Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

Foreningsudviklingstesten
Hvilken forskel gør spørgsmål?
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Medarbejderudviklingssamtalen
Dimensioner i refleksionsskabelon og introduktion til scoringer
Præsentation af materialer på personalemøde
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Nye samarbejdspartnere – nye udfordringer
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Psykoedukation til unge i OPUS
Kredsens udviklingsplan Del 1. Visionen - Vejen til nye initiativer i din kreds, og ikke mindst: Til succes!
Arbejdspladsudvikling
Udviklingsplaner Sønderborg
Analyse- og udviklingsmodel
Darum skole 4. november 2013.
Ledelse af frivillige i det kirkelige arbejde v. Dorte Kappelgaard Roskilde d. 5. september 2011.
Hvem skal være med til at definere kerneopgaven – og hvordan
Kredsens udviklingsplan Del 1. Visionen - Vejen til nye initiativer i din kreds, og ikke mindst: Til succes!
Psykoedukation for patienter med skizofreni
Leder APV v/ arbejdsmiljøkonsulent Maj-Britt Stobberup
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Velkommen til dag 2 på AUs vejlederuddannelse!
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra skolens ledelsesteams’ selvevaluering.
Potentialevurdering.
Den strategiske forretningsplan – hvordan
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
UDVIKLINGSFORLØB FOR LEDERE Kriminalforsorgen Midt- og Nordjylland Modul 1 Ved brug af materialet og yderligere information kontakt: Jens Linder, Chefkonsulent,
Indsigt og udvælgelse – forstå hvad det betyder for jer
1 Du er leder At være formand er at være leder Men jeg er frivillig – og det er resten af bestyrelsen også! Lederen sætter rammen – sammen med de øvrige.
Opsummering af strategiske mål fra analysearbejdet Noter alle de strategiske mål, du/I er nået frem til i analysearbejdet Prioriter, sorter, saml og tilføj.
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
Lederseminar 2014 Varde Kommune
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
Koncern HR, Organisation og Ledelse Fra ledelsesevaluering til lederudvikling WORKSHOP 5 God ledelse i Region Midtjylland.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Hvad bruger man programteorien til? Knud Ramian. INDHOLD Progamteori som tænkeværktøj Programteori som en erfaringsbeholder Programteori som dialogværktøj.
Hvad er det gode skolelederliv?
Lederkonferencen 9. juni 2010
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Godmorgen - og velkommen til alle de nye. Kulhuse-sangen Melodi: I en kælder sort som kul Nu vi samlet er igen og et år er gået Karlslunde vi sidst tog.
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
Korsager Skole 3. februar Præsentation og referat fra Kontakt- og trivselsforældre ekstra møde.
Koncern Kvalitet, DEFACTUM Koncern HR; Udvikling Info-møde for NAVN PÅ AFDELING d. xx. xxxx.
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven Vi forebygger stress sammen.
Forandringskompasset. Program 9:00- 9:15Velkommen og formål med dagen 9:15- 10:00Introduktion til kompassets forandringsfaser + mini øvelse 10:00-10:15Pause.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Muligheder og perspektiver1 Indledning. Muligheder og perspektiver2 Processen – formål # 1 Den forestående 2-årige proces har som mål: 1. At brancheskolerne.
Dagens program Pointer på tværs af gruppernes møde 1. Introduktion til Værdistrømsanalyse – en metode til at se på arbejdsgange og opgaver De næste skridt.
TVÆRPROFESSIONELLE LÆRINGSFÆLLESSKABER Oktoberkursus
Video med Anders Bondo Christensen om formålet med mødet
Denne PowerPoint er til inspiration i forbindelse med at I skal planlægge og afvikle et møde, hvor I ønsker at drøfte HMUs forslag til ny strategi. I er.
Hvad er det gode skolelederliv?
Velkommen til undervisning af arbejdsmiljøgrupper
SUF - gevinstrealisering
Ungiaarhus medarbejdersamling 17. marts 2017
SMTTE-Modellen Sammenhæng Evaluering Mål Tiltag Tegn Hvad vil vi?
Personalemøde – opfølgning på MTU
Info-møde for NAVN PÅ AFDELING d. xx. xxxx
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Et organisatorisk koncept til udvikling og prioritering
Salgsstyrketjek på 24 timer DON´T STOP THINKING ABOUT TOMORROW
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
A tool for the assessment of strengths and weaknesses in NGOs
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx

Koncern HR, Udvikling DEFACTUM 0.00 Velkomst og rammesætning af TULE-dialogen Lidt om TULE konceptet og spilleregler i dialogen samt om resultater af TULE 0.30Forhold der styrker trivsel hos os? Dialog to-og-to og i grupper om det, der fungerer og skal bevares 01.20Pause 01.40Forhold der udfordrer os? Dialog to-og-to og i grupper om det, vi kan udvikle på – og hvordan? 02.30Prioritering af temaer og handlinger Idéer til handlinger (kort sigt, længere sigt) og skitse til fælles handleplan 02.45Afrunding og den videre proces - hvad skal vi arbejde videre med, evt. hvordan og hvornår Program

Koncern HR, Udvikling DEFACTUM TULE - et billede af trivsel og ledelse Billedet er et resultat af jeres besvarelser Billedet er et øjebliksbillede Billedet skal uddybes Billedet kan ikke stå alene En anledning til at arbejde med trivsel på organisatorisk niveau Fokus på det fremadrettede - hvad så nu?

