Inddragelse af borgerne i kerneopgaven Greve Workshop med åben universitet i Greve Kommune.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvem skal være med til at definere kerneopgaven – og hvordan
Advertisements

Bedre offentlige løsninger – motivation med borgeren i centrum
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
Et velfungerende MEDsystem: Hvorfor og hvordan? - Erfaringer fra Region Midtjylland Lars Hansson, direktør, Region Midtjylland.
Projekt: Fælles indsats på psykiatriområdet i Haderslev Kommune og Region Syddanmark.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Vejledning af eleven 1.
Grundforløbets 2. del SSH-rettet. Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene dansk og naturfag samt valgfag.
VELFÆRDSTEKNOLOGI & INNOVATION KOMPETENCEMÅL 23: ELEVEN KAN SELVSTÆNDIGT ANVENDE RELEVANT VELFÆRDSTEKNOLOGI SAMT DELTAGE VED IMPLEMENTERING AF VIDEN OG.
Mille Wilken Bengtsson 28. april 2016 Godt samarbejde med borgere.
1 Løsningsfokuseret tilgang Fremtidens mål Fortidens successer.
Generelle udfordringer og perspektiver i vores arbejde med kvalitet, effektivitet og styring KL, Middelfart 4. december 2007 Klaus Majgaard.
Det regionale Beskæftigelsesråd Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Velkommen til netværksmøde om virksomhedsindsatsen.
Udarbejdet af Frede, Per, May, Majbrit og Lone 1 Dataindsamling Kvantitativ og kvalitativ metoder.
Rundt om stress Et dialogværktøj til hospitalspersonale Hvidovre Hospital Ledende lægesekretær Mie Kroll Udviklingskonsulent Pernille Scheuer.
Hvad er jeres kerneopgaver? Institutionen? Hvordan oplever du, at kerneopgaven i din organisation har ændret sig de sidste 5 år – og hvordan vil den forandres.
Lineære funktioner og udviklingsforløb. Tillægsspørgsmål  Tillægsspørgsmål 1: En særlig linje er tangenten. Redegør for hvordan man bestemmer tangentligningen.
Aftagerforventninger – og problemstillinger vedr. professionsmasteruddannelser v/ Direktør Per B. Christensen.
CSR - HR Beskæftigelsesrådets handicapkonference december 2008  Præsentation af Coop/CSR  Erfaringer med ansættelse af personer med.
Gennemførelse Lektion 6 Indhold: Faser i gennemførelsen Undersøgelsen
MED-skabelse som en styrkelse af samarbejdet
Forslag fra arbejdsgrupperne
fremtidig rapporteringspraksis
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
DUBU Superbrugerrollen
Arbejdsmiljø og ledelse går hånd i hånd
Forandringer i kommunerne
Sådan arbejder den gode TR
Velkommen.
Erfaring fra fire statslige arbejdspladser
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Hvorfor resultatløn?.
Lektion 5 Afslutningsmødet
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Adjunkt Hanne-Lene Hvid Dreesen
Forandringsteori Til anvendelse i implementering af de nationale retningslinjer for den sociale stofmisbrugsbehandling.
Projektbeskrivelse: Udarbejdet i af
Materialet En digital platform – der også omfatter en web app ’Min Logbog’. Platformen kan bruges via PC, smartphone og tablet. Alle informationer.
Skriv ansøgning 10 gode råd.
FRA DIAGNOSE TIL DØD Tidlig palliation
9 gode råd til et styrket samarbejde med pårørende på hjerneskadeområdet
Dit samarbejde med Center for Socialpædagogik og Psykiatri Oplysning om Tæt på Familien i CSP – udarbejdet i samråd med ForældrePanelet i CSP november.
Udvalgte resultater Januar 2016
Digital kultur og trivsel på skolen – mod et fælles værdisæt
- Fælles forståelse af kerneopgaven
CURA og FSIII Superbrugermøde
Hvilke punkter vil jeg komme ind på?
Temadag 2018.
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
1. dag - Modul 1A Velkomst og præsentation Indflydelse og interessevaretagelse Frokost (kl ) Områdeopdeling kommunal / privat Overraskelse (kl )
Personlighed og Kompetencer
SUMO - analyse.
Akutberedskabet i Region Hovedstaden
Rum for uformel læring, 28. april 2011
Facilitering af vidensamarbejde mellem SMV’er og forskere
Hvad er vigtigt for dig? Onsdag den 6. juni stiller sundhedsprofessionelle dette spørgsmål til patienter, beboere, klienter, brugere og borgere Den.
Ledelsesevaluering.
Få succes med jeres næste projekt Et udviklings-forløb med DGI og DIF
Region Midtjyllands opgave
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Vilkårsrum (rammevilkår) & Mulighedsrum
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Dialogforum Vil du være med til at præge Psykiatrisk Center Amager – så meld dig ind i centerets Dialogforum. Du er også velkommen at dele dine input.
Egenomsorg for pårørende
Få overblik over naturfaglige læreruddannelsesprofiler
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Kompetencespillet Dialog om behovet for udvikling af kompetencer til fremtidens digitale arbejdsliv Velkommen til……. Fortæl hvem der er kommet med ideen.
Mental sundhed Beskrivelse: Da Socialtilsynet var på tilsyn i august. 2017, blev begrebet ‘mental sundhed’ drøftet. Vi blev optaget af at identificere.
MEDARBEJDER-INDDRAGELSE
Organisatorisk Implementering af Machine Learning
Overvej spørgsmålet. Interview en makker.
Præsentationens transcript:

