi, opgaver og roller, kontaktperson i PLO-R, samt om PLO’s kommuneudvalg.
FLAG Nord. FLAG Nord Generalforsamling 22. marts 2016.
Modul 2.1 – Go’dag til Cura og Fælles Sprog III
Kandidatuddannelse 2017 Byrådets arbejde.
Velkommen – HEMA & DFF – møde 3
Sammen om årsmøder og generalforsamlinger 2017
Overordnede bestemmelser
BYSTÆVNE 2016.
Årshjul for vintertjeneste Vej- og trafikteknisk ordbog
Principerklæring for DBU Bredde - til vedtagelse på års-/delegeret-/repræsentantskabsmøder 2018 FLU indgik i 2015 en ny breddeaftale med DBU for perioden.
1. Nyvalg til bestyrelsen 2018
Velkommen til - Infomøde for projektstillere til Operation Dagsværk
Fremtidens Forening Dialogseminar lørdag d. 8. oktober 2016
Orientering omkring Budget
Strategi 2022 Stærkere Firmaidræt – Mere kollegamotion.
Præsentation - ny struktur, nye vedtægter
Princip for udarbejdelse af principper
Bestyrelseskursus Foreningen for ATAKSI/HSP 3. oktober 2015
Høring af forslag til Budget
Præsentationens transcript:

Få mere at vide - LYT - SPØRG Velkommen til vores 2. høringsmøde d. 05.02. i Brøndby og d. 06.02. i Vejle – begge dage er kl. 19-21 Ikke mindst vil vi gerne høre jer på mødet: 3 ) Stille flere spørgsmål og kommentere på organisationsstrukturen og alle bestemmelser i de nye vedtægter – v. Martin Wiufff På mødet fortæller vi: 1) Mere om baggrunden for forslagene om ny organisation og nye vedtægter – v. Jan Sylvest. 2) Hvad og hvor har vi ændret i forslagene siden 1. høring? – v. Martin Wiuff

1) Mere om baggrunden Mere om baggrunden for forslagene om ny organisation og nye vedtægter – v. Jan Sylvest. Hvorfor gør vi det her? Drømmen og visionen. Hvordan kan man se sig selv mere i det?

1) Hvorfor ny organisation? Krav fra omverden Aftaler med DIF – øget tilpasningsevne Mulighed for støtte af fonde – tungt at dele ansvar i dag Etik – mere transparents, diversitet og åbenhed Flere og flere uklarheder Ønske om at flytte ”regler” ud af vedtægter – mere agilitet Mere simple vedtægter – hurtigere at forstå vedtægter Over tid er mange ændringer implementeret - oprydning Samfundsmæssige trends Øget behov for frivillige – med specifikt ansvar Mere professionalisering - krav fra samarbejdspartnere Hurtigere tilpasningsevne – større udviklingsmuskel

2) Hvad har vi ændret? I det følgende gennemgår vi På baggrund af høringssvarene har Bestyrelsen ændret nogle til i forslag til vedtægter (der er også ting, der ikke er ændret). Begrundede svar er givet på første høringsmøde og i gensvar til skriftlige høringssvar (link). Svar, debat og kommentarer er indarbejdet i lovbemærkninger (link). Ændringer er implementeret i revideret forslag til nye vedtægter (link). I det følgende gennemgår vi Hvilke specifikke ændringer? Hvorfor de er ændret? Kommentér eller spørg gerne undervejs

2) Hvad har vi ændret? § for § § 9 stk. 1: Fægtere kan kun have licens hos én forening.   Ændret til:   Fægtere kan kun have licens hos én forening under Dansk Fægte-Forbund. § 10 stk. 6: I Hold-DM må hvert hold (3+1) maksimalt have én deltager uden dansk statsborgerskab, og denne fægter skal have haft folkeregisteradresse i Danmark, gyldig national licens og medlemskab af den pågældende klub i mindst 3 måneder inden stævnet.   Ændret til: I Hold-DM må hvert hold (3+1) maksimalt have én deltager uden dansk statsborgerskab, og denne fægter skal have haft folkeregisteradresse i Danmark, gyldig dansk licens og medlemskab af den pågældende klub i mindst 3 måneder inden stævnet.

