Full-service kommunikation Prolog Reklamebureau A/S Knudtzon´s Bogtrykkeri A/S v/ Henrik Juul Kühn, Key Account Manager.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Advertisements

Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
”En reference er en mulighed for en BNI-kollega til at præsentere sin virksomhed for en, som har et behov for dennes produkt eller ydelse, og hvor der.
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Hvordan virker Backoffice Hvilken strategi og taktik skal man anvende
[ visuel ] identitet.
Opgave 1: Navision - lagerstyring
Virksomhedens kommunikation, image og website
Links Web-udvikling med FrontPage 2003 RHS - Informationsteknologi.
Profitten øget med økologiske tryksager! Kim T. Rasmussen, direktør UniFlip A/S.
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Beretning for år 2001 Fremtiden.
Målgrupper og købmandskab
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
Levende Kommunikation
Kapitel 5 Den kreative strategi
Poster præsentation I modsætning til Power Point præsentationer er en poster et enkelt Billede, der skal fange med det samme. (Ligesom en annonce VS en.
Kommunikation / it.
Research & innovation Målgruppe Platforme Web 2.0 Koncept AIDAS Mockups – website Mockups - mobil World Outgames Research & Innovation 1.Semester projekt.
Lav jeres egen forretning
4 trin til at skabe visuel identitet
Backoffice præsentation
Valg af parametre.
Kommunikationsplanlægning – herunder målsætninger mm.
Attention Banner, farvesammensætning (store kontraster) ”Friskere, stoltere og gladere -kom i gang med træningen allerede i dag” Interest Tag vores Kom-i-gang-test!
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Vejlederens kommunikation
Snak med din sidemand om dette et par min.
Case-opgave på HG2 uge 41,  I skal lave en slags avis til nettet – ikke nødvendigvis en avis som BT eller Politiken … det kan godt være en slags.
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Andreas, Busola, Emma-Amalie, Johan og Mie. Gruppefordeling Emma-Amalie – Leder Busola og Mie – Interviewere / tekstforfattere Johan – Fotograf Andreas.
Køb spillet her:. Buy the game here: AIDAAIDA Attention: Det der fanger øjet Billedet i venstre hjørne er blikfanget. Interest: Den del der får læseren.
- Liv Andersen, Line Stiller, Maria Borup & Anja Winther
Reklame & Markedsføring
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
GRAFISK DESIGN HVAD SKAL VI PÅ KURSET OG HVAD ER GRAFISK DESIGN Vi møder ordet design første gang 1500 tallet i et engelsk leksikon. ”Skitse til noget.
Kom/IT præsentation Dette vil jeg komme ind på i løbet af fremlæggelsen: Opgavetype(kampagne) inkl. Begrundelse for valg Målgruppeanalyse Kommunukations.
Hvorfor innovationstjek? v. Helle Bertram
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Office 2003 kampagne Gitte Casparij, Marketing Manager.
mens animationen kører afprøve andet design
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Projektopgave 2016 Huskeliste – Hvad skal jeg egentlig have med i min opgave?
Læring og it Typografiens betydning. læring og it Display-typografi Læse-typografi Konsultativ typografi 3 typer af typografier.
10 ting at tænke på FØR skolen kontakter et reklamebureau Sune Kobberø, informationskonsulent i Efterskoleforeningen
Værdikæden og kommunikation Porters værdikæde består af 2 ting; De primære processer handler om de ting som virksomheden først og fremmest skal udføre.
Sælgeren ud af busken – og ud i butikken
markedsføringsplaner
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
konkurrencesituation
-en model til at styre idéudvikling
Når PR giver gevinst på bundlinjen
Tegn din PR-indsats. Dækker den?
Branding afsætning.
Fælles faglige Begreber - samarbejdet med it-leverandørerne
Best practice i sociale medier
DTP … for dummies.
Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter
Hvorfor ser en butik ud som den gør?
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Præsentation af forretningsplan
Fra anledning til udvikling
TmK Det digitale medieforbrug DMTK kap. 7
Fælles faglige Begreber - samarbejdet med it-leverandørerne
DIT NAVN DIN UDDANNELSE (husk både kandidat og bachelor, hvis de er forskellige) og KONTAKTOPLYSNINGER Baggrund Kort beskrivelse af hvilket problem, specialet.
Præsentationens transcript:

Full-service kommunikation Prolog Reklamebureau A/S Knudtzon´s Bogtrykkeri A/S v/ Henrik Juul Kühn, Key Account Manager

Hvad koster reklame, markedsføring og grafisk arbejde?

