Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Valg af parametre.
Advertisements

Anvendt markedsføring Kapitel 24
 Engelsk er et valgfag – det strækker sig fortrinsvis over sammenlagt 10 dage fordelt over de første to skoleperioder  Det betyder, at du har mulighed.
SPOT på dansk v/ Uddannelsesleder Helle Rasmussen Sundhed og Omsorg – Aarhus Kommune.
Indsæt foto: Klik på det lille fotoikon og vælg det ønskede foto i dialogboksen. Skift eksisterende foto: Klik på foto og brug derefter slettetasten til.
1 Løsningsfokuseret tilgang Fremtidens mål Fortidens successer.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Jobcenterchef-seminar 27. september 2010 Resultatbaseret styring og forandringsteori v/vicedirektør Merete.
Rationel klinikdrift Et bud. Rationel klinikdrift Rimelig arbejdstid.
Salg og marketing ved iværksætteri AMU-kursus © Undervisningsministeriet. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget for Handel,
Læring og it Spørgeteknik Pædagogisk IT-kørekort - Mentorforløb 1.
SO-Eksamen På kanten af Danmark – Teknologiprojekt B Casper Ovesen og Andreas Olsen.
Frederikshavn, september,  Lidt om ideen med læringsmålstyret undervisning  FFM og matematiske kompetencer  FFM, læringsmålsstyring og.
1 Projektopgaven 8. årgang. 2 Projektopgavens vej 1.Overordnet emne er xxxx 2.Brainstorm over delemner. 3Gruppedannelse omkring delemner 4Problemformulering/opstilling.
Konkrete samarbejdsflader mellem UU og Jobcenter Jens Folman, jobcenterchef Kalundborg Kommune Jørgen Dan Pedersen, centerleder UU Nordvestsjælland.
Elselskabernes energispareindsats Koldinghus 25. Oktober 2006 Hans Duus Jørgensen.
Jeres produkt er i eksamenslokalet Din præsentation skal gemmes på j-drev + usb/papirudgave som ekstra sikkerhed Eksamenstiden er 30 minutter,
Målstyring. Hvordan styres virksomheden sikrest & bedst ? Lav frekvente målinger (måned, kvartal, år) Hvilke? (KTA = Kunde tilfredsheds analyse, MTU.
Kandidatspeciale Klinisk Biomekanik Institut for Idræt & Biomekanik.
Sygeplejefaglig problemløsningsmodel -samarbejdsmodel
Etablering af virksomhed
Virksomhedens udvikling
Modul 6: Personlig salgscoaching
Afsluttende opgave ”Digitalisering”
Parametermix - distribution
markedsføringsplaner
Portfolio eksamen Mit event bureau
Markedsanalyser afsætning.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager
Ny lokalaftale om arbejdstid for lærere og børnehaveklasseledere i BUF
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
Landsdækkende virksomhedskampagne
Arbejdsmiljørundering /tjeklister
Overgang til den nye karakterbekendtgørelse på DPU:
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Portfolio IT B.
Fælles processkabelon
Fremlæggelse af 1. deltagelsespligtigtopgave
Projektbeskrivelse: Udarbejdet i af
Kommunikationsworkshop
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Præsentation
Medlemsweekend FAKS Ved Fysioterapeut Maria Balslev Larsen.
Kapitel 10 Konkurrenceret.
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
Evaluering af unge-kampagnen ”Tænk hvis alle arbejdede sort…” mod sort arbejde TNS Gallup februar 2006.
(Firmanavn) forretningsplan
Kursus for nye efterskoleledere
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
- Fælles forståelse af kerneopgaven
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Netværksmøder - Drejebog
Det Perfekte Pitch Sådan præsenterer I jeres idé for en investor.
Hvad forstår man ved et producentmarked?
[Firmanavn] Forretningsplan
Karl Henrik Flyums model
Projektplan for virksomheden
International økonomi for matematikere
Demokrati og medborgerskab
Øvrige økonomistyrings-aktiviteter- og roller
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til synopsis.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Innovation i humanistiske fag
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Normals målgruppe Appellere til kvinder Bandwagon/thrifty Middelklasse
Innovation i Naturfaglige fag
Miljøvurdering Life Cycle Assessment – LCA Gennemførelse af en LCA
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
Strategi Til markedsføring
Præsentationens transcript:

Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske del af markedsføringen. Markedsføring omfatter de tiltag (produkt, kvalitet, pris, reklame mm) som virksomheden gennemfører for at opfylde kundernes behov for derved at skabe et acceptabelt overskud i virksomheden

Anvendt markedsføring Markedsføringsplan Det er med andre ord, den der skal give mening med alt det I har lært ind til nu Markedsføringsplanen er et planlægningsværkstøj, der skaber overblik over og sammenhæng mellem virksomhedens markedsføringsmæssige mål og parameter- mix med henblik på at realisere de opstillede mål

Anvendt markedsføring Hvilke elementer indgår i markedsføringsplanen?

Anvendt markedsføring Ny aktivitet Fastlæggelse af aktiviteten Vi vil laven en aktivitet, der kan øge vores omsætning i forbindelse med vores genåbning af forretningen efter ombygning

Anvendt markedsføring Fastlæggelse af målgruppe Skal aktiviteten rettes med den samme målgruppe, som virksomheden ellers retter sin markedsføring i mod? Skal markedsføringen rettes mod en ny målgruppe? Skal markedsføringen rettes mod en bestemt del af virksomhedens normale målgruppe?

Anvendt markedsføring Mål for markedsføringsplanen Det er vigtigt at sætte sig nogle mål for den konkrete markedsføringsplan. Målene for markedsføringsplanen skal være forenelige med virksomhedens overordnede mål. Målene skal være Realistiske Konkrete Tidsbestemte Klart formuleret

Anvendt markedsføring Budgetlægning Det er altid væsentligt at have styr på pengene. Sådan er det også når det gælder markedsføring. Derfor Skal der udarbejdes et budget for markedsføringsplanen. Der er mange forhold, der skal afsættes penge til. Reklamebureauets arbejde Udarbejdelse af materialer eks. fotooptagelser, annoncer. Betaling for at indrykke annoncer e.l. i forskellige medier Personligt salg overfor forhandlere i detailhandlen

Anvendt markedsføring De fire Pér Hvordan skal markedsføringsplanen tilpasses målgruppen?

Anvendt markedsføring De fire Pér Produktet skal udvikles under hensyntagen til markedsanalyser Sortimentet skal udvælges så det passer til det man forventer at kunne sælge Prisen skal kalkuleres, så produktet kan konkurrere med andre produkter på markedet Distributionen skal sikre den bedst mulige placering af produktet. Produktet skal være så synlig som muligt hos målgruppen.

Anvendt markedsføring De fire Pér Promotion – Hvordan kommer vi i kontakt med målgruppen?

Anvendt markedsføring Promotion Det handler om synlighed, så derfor kan brugen af trykte medier suppleres med OUTDOOR reklamer Mobile Reklamer på busser, taxaer mm. Stationære På busstoppesteder, stationer, gavlreklamer mm.

Anvendt markedsføring Promotion Tidsplanen – Da det er synligt for de fleste, at der er meget at holde styr på, så er det en god idé med en tidsplan. Gantt-kortet er et glimrende værktøj til udarbejdelse af tidsplanen.

Anvendt markedsføring Formulering af budskab Budskabet skal kommunikere produktets image ved at fokusere på indholdet af de første tre Pér. Produktets anvendelse – forbrugsvaner Produktets slogan – tillægsydelse Produktets unikke kvalitet og nyhedseffekten skal sikre, at produktet slår konkurrenterne.

Anvendt markedsføring Opfølgning og kontrol Når markedsføringsaktiviteten er gennemført er der kun et interessant spørgsmål tilbage Var det en succes? Så skal der følges op på salgstal og statistikker Her kommer målene i spil, for nu kan der måles på, om de er blevet nået og hvorfor eller hvorfor ikke det er gået som forventet.

Anvendt markedsføring Markedsføring overfor detailhandelen Når producenten får markedsført sine produkter overfor detailhandelen og detailhandelen er med på idéen, er det vigtigt, at distributionen fungere. Konkurrencer blandt salgspersonalet er også et ofte anvendt ”stunt” Relations markedsføring er når f.eks detailhandelens køb af et produkt er indledningen til et langvarigt samarbejde mellem detailhandelen og producenten.

Anvendt markedsføring Undertitel

Anvendt markedsføring Undertitel