Introduktion til afsætning

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Logistik Mål og strategier
Advertisements

Erhvervsøkonomi projekt nr. 1
10 Konkurrencesituation
10 Konkurrencesituationen
Marketingplanlægning
Afsætning 2012.
Praktisk segmentering
5 Strategi Oversigt Strategisk platform Idé og mål
Erhvervsøkonomi Peter Lynggaard Driftsøkonomi Kapitel 10
Virksomheden Virksomhedstyper Produktionsvirksomheder
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Konkurrenceforhold Kapitel 11
1.1 Virksomhedstyper Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
8 Segmentering og målgruppevalg
1. Virksomhedens strategiske planlægning
Udvikling og styring af en virksomhed
Salg og service Dag 1.
6. Virksomhedens indtægter
Virksomheder - definition
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
Kap 10 Målgrupper Kapitel 10.
Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS1 1 vare produceret på 2 anlæg Kjeld Tyllesen Erhvervsøkonomi / Managerial Economics.
3.Virksomhedens afsætningsforhold
Lene Baake1 Afsætning grundforløb
Afsætning grundforløb
OH 3.1 SWOT - Hvad får man ud af det? Større overblik over produkt og processer og dermed også en større viden. Efteruddannelse, kompetenceudvikling. Styrket.
3 Eksterne forhold Eksterne forhold er forhold i virksomhedens omverden, som påvirker virksomheden. Eksterne forhold opdeles i: Den afhængige omverden/nærmiljøet.
Udviklingen i virksomhedens omverden Kapitel 7
11. Præsentation af årsregnskabet
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Afsætning grundforløb
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Erhvervsøkonomi Kapitel 10 Markedsformer
Af: Jonatan W & Line Stryander
6. Virksomhedens indtægter
8. Virksomhedens indtjening
1 Afsætningsfaglig metode
8 Segmentering og målgruppevalg
Rikke, Sofia, Mattias og Mette
25.2 Efterspørgsel 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for.
Markedsanalyse og valg af kundegrupper Temamøde den 28. oktober 2004 v/Katrine Nygaard Hansen.
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse. 1. Virksomheden Virksomhedstyper - Produktionsvirksomheder - Handelsvirksomheder - Servicevirksomheder.
Koncepter og butikskæder
Kap Målgrupper Spørgsmål: Hvad er konsument-enheden? Svar: Alle der har teknisk og fysisk mulighed for at bruge produktet.
Målgrupper og segmentering
Virksomhedens omverden
Konkurrenceforhold afsætning.
konkurrencesituation
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Idegrundlag og målsætninger
12 Serviceydelser Oversigt
Regnskab for produktionsvirksomhed
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Præsentation af forretningsplan
10 Konkurrencesituation
Præsentation af forretningsplan
D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017.
Din virksomhed FIRMALOGO.
(Firmanavn) marketingplan
Analyseniveau og afgrænsning
21. Den strategiske plan.
Mission, vision og forretningsidé
8. Virksomhedens indtjening
11. Præsentation af årsregnskabet
8. Virksomhedens indtjening
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Virksomheden Virksomhedsøkonomi Samfundsmæssige forhold Makroniveau
6. Virksomhedens indtægter
Præsentationens transcript:

Introduktion til afsætning Oversigt Virksomheden Virksomhedens omverden Virksomhedens idégrundlag Virksomhedens strategi Introduktion

Virksomhedstyper Produktionsvirksomheder Handelsvirksomheder udvikler produkter, som kunderne finder interessante indkøber råvarer og andre materialer, som forarbejdes til færdigvarer, der herefter sælges Handelsvirksomheder indkøber varer, som videresælges i uændret form Servicevirksomheder fremstiller og sælger serviceydelser og udfører dermed en række arbejdsopgaver for kunderne Introduktion

Virksomhedskarakteristik Elementer i en virksomhedskarakteristik Beliggenhed Ejerforhold Produkt Virksomhedstype Antal ansatte Omsætning Resultat Introduktion

Virksomhedens omverden Nærmiljø/afhængige omverden Kunder Konkurrenter Leverandører Fjernmiljø/uafhængige omverden Samfundsøkonomiske forhold Teknologiske forhold Kulturelle forhold Miljø Massemedier Politiske og lovgivningsmæssige forhold Introduktion

Værdikæden Introduktion

SWOT-opstilling 6 Introduktion

Virksomheens idégrundlag Idéen udtrykker de ønsker og behov, som virksomheden dækker hos målgruppen. En mission udtrykker i hvilken retning, virksomheden ønsker at udvikle sig, og hvad virksomheden ønsker at opnå. Et mål er et præcist og målbart udtryk for, hvad virksomheden ønsker at opnå. En forretningsmodel er en overordnet beskrivelse af, hvordan idégrundlaget kan omsættes til virksomhedsdrift.  Introduktion

Virksomhedens strategi Konkurrencemæssig fordel Lave omkostninger Unikt produkt Konkurrence-mæssigt sigte (antal målgrupper) Bredt (mange målgrupper) Omkostningsleder-strategi Differentiering Snævert (en eller få målgrupper) Omkostningsfokus Differentierings-fokus Introduktion

Virksomhedens marketingmix Målgruppen er det eller de segmenter, som virksomheden retter sin markedsføring mod. Forbrugerne kan inddeles i segmenter ud fra fx alder, køn, indkomst, bopæl eller livsstil.   Introduktion