Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

4 trin til at skabe visuel identitet

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "4 trin til at skabe visuel identitet"— Præsentationens transcript:

1 4 trin til at skabe visuel identitet
Wally Olins - The new guide to Identity 4 trin til at skabe visuel identitet

2 Hvorfor en ny identitet?
Nyt firma Globalisering Fusions/sammenlægning af firmaer – erhverve et andet firma Konkurrence ændring Det er vigtigt at kende årsagen til ønsket om en ny identitet. Det påvirker hvordan, den nye identitet skal se ud.

3 Fire trin ... 1. Analyse/research
2. Udvikling af den visuelle identitet 3. Indledende implementering og start 4. Vedligeholdelse

4 1. Analyse/research Visual research indenfor firmaet: Ændring i adfærd
Struktur - hvilken form for identitet struktur bør udvikles: endorsed, branded eller monolitisk? Navn og visuel stil

5 1. Analyse/research Hvad er værdien af produktet/firmaet i sig selv?
Hvilke type firma/Hvilke produkter? Hvordan ser firmalogoer ud i denne branche? Hvilke farver er almindelige? – Du kan enten gentage det eller vælge noget meget forskelligt Hvilke former? Hvilke skrifter? Hvilke skrifttype – Store bogstaver, sans serif, serif? Hvad er værdien af produktet/firmaet i sig selv? Værdier, kultur, særpræg – den centrale idé? Hvilken af de fire faktorer er vigtigst i forhold til det visuelle? Slutproduktet er en præsentation (en kort), hvor kunden ser resultatet af analysen

6 2. Udvikling af den visuelle identitet
Visuel stil Led efter et særligt kendetegn for dit eget design. Hvilke farver er almindelige? – du kan enten gentage det eller skabe dit eget meget anderledes Hvilke former? Hvilke skrifter? Hvilke skriftsnit? (Store bogstaver, sans serif, serif)

7 Seks naVnetyper 6 retningslinier:
1. Navnet på en person/familie – Firmaets grundlægger– Spies, Mærsk, Ford, Georg jensen, etc . 2. Beskrivende navne - British Airways, Jysk Sengetøjslager, Windguru, 3. Forkortede navne – Store Nord (Store Nordiske Telegraf Selskab)

8 Seks Navnetyper 4. Initialer (SAS, DSB, MMD)
5. Vilkårlig – navne, der skal se ud og lyde unikke og attraktive – (Sony, Kodak) 6. Et koncept – navne, der giver et indtryk af, hvad organisationen ønsker at være – Apple, Jaguar Kontroller, om URL'en er fri ...

9 Øvelse ... Vælg et nyt navn og en visuel identitet til en Zoo Science attraktion ved hjælp af de to første af Wally Olins fire trin. 1. Analyse/research 2. Udvikling af den visuelle identitet 1. navnet skal fungere internationalt 2. Overvej en specifik målgruppe 3. Foreslå et navn

10 Øvelse fortsat … 4. Slutproduktet er en præsentation i PowerPoint, svarende til den, ville du vise til en kunde. 5. Lav den første skitse til et kampagne logo.


Download ppt "4 trin til at skabe visuel identitet"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google