Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
1
4 trin til at skabe visuel identitet
Wally Olins - The new guide to Identity 4 trin til at skabe visuel identitet
2
Hvorfor en ny identitet?
Nyt firma Globalisering Fusions/sammenlægning af firmaer – erhverve et andet firma Konkurrence ændring Det er vigtigt at kende årsagen til ønsket om en ny identitet. Det påvirker hvordan, den nye identitet skal se ud.
3
Fire trin ... 1. Analyse/research
2. Udvikling af den visuelle identitet 3. Indledende implementering og start 4. Vedligeholdelse
4
1. Analyse/research Visual research indenfor firmaet: Ændring i adfærd
Struktur - hvilken form for identitet struktur bør udvikles: endorsed, branded eller monolitisk? Navn og visuel stil
5
1. Analyse/research Hvad er værdien af produktet/firmaet i sig selv?
Hvilke type firma/Hvilke produkter? Hvordan ser firmalogoer ud i denne branche? Hvilke farver er almindelige? – Du kan enten gentage det eller vælge noget meget forskelligt Hvilke former? Hvilke skrifter? Hvilke skrifttype – Store bogstaver, sans serif, serif? Hvad er værdien af produktet/firmaet i sig selv? Værdier, kultur, særpræg – den centrale idé? Hvilken af de fire faktorer er vigtigst i forhold til det visuelle? Slutproduktet er en præsentation (en kort), hvor kunden ser resultatet af analysen
6
2. Udvikling af den visuelle identitet
Visuel stil Led efter et særligt kendetegn for dit eget design. Hvilke farver er almindelige? – du kan enten gentage det eller skabe dit eget meget anderledes Hvilke former? Hvilke skrifter? Hvilke skriftsnit? (Store bogstaver, sans serif, serif)
7
Seks naVnetyper 6 retningslinier:
1. Navnet på en person/familie – Firmaets grundlægger– Spies, Mærsk, Ford, Georg jensen, etc . 2. Beskrivende navne - British Airways, Jysk Sengetøjslager, Windguru, 3. Forkortede navne – Store Nord (Store Nordiske Telegraf Selskab)
8
Seks Navnetyper 4. Initialer (SAS, DSB, MMD)
5. Vilkårlig – navne, der skal se ud og lyde unikke og attraktive – (Sony, Kodak) 6. Et koncept – navne, der giver et indtryk af, hvad organisationen ønsker at være – Apple, Jaguar Kontroller, om URL'en er fri ...
9
Øvelse ... Vælg et nyt navn og en visuel identitet til en Zoo Science attraktion ved hjælp af de to første af Wally Olins fire trin. 1. Analyse/research 2. Udvikling af den visuelle identitet 1. navnet skal fungere internationalt 2. Overvej en specifik målgruppe 3. Foreslå et navn
10
Øvelse fortsat … 4. Slutproduktet er en præsentation i PowerPoint, svarende til den, ville du vise til en kunde. 5. Lav den første skitse til et kampagne logo.
Lignende præsentationer
© 2023 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.