Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Kap 10 Målgrupper Kapitel 10.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Kap 10 Målgrupper Kapitel 10."— Præsentationens transcript:

1 Kap 10 Målgrupper Kapitel 10

2 Hvem forventes at blive virksomhedens kunder
Kap 10 Hvem forventes at blive virksomhedens kunder

3 Konsumentenhed Teknisk: Man skal råde over det nødvendige udstyr
Kap 10 Konsumentenhed Konsumentenheden er den person eller husstand, som teknisk og fysisk har mulighed for at bruge produktet. Teknisk: Man skal råde over det nødvendige udstyr for at kunne anvende produktet. Fysisk: Man skal f.eks. have et bestemt køn eller en bestemt alder for at bruge produktet. Der kan også være andre årsager til, at man ikke kan bruge produktet fysisk.

4 Segment Ved et segment forstår vi en gruppe konsumentenheder,
Kap 10 Segment Ved et segment forstår vi en gruppe konsumentenheder, hvis ønsker og krav til et produkt er nogen- lunde ensartede

5 Målgruppe Det segment virksomhedens markedsføring skal
Kap 10 Målgruppe Ved en målgruppe forstås den gruppe af mennesker, som virksom- hedens markedsføring retter sig imod Det segment virksomhedens markedsføring skal rettes imod vil være virksomhedens målgruppe

6 Kap10 Valg af målgruppe

7 Kap 10 Flere målgrupper Virksomheder kan have flere målgrupper.


Download ppt "Kap 10 Målgrupper Kapitel 10."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google