TEMA 2014: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Advertisements

Medarbejderudviklingssamtalen
Ny ansættelsesprocedure hvordan?
3-timersmødet 2013 TEMA: Samarbejde i teams og om patientforløb • Tankegangen bag den forløbsorienterede organisationen (FLO) er, at patienten og patientforløbet.
Prioritering.
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
1 Innovation i AT i 2g på Fjerritslev Gymnasium Branding (2.22) Fremtidens by ( )
Arbejdspladsudvikling
Almen studieforberedelse
360 graders evaluering i den lægelige videreuddannelse
3-timersmøde 2010 Børneafdelingen Hvad gør vi godt: •Feedback og supervision i Børnemodtagelsen og Børneambulatoriet. •Enkelte yngre læger er kontaktpersoner.
Levende Kommunikation
Indførelse af elektronisk 360°- evaluering af yngre læger
Darum skole 4. november 2013.
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
Konsensusprocessen.
Karl Henrik Flyums model
At udforske sin egen praksis
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Forbedringstavlen – er et must
Overvej spørgsmålet. Interview en makker
TEMA: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer. Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges større.
Den anerkendende interviewform
Vejlederens kommunikation
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
Introduktion til Det Praktiske Projekt
Refleksion Hvad var din/jeres eftertanke efter dagen i går?
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Konsensusprocessen.
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Individuel selvevaluering. Øvelse Hvad tror du ville være en udfordring for dig ved at gennemføre den individuelle selvevaluering? - diskuter gerne med.
LANDSBYHAVEN OG KORNING SKOLE
Velkommen til Green Field. Hvad er Green Field? På Green Field er alting muligt: Her er ingen restriktioner Her kan man udfolde sig Her er alle imødekommende.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Mhtconsult Mangfoldighedsværktøj for Erhvervsskolerne Skemafasen.
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
Regionshospitalet Randers Regionshospitalet Randers Elektronisk 360°’s feedback.
Regionshospitalet Randers Regionshospitalet Randers Elektronisk 360°’s feedback.
1 Efter Karl Henrik Flyums modeller At formulere spørgsmål - led 1- 7.
Den Sociale Højskole/ Introduktionsdag ©Visionpool Aps Spilleregler i en god gruppe Workshop, Den Sociale Højskole, 9. juni 2008.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
3-timersmøderne 2016 Initiativ * Konkrete uddannelsesinitiativer + dialog * Konkrete uddannelsesinitiativ er + dialog Årlig rapport 3-timersmødet Vision.
TVÆRPROFESSIONELLE LÆRINGSFÆLLESSKABER Oktoberkursus
Uddannelseansvarlige
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Instruktion til mødeledere
3-timersmødet 2017.
AVA Vision og værdier ”En vision, der kommer indefra – fra medarbejdere, der dagligt leverer varen og håndterer måden at gøre det på troværdigt og individuelt,
TEMA 6 Præsentation: Sælg idéen
Kodeks for godt arbejdsmiljø
Den nye målbeskrivelse – et overblik
Vejledende tider for 3-timersmøde
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Hvornår er en uddannelsesplan god? Bliver den brugt?
3-timers møde Aarhus Universitetshospital 2017
Video club – med fokus på autonomi Motivation i praksis And
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Vejledende tider for Velkomst v/mødeleder – 5 minutter
Instruktion til mødeledere
3-timersmødet 2017.
Oplæg om 3-timers møder Regionshospitalet Randers.
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
Den nye målbeskrivelse – et overblik
3-timersmødet 2018.
Introduktion og instruktion
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Præsentationens transcript:

TEMA 2014: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges større vægt på anvendelse af den rigtige metode SST : kompetencevurderingsmetoder Hvor mange initiativer fik I indført på jeres afdeling i året der gik? 3-timersmødet 2015

3- TIMERSMØDE 2014 Alle læger modtager og giver uddannelse En positiv og udviklende kultur fremmer den kontinuerlige professionelle udvikling Yngre læger i uddannelsesforløb kan med 3- timersmødet selv bidrage til at fremme gode udviklingsforløb Hvor og hvordan kan yngre læger bidrage i 2015 til at uddannelsen bliver endnu bedre? 3-TIMERSMØDE 2015 FRIE EMNER