2) Hvad har vi ændret? § for § § 12 stk. 9: Medlemmer af foreninger under Dansk Fægte-Forbund, der ønsker valg til ledige poster i forbundets organer, har mulighed for at bekendtgøre deres kandidatur ved at udfylde en af Bestyrelsen udarbejdet formular. Formularen skal være modtaget af Dansk Fægte-Forbunds sekretariat senest 4 uger før mødet for at blive udsendt til medlemmerne.   Ændret til:   Medlemmer af foreninger under Dansk Fægte-Forbund, der jf. § 14 ønsker valg til ledige poster i forbundets organer, skal bekendtgøre deres kandidatur ved at udfylde en af Bestyrelsen udarbejdet formular. Formularen skal være modtaget af Dansk Fægte-Forbunds sekretariat senest 4 uger før mødet. § 14 stk. 4, stk. 5 og stk. 7: Ordlyden er den samme, men der er byttet om på rækkefølgen af bestemmelserne i forhold til det tidligere forslags stk. 4, 5 og 6:   Ændret til: Stk. 4 nu stk. 7 Stk. 5 nu stk. 4 Stk. 6 nu stk. 5

2) Hvad har vi ændret? § for § § 14 nyt stk. 6: Der kan som hovedregel ikke opstilles kandidater efter den i § 12 stk. 9 nævnte frist. Er der ved fristens udløb kun opstillet én kandidat, er den pågældende valgt. Er der ved fristens udløb opstillet flere kandidater til den enkelte post, besættes posten ved individuelle valg blandt de opstillede kandidater. Er der ved fristens udløb ikke opstillet kandidater til den enkelte post, kan der opstilles kandidater på selve repræsentantskabsmødet. § 16 stk. 3: Bestyrelsen konstituerer sig selv bortset fra formand, jf. § 14.   Ændret til: Bestyrelsen konstituerer sig selv bortset fra formandsposterne, jf. § 14.

2) Hvad har vi ændret? § for § § 17 stk. 3: Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden. Tilføjet:   Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden, som revideres årligt ved konstituering. § 19 stk. 2, 2. pkt.: Suppleanten indtræder i udvalget, hvis et medlem har meddelt varigt forfald.     Ændret til: (ordet ”varigt” er slettet) Suppleanten indtræder i udvalget, hvis et medlem har meddelt forfald. Læs mere om grundene til ændringer i Lovbemærkningerne eller Høringssvar 1. runde – (link)

3) Spørgsmål og kommentarer? Ikke mindst vil vi gerne høre jer på mødet: 3 ) Stille flere spørgsmål og kommentere på organisationsstrukturen og alle bestemmelser i de nye vedtægter

Nedenfor fra Pixibogen om vores strategiaftale med DIF. Præsentation - ny STRUKTUR (reserve til pkt. 1) Hvad? Mere effektiv og fleksibel organisationsstruktur Mere afgrænsede og tydelige arbejdsområder/-fordeling Større fokus på Faglighed og opgaver DFF’s overordnede strategier og mål. Drift og udvikling   Hvorfor? Nedenfor fra Pixibogen om vores strategiaftale med DIF. Hvordan? Ny organisationsstruktur Nye vedtægter Hvornår? 1. høringsrunde – møder 30.-31.10. – svarfrist 18.11. 2. høringsrunde – februar. Til vedtagelse på repræsentantskabsmøde 28.04.19 Implementering i 2019-20. Fuldt implementeret inden Rep.møde 2020. Evaluering 2. halvår 2020.

Præsentation - ny struktur, nye vedtægter (reserve til pkt. 1) Vi har udarbejdet et forslag til en ny struktur og nye vedtægter for DFF. Vi har holdt 9 møder siden januar 2018 og klubinvolveringsmøder i marts. Udkast har været til høring i klubberne i oktober! Hvad er vigtigst i den ny struktur og de nye vedtægter: Organisationen indrettes efter strategier og mål – fremfor at strategier og mål indrettes efter organisationen! Opgave – og faglighedsstruktur: Vi vil være skarpere på, at man bliver valgt til at løse opgaver, og som valgt kan arbejde indenfor faglige områder. Opgaver skal ikke lande mellem stolene. En fleksibel måde at koble opgaver på organisationen ud fra vores overordnede strategier og mål. Kommissorier for udvalg tages ud af vedtægterne og laves løbende af ledelsen. At vi i højere grad er gearet til udviklingsopgaver på fleksibel vis. Vi skal kunne løfte udviklingsprojekter bedre, hvis vi skal flytte fægtesporten - og modtage ekstern støtte. Dog uden at driftsopgaver tabes på gulvet.   En forbedret gennemsigtighed i organisationen og i vedtægternes form og indhold – fx valg til poster.

Her er vores forslag til en ny organisationsstruktur i DFF Præsentation - ny STRUKTUR (reserve til pkt. 1) Her er vores forslag til en ny organisationsstruktur i DFF

Præsentation - ny STRUKTUR (reserve til pkt. 1) Organisationen med drifts- & udviklingsopgaver, strategiaftaleindsatser og medarbejdere: