Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

10 ting at tænke på FØR skolen kontakter et reklamebureau Sune Kobberø, informationskonsulent i Efterskoleforeningen 3317 9583.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "10 ting at tænke på FØR skolen kontakter et reklamebureau Sune Kobberø, informationskonsulent i Efterskoleforeningen 3317 9583."— Præsentationens transcript:

1 10 ting at tænke på FØR skolen kontakter et reklamebureau Sune Kobberø, informationskonsulent i Efterskoleforeningen sk@efterskoleforeningen.dk, 3317 9583

2 Hvad er markedsføring? Reklamer PR Kampagner Events Samarbejde og relationer Word-of-mouth Kundepleje Viral markedsføring Online, print, radio/tv M.fl.

3 AIDA A = Attention / opmærksomhed I = Interest / interesse D = Desire / behov A = Action / handling

4 Målsætninger Opmærksomhed/kendskab Interesse Sympati Troværdighed Køb…

5

6 1. Content is King Indhold er Gud! Indhold er vigtigere end indpakning På web – Fortællinger i form af tekster, billeder og videoer er mere værd end flashy layout Lav elevblogs på blogger.com og tilføj dem direkte til efterskole.dk - eksempeleksempel Brug hellere penge på tekstforfatter end hjemmesideprogrammør

7 2. Brug tid før penge Det er nemmere at betale sig fra opgaven Men nogle opgaver løser skolen mere effektivt og kvalificeret ved at gøre det selv Undlad at betale et reklamebureau for at kigge på dit armbåndsur, og fortælle dig hvad klokken er

8 3. Fortæl om det særlige… Udfordring: Hvad er min skoles særkende/profil? Hvordan adskiller vi os fra de øvrige efterskoler? Unique Selling Proposition – USP – Hver reklame må sige til læseren: “Køb dette produkt, og du vil få denne specifikke fordel"

9 De tre mest almindelige efterskoleudsagn: Faglighed Fællesskab Venner for livet Disse er ”generiske udsag” – generisk = ”som gælder for eller vedrører en hel gruppe eller kategori og ikke det enkelte individ eller den enkelte ting”, kilde: Den danske ordbog

10 4. Eleverne har ”nøglen” til skolens fortælling Gamle og nye elever (og forældre) har svaret. Spørg dem! - Eksempel 1 - Eksempel 1 - Eksempel 2Eksempel 2

11 5. Pluk de lavt-hængende frugter Fokuser på de kunder der allerede er i butikken – Efterskole.dk gennemsnit 400 besøgende om måneden pr. skoleside September gennemsnit 2-3.000 pr. skoleside – Skolens egen hjemmeside – fortæller den en interessant og differentierende historie? – Telefonsalg – spørg ind, registrer, ring tilbage – Rundvisninger – pædagogisk aktivitet eller fokuseret salgsarbejde?

12 6. Spørg naboen Den virkelige ”ekspert” er brugeren selv Få en ”second opinion” fra nabo, kollega, familie

13 7. Video, video… VI-DE-O! Unge fravælger hjemmesider uden video! Videoen er NON-VERBAL kommunikation – Stemninger – Kropssprog – Omgivelser Professionel eller egenproduktion? – Udgifter, kvalitet, effekt? – Eksempel 1 Eksempel 1 – Eksempel 2 Eksempel 2

14 8. Sociale netværk Facebook, Twitter, Youtube, Arto, Myspace… Eleverne er eksperterne Lad fx en lærer være tovholder på en gruppe elever, som skal skabe synlighed for skolen på Facebook og youtube

15 9. Aktivistisk markedsføring ”Show it – don’t tell it” – Vis hvad I kan! Vær til stede, når pressen er der Danmarks Indsamling DM i sangskrivning – efterskole.dk/sangskrivning Frivillig Fredag DM i pedel…(på tegnebrættet)

16 Efterskolernes Danmarksindsamling 42 deltagende skoler (26 i 2010) 1.200.723 kr. indsamling (724.000 i 2010)

17

18 10. Brug Efterskoleforeningen! Efterskole.dk – Efterskole.dk/skoleoplysninger – Efterskole.dk/video – Efterskole.dk/foto Efterskoletube.dk – Efterskoletube.dk/skole Ring for råd og vejledning. Det er gratis!


Download ppt "10 ting at tænke på FØR skolen kontakter et reklamebureau Sune Kobberø, informationskonsulent i Efterskoleforeningen 3317 9583."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google