Inddragelse af borgerne i kerneopgaven Greve Workshop med åben universitet i Greve Kommune

2 Definition ”Kerneopgaven er vores eksistensberettigelse og forandrer sig i takt med borgernes behov og forventninger. Kerneopgaven er således det altafgørende pejlemærke for arbejdspladsens virke og retning.”

3 Hvorfor er det vigtigt at inddrage borgerne i kerneopgaven

4 Hvorfor er det vigtigt at inddrage borgerne i kernopgaven Hvad er problemet ‘ vi skal løse? Hvilken forskel skal vi gøre? Hvilke ressourcer har vi til rådighed Hvordan løser vi vore opgaver Hvad producerer vi?

5 Hvilke bundlinjer kan borgerinddragelsen hjælpe med? Øget produktivitet Forbedret serviceoplevelse Forbedrede langsigtede resultater Øget legitimitet

6 Borgere er ikke hvad de har været…

7 …og det offentliges rolle er også i forvandling

8 Hvem er målgruppen for din kerneopgave I Primær Sekundær Tertiær/repræsentanter

9 Hvorfor er det vigtigt at inddrage borgerne i kernopgaven Hvad er problemet vi skal løse? Hvilken forskel skal vi gøre og for hvem? Hvilke ressourcer har vi til rådighed Hvordan løser vi vore opgaver Hvad producerer vi?

10 Hvem er målgruppen for din kerneopgave II

11 1. Definér målgrupperne vha. skemaet Øvelse: Hvem er målgrupperne ift. jeres kerneopgave KerneopgavePrimære/ slutbrugere Sekundære brugere Repræsentanter 2. Hvem inddrager I, når I skal udvikle eller løse kerneopgaven?

12 Udvikling i borgerinddragelsesformer InformationHøringDialogIndflydelseMedbestemmelse Når vores kommunikation tager udgangspunkt i borgerens virkelighed Når vi reelt inddrager borgerens viden og perspektiver i vores høringer Når vi indgår i en dybere og tættere dialog med borgeren Når borgeren reelt gives reel indflydelse på beslutninger Når borgeren og kommunen går i partnerskab Borgerdreven Når borgerne har ansvaret for konkrete initiativer

13 Hvilken viden om borgerne Medvirker til at tegne en ny fremtid Medvirker til at skabe forståelse for situationen i dag Få borgereMange borgere Høringer Brugerbestyrelser Borgermøder Eksperimenter Crowdsourcing Brugerundersøgelser (eks. survey) Statistiske data (eks. henvendelsesanalyser) Observation Feltstudier Interview Fokusgrupper Udviklingsforløb (workshops) Prototypetests

14 Hvilke kompetencer kræver det Antropolog Profession

15 Ressourcedrænet Urealistiske forventninger Borgerdiktaturet Hvorfor gør vi det ikke bare? 3 myter om borgerinvolvering

16 Øvelse: Hvilke borgerinddragelsesformer bruges i Greve Kommune InformationHøringDialogIndflydelseMedbestemmelse Når vores kommunikation tager udgangspunkt i borgerens virkelighed Når vi reelt inddrager borgerens viden og perspektiver i vores høringer Når vi indgår i en dybere og tættere dialog med borgeren Når borgeren reelt gives reel indflydelse på beslutninger Når borgeren og kommunen går i partnerskab Borgerdreven Når borgerne har ansvaret for konkrete initiativer Tag et pap-kort og interview to af dine kolleger om eksempler på borgerinddragelse. Skriv gerne 1.Titel 2.Ultrakort beskrivelse