Forventninger og behov 1.Min virksomheds behov for reklame og kommunikation set i forhold til målsætningen? 2.Jo mere konkret information du kan give dit reklamebureau - jo billigere bliver det. 3.Gøre det rigtigt første gang.

Reklamebureau/ Kommunikation Grafisk produktion/ Tryk PR/management/andet Film/Tv- spot produktion

Reklame og kommunikation i praksis Reklamebureauet Research / analyse Strategi Koncept Ide / layout Grafisk design Tekstforfatter Web-systemer / Internet Storyboard Fotooptagelser Medieplanlægning PR-support Grafisk Produktion Scanning Produktionsstyring Billedbehandling Grafisk design/ desktop publishing Website programmering Dokumentdatabasen / ImageBank PDF workflow Farve- og posterprint Tryk

Konkrete priser Reklamebureau baseret på timepris. Timepris: kr. 800,- – 2.000,- Grafisk produktion består af forrentning af produktionsanlæg, materialer og timepris. Timepriser: kr. 600, ,-

Eksempler på priser: Den lille design-linie Salgsbrevet Brochuren

Godt begyndt – med navn/logo Findes der andre virksomheder med samme navn? (kontrol hos bl.a. erhvervs- og selskabsstyrelsen) Hvor skal logo/navnet markedsføres – lokalt, nationalt eller internationalt ? Hvor skal det benyttes? – f.eks. papirlinie, trykt reklame, trafikreklame, tøj, TV, Internet etc. Hvilke signaler skal det sende? Skal der laves en analyse på målgruppen?

Logo-design

Startpakke design Design af logo Visitkort - 2 x 200 stk. Brevpapir side stk. Brevpapir side 2 – stk. Kuverter C stk. Kuverter M65 – stk.

Den lille design-pakke Briefing:2 timer a kr. 750,- kr.1.500,- Design:8 timer a kr. 750,- kr.6.000,- Dtp:4 timer a kr. 600,- kr.2.400,- Tryk: Visitkort, brevpapir og kuverter kr ,- Total kr ,-*) *) er baseret på at hele analysearbejdet udføres af virksomhedens selv..

Brochure

Godt begyndt – Brochure/tilbudsavis Hvorfor vil jeg lave netop en brochure? Hvem skal den henvende sig? Hvad er målet og den ønskede effekt? Hvad er målgruppens behov? Hvad skal der til for at skabe effekt? Hvad indtryk/image efterlader brochuren? (indholdet: tilbud, nyhed, Image, information til interessegrupper, velgørenhed etc.)

Priseksempel på brochure: Strategi og planlægning: 16 timer a kr. 750,- kr ,- Tekstforfatter: 16 timer a kr. 800,-kr ,- Fotooptagelser: 32 stk. a kr. 800,-kr ,- Design/layout: 16 timer a kr. 750,- kr ,- Dtp: 16 timer a kr. 600,-kr ,- Korrektur: 4 timer a kr. 500,-kr ,- Tryk: 16 sider, A4, 4+4 farvet 150 gr. papir kr , stk. Total kr ,-*) *) ekskl.. moms og distribution.

Salgsbrevet

Opbygning af salgsbrevet Attention - fang opmærksomheden Interest - skab interesse Desire - få kunden til føle behov/sympati Action - anspor til handling/køb AIDA model – opbygning af salgsbrevet

Hvorfor kan du absolut ikke klare dig uden et salgsbrev? Hvilken reaktion ønsker man at opnå hos kunden? – f.eks. køb, møde, ændret holdning og kundeloyalitet. Kunderne vil vide hvordan produktet /en ændret holdning gavner dem. Hvilke problem det løser. De vil have mere information. Flere detaljer. Mere overbevisning. Opbyg en historie, der skaber værdi for produktet. Prisen på et salgsbrev (rå tekst) vil typisk være kr – ,-

Råd om salgsbrevet Hold dig så vidt muligt til en enkelt A4 med minimum 9 pkt. skrifttype. En kort kontant overskrift – helst kun 1 linie. ”Tal” værdien op. Beskriv produktet/serviceydelsen grundig. Bed om accept. Bed om action.

Samarbejdet med dit reklamebureau

Giv klar besked om Opgaven (opgavebeskrivelse) Målsætningen Ressourcerne (medarbejdere og økonomi) Dine forventninger Deadlines

Drøft følgende med dit reklamebureau: Målgrupper Afsætningskanaler

Få klar besked om referencer know how / specialer hvad det første møde koster hvordan bureauet samarbejder med deres øvrige kunder bureauets forventninger priser (få et specificeret tilbud)

Tak Held og lykke med jeres forretninger! Prolog Reklamebureau A/S Knudtzon´s Bogtrykkeri A/S