Koncern HR, Udvikling DEFACTUM 4 Fokusér indsatserne Fokusér på det, der er vigtigt i jeres kontekst Fokusér på de 20%, der gør 80% forskel (I kan ikke gøre alt på én gang) Opfølgning i forskellige tempi Ændringer som umiddelbart kan sættes i værk Ændringer som skal forberedes og som har 1 – 6 måneders tidshorisont De langsigtede ændringer med et perspektiv på 1-2 år Opfølgning på TULE

Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Hold fokus på det, I kan gøre noget ved Vilkår Indirekte indflydelse Direkte indflydelse Tag aktørbrillerne på

Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning med fokus på udvikling Alle tager ansvar! Vi respekterer forskellige opfattelser og synspunkter Bliv på egen banehalvdel! Vi fokuserer på fremadrettede ønsker Vi fokuserer på ressourcer og muligheder som afsæt for at arbejde med det, der måtte udfordre

Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Hold fokus på det I vil opnå! Det handler ikke om at undgå at tale om det, der er svært, men om at fokusere på det, vi ønsker at opnå… Der eksisterer ikke et problem uden en vision (forestillingen om, at noget kan være anderledes). Problem Vision, drøm "Bag ethvert problem skjuler sig en frustreret drøm" Citat: Peter Lang

Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Præhospitalet Administration Eksempler på resultater

Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Præhospitalet Administration Eksempler på resultater

Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Tal med din sidemand Hvad fungerer godt? – og hvorfor gør det det? Notér stikord som skal bruges i gruppedrøftelse.

Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Dialog i grupper - første runde Med afsæt i TULE-temaer, bedes I give jeres billede på: 1. Hvad værdsætter vi? Hvad fungerer godt og hvorfor gør det det? Produkt 2. Skriv de tre vigtigste pointer på en flip-over Hvad har I selv indflydelse på at bevare? Hvad forudsætter andres hjælp? Hvad er vilkår?

Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Tal med din sidemand Hvad er der behov for at gøre bedre? -Hvordan? Notér stikord som skal bruges i gruppedrøftelse.

Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Dialog i grupper - anden runde Med afsæt i TULE-temaer, bedes I give jeres billede på: 1.Hvad kunne vi ønske os anderledes? 2.Hvilke idéer har vi til, hvordan vi forbedrer vores trivsel på disse områder? 3.Hvad vil det første tegn være på en forandring i positiv retning?  Noget, jeg selv gør anderledes?  Noget, jeg ser i mine omgivelser? Produkt 2. Skriv de tre vigtigste temaer på en flip-over Hvad har I selv indflydelse på at bevare? Hvad forudsætter andres hjælp? Hvad er vilkår?

Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Handleplan for indsatsområder 1.Hvorfor er dette indsatsområde vigtigt? 2.Hvad vil vi opnå? Hvad er vores mål? 3.Hvordan opdager vi, at vi opnår det, vi gerne vil? 4.Hvad skal vi konkret gøre for at nå vores mål? (Hvad er første skridt? Hvad er det næste?...) Hvad skal ledelsen gøre? Hvad skal medarbejderne gøre? 5.Hvilke udfordringer vil vi møde på vejen? Og hvilke idéer har vi til at tackle dem?

Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Den individuelle handleplan Hvad skal jeg i særlig grad bidrage med? Hvad er mine mål og succeskriterier? Hvilke udfordringer vil jeg møde? Og hvilke idéer har jeg til at tackle dem? Får jeg brug for hjælp? Fra hvem?

Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Game Plan Nuværende tilstand Ønsket tilstand Vision/Drøm Ressourcer Milepæle og succeskriterier Faser og aktioner Udfordringer Mål

Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Game Plan - arbejdsspørgsmål Nuværende tilstand Hvad er vores rammer og vilkår? Hvad lykkes vi allerede med? Hvad udfordrer? Hvilke muligheder har vi? Hvilke ressourcer kan vi trække på? Ønsket tilstand Hvordan ville det se ud helt ideelt? Hvad ønsker vi at opnå? Hvilke konkrete mål vil vi sætte? Faser og aktioner Hvad satser vi på? Hvilke handlinger og aktiviteter vil vi iværksætte? (første skridt, kort sigt, længere sigt) Hvad er vores milepæle? Hvem gør hvad? Hvornår? Hvilke udfordringer ser vi? Ideer til at tackle dem? Får vi brug for hjælp? Hvem skal vi involvere? Hvad giver processen liv?

Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Afrunding af dialogen Opsamling på de vigtigste læringspunkter og indsatsområder v. ledelsen Hvordan arbejdes videre med at få fulgt op på dialogen?

Koncern HR, Udvikling DEFACTUM TAK FOR I DAG