Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Projekt: Fælles indsats på psykiatriområdet i Haderslev Kommune og Region Syddanmark.
Advertisements

Hold gejsten - det motiverende frivilligmiljø. Hvad skaber motivation for en aktivitet/opgave? En oplevet følelse af;  Kontrol og forudsigelighed  Indflydelse.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Vejledning af eleven 1.
Brugerinddragelse i sundhedsvæsenet HVAD SKAL VI MED ET BRUGERRÅD? Alexandra B. R. Jønsson Videnscenter for Brugerinddragelse i Sundhedsvæsenet.
Mille Wilken Bengtsson 28. april 2016 Godt samarbejde med borgere.
Trivselsundersøgelsen 2015 Introduktion til den korte undersøgelse der alligevel er temmelig omfattende.
Tværfaglig tænkning i opgaveløsningen Bente Nissen, seniorkonsulent Cabi Korsør d hvordan spiller vi hinanden gode?
Forældreinfomødet mandag Skovvejens Skole Velkomst v/ distriktsskoleleder Gitte Graatang Aftenens emner: En fusioneret skole – første.
Rundt om stress Et dialogværktøj til hospitalspersonale Hvidovre Hospital Ledende lægesekretær Mie Kroll Udviklingskonsulent Pernille Scheuer.
De seks guldkorn i jobbet Indflydelse p å eget arbejde og arbejdssituation Mening i jobbet Forudsigelighed og relevante informationer Social st ø tte fra.
Psykisk arbejdsmiljø – en styrket indsats Indsatsen består af Ekspertrådgivning og inspiration Forskningsprojekt på de regionale arbejdspladser.
Løsningsfokuseret samtale - Pause, tilbagemelding og opgaver Undervisning PKR 5. nov Psykolog Morten Halberg.
Brug for alle - Økonomi, ansøgning og evaluering.
Fakta om skilsmisse Ca. 1/3 af alle danske børn oplever, at deres mor og far går fra hinanden, inden de bliver 18 år Der er pt. ca delebørn i.
Forslag fra arbejdsgrupperne
Høje-Taastrup Kommune er kendt for sine stærke lokalsamfund, hvor det er attraktivt at være frivillig, og hvor borgerne er aktivt engagerede, har indflydelse.
Hvordan ved MUS? Anvend uddybende redskaber i RMUK og e. dok FØR
OK18 nærmer sig Hvad er vigtigst for HK Kommunals medlemmer?
MUS samtale Kære Du indkaldes til den årlige udviklingssamtale.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Et fælles grundlag for forældresamarbejde Et godt samspil mellem forældrene og de ansatte i dagtilbud og på skolerne er en styrke i den lokale indsats.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Antal besvarelser: 52.
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Arbejdsmiljø og ledelse går hånd i hånd
Erfaring fra fire statslige arbejdspladser
Byrådets temamøde 15. januar 2015
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Arbejdsmiljørundering /tjeklister
Lokale strategier i kommuner for borgere, ansatte og beslutningstagere
Hvorfor resultatløn?.
Forberedelse til eksamen
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Adjunkt Hanne-Lene Hvid Dreesen
Tværfagligt samarbejde om udsatte unge
Skriv ansøgning 10 gode råd.
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
Fælles ledelsesgrundlag
Dit samarbejde med Center for Socialpædagogik og Psykiatri Oplysning om Tæt på Familien i CSP – udarbejdet i samråd med ForældrePanelet i CSP november.
Udvalgte resultater Januar 2016
Line Leth Jørgensen Dysleksivejleder og læsekonsulent
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Netværksmøder - Drejebog
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
VELKOMMEN til nye lærere på stx/hf
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
Lektion 1B Formålet med denne lektion er at gøre eleverne opmærksomme på, at et stærkt fællesskab i klassen/på skolen handler om det gode kollegaskab.
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Tendenser i forældresamarbejdet
KIGO og kommunernes opgaver
Samtale om folkeskolen i
Skolebestyrelsesmøde
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Ledelsesevaluering.
Videnskabeligt projekt
Videnskabeligt projekt
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
Formålet med kommunikationsstrategien
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Præsentation af 7. kl. Skoleåret 2019/20.
Elevtrivsel Gymnasier og VUC'er 2018
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
arbejdspladsvurdering (apv) februar – 13. marts 2019
VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier
Hvordan opnår vi bedre kommunikation og dermed trivsel?
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
Strategi Til markedsføring
Organisatorisk Implementering af Machine Learning
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer. MUS-samtalen AFHOLDELSE Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer. Når MUS-samtalen er gennemført, udfyldes kompetenceudviklingsplanen på side 4 med mål og aftaler, der bl.a. kan omhandle sociale, faglige og personlige mål. OPFØLGNING Der følges op på mål og aftaler jf. hvad der er aftalt i kompetenceudviklingsplanen. Husk, at der er en gensidig forpligtigelse til af følge op og orientere hinanden mellem MUS-samtalerne. FORBEREDELSE Før MUS-samtalen skal I forberede jer grundigt ud fra trekantens 4 temaer som giver mulighed for at komme omkring relevante emner, der er vigtige for både organisationen, lederen og medarbejderen. Det vil være en god idé, at samtalen foregår et sted, hvor leder og medarbejder har fred og ro til samtalen.

