Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afKristian Davidsen Redigeret for ca. et år siden
1
Kap Målgrupper Spørgsmål: Hvad er konsument-enheden? Svar: Alle der har teknisk og fysisk mulighed for at bruge produktet
2
Kap Målgrupper Spørgsmål: Hvad er et segment? Svar: En gruppe af konsument-enheder der har ens ønsker og behov til et produkt
3