3 Målbeskrivelsen fastlægger hvilke mål, man skal opnå for at blive speciallæge Målene kan være svære at få lært i det daglige høje tempo. Hvilke muligheder ser I? Det kan være forskellige emner, som optager den enkelte YL eller den enkelte afdeling. I den første fase er det vigtigt at så meget som muligt kommer op, så der kan prioriteres og laves forslag til forbedringer. Dit bidrag i dag og dine initiativer er vigtige! 3-TIMERSMØDE 2015 FRIE EMNER

3 Fokus på uddannelse: De yngre læger skal uddannes løbende, der hvor patienterne er. Hvad optager afdelingen/YL i 2015? Hvordan opbygges/vedligeholdes den gode uddannelse? Hvordan kan det indgå i arbejdsplanlægningen? Hvordan bliver vi gode til at sætte scenen, så uddannelsen forløber planmæssigt for alle uddannelseslægerne i afdelingen? 3-TIMERSMØDE 2015 FRIE EMNER

3 Vision: Hvilke initiativer foreslog I i 2014? Hvilke blev gennemført? Hvad skulle der til for at det lykkedes? Hvorfor blev de øvrige ikke til noget? 3-TIMERSMØDE 2015 FRIE EMNER

V EJLEDENDE TIDER FOR 1. Velkomst v/mødeleder – 5 minutte r 2. Præsentation af formål og forløb samt valg af referent – 10 minutter 3. Hvad fik vi indført efter 3-timer minutter 4. Individuelt samt diskussion med sidemand – 25 minutter 5. Pause – 10 minutter mandsgrupper arbejder. Gruppeark udfyldes og indsamles af mødeleder – 40 minutter 7. Plenum, hvor Fællesreferat 1 og Fællesreferat 2 udfærdiges i fællesskab – 60minutter 8. Prioritering og buffer – 15 minutter Efterfølgende sørger mødeleder for indberetning elektronisk (mail af skemaer) 3-timersmødet

I NSTRUKTION 1 Gå sammen to og to. Først bruger I 5 min. hver for sig til at reflektere over nedenstående spørgsmål (nedskriv små sætninger, der kan illustrere dine svar på det individuelle arbejdsark). Herefter interviewer I hinanden i 2 x 10 min: 1.Når du tænker tilbage på din tid i den afdeling, du er i nu – hvilke 2-3 gode læringsoplevelser vil du så fremhæve i forhold til din uddannelse på afdelingen? 2. Hvad gjorde du og hvad gjorde andre (ledelsen, den uddannelsesansvarlige overlæge, din vejleder, den uddannelseskoordinerende yngre læge, andre kolleger og samarbejdspartnere), der bidrog til, at det blev til gode oplevelser? 3. Har du forslag til ændringer, som kan medvirke til at styrke uddannelsen af den enkelte yngre læge? 4. Hvilken effekt vil ændringerne få? OBS POSITIV TILGANG!

I NSTRUKTION 2 Gå sammen med andre par: (såfremt I kun er få læger i afdelingen, kan dette foregå i plenum, men det er vigtigt, at gruppearket udfyldes) 1.Fortæl om din makkers gode og mindre gode oplevelser, om forslag til ændringer, der vil gøre en forskel, samt mulige effekt, hvis ændringer gennemføres. Husk fokus uddannelsen og de emner I har valgt. 2. Formuler i gruppen jeres fælles oplevelser (gode og mindre gode) omkring uddannelsen. Nedskriv på vedlagte Gruppeark. 3. Formuler gruppens forslag til ændringer, der vil gøre en forskel, eller som I formoder vil gøre det. Hvilke mulige effekter forventer I? Nedskriv på vedlagte Gruppeark. 4. Forbered jeres fremlæggelse i Plenum. Forbedret uddannelse

I NSTRUKTION 3 Husk fokus på uddannelsesemner. Der kan være store og små emner – lette og svære løsninger. Når Fællesark 1 og 2 skal udfyldes er det vigtigt, at I er opmærksomme på de forskellige niveauer: ● Hvad kan I selv gøre? (alt hvad der kan gøres i egne rækker, er vigtigt at få med) Dette anføres i Fællesark 1. Her skal også anføres forslag til initiativer, som I gerne vil være ansvarlige for, men som kræver involvering af ledelsen og seniore lægekolleger. I så fald skal det også anføres i Fællesark 2 (evt. blot med stikord og henvisning til forslag nr.) ● Hvad håber vi, at andre tager fat på/hjælper med? Dette anføres i Fællesark 2. Frie uddannelsesemner