Mus-samtale hvad–hvorfor–hvordan Formålet med MUS-samtalen er at sikre medarbejdernes kompetenceudvikling til gavn for borgerne. Udgangspunktet er kerneopgaven i fokus, men hvor der også er sat fokus på medarbejderens trivsel og kompetencer. Der skal være en oplevelse af at have nærende fællesskaber, tryghed og tillid for at kunne præstere, samarbejde og tænke kreativt. MUS-samtalen er en årlig gensidig dialog, som tager udgangspunkt i, at vi er her for sammen at løse kerneopgaven og understøtte arbejdet med social kapital. Samtalen skal altid omgås med den største fortrolighed. Når I tager udgangspunkt i trekanten, er der skabt mulighed for en åben dialog. Den åbne dialog kræver forberedelse af både nærmeste leder og medarbejder, så man sikrer, at der bliver talt om det, der er relevant. Trekanten skal IKKE ses som et hierarki, men et billede på, at alle fire elementer er gensidigt afhængige af hinanden.

SAMARBEJDE OM KERNEOPGAVEN HVAD ER SOCIAL KAPITAL? SAMARBEJDE OM KERNEOPGAVEN Dvs. i hvor høj grad man på arbejdspladsen er i stand til at sætte kerneopgaven i centrum, for den fælles indsats – og koordinere arbejdet effektivt mellem alle dem, der skal få kerneopgaven til at lykkes RETFÆRDIGHED Vi skal gensidigt betragte hinandens interesser som legitime. At medarbejderne fx anerkender, at ledelse er nødvendigt og at lederne ser det som naturligt, at medarbejderne er optagede af ordentlige arbejdsforhold. TILLID Vi skal kunne regne med hinanden. At medarbejderne kan stole på det, ledelsen og kollegerne siger. At ledelsen har tillid til, at de ansatte af sig selv udfører et godt stykke arbejde – uden behov for detaljerede ordrer og kontrolfunktioner

MEDARBEJDERUDVIKLINGSSAMTALE NAVN: _____________________________ Dato:__________ Inspiration til dialogen Kompetencer Samarbejde Relationer Kerneopgaven Trivsel Kerneopgaven - Hvordan ser du, at du bidrager /kan bidrage relevant og meningsfuldt til løsning af organisationens kerneopgave? Kompetencer – nu og fremadrettet i forhold til at bidrage til kerneopgaven (personlige, sociale, faglige) Trivsel - Hvordan trives du i forhold til at kunne være på dit arbejde? I forhold til at kunne løse dine opgaver og ifht samarbejde? (fysiske/psykiske ressourcer til at kunne løse opgaverne) Samarbejde - Hvordan ser du, at samarbejdet mellem dig og dine kolleger, samarbejdspartnere, leder kan understøtte de opgaver, du har? Hvad ser du af muligheder for evt. forbedring? Motivation - Hvor motiveres du? Hvordan udnytter vi dine styrker bedst muligt Hvornår oplever du, at dit arbejde giver mening/gør en forskel? Mål - Hvad er de personlige, sociale og faglige mål for kommende periode? Hvornår skal der følges op og hvordan? Specielt for seniorer (tilbud mell. 50-55 år – obligatorisk efter 55+) Hvordan kan vi på en god måde fastholde dig længere tid på arbejdsmarkedet? Vær opmærksom på særlige bestemmelser i overenskomsten – fx skal der for medarbejdere ansat under HK udarbejdes en udviklingsplan, som skal ligge i personalemappen.

KOMPETENCEUDVIKLINGSPLAN _______________ og _______________ har D. _____aftalt, følgende mål, vi vil arbejde hen imod: Fordi…… Mål 1_____________ Mål 2_____________ Mål 3_____________ Husk at medarbejderens faglige organisation skal inddrages, når der indgås senioraftaler, generationsskifteordninger og lignende Dagligt Ugentligt Månedligt Halv-årligt Årligt Vi følger op: (sæt ring om tidsperspektivet) __________________________________ ______________________ Dato og underskrift medarbejder Dato og underskrift leder

SKRIV SPØRGSMÅL TIL DIN MUS-SAMTALE Skriv aftaler og mål ind i kompetenceudviklingsplanen – husk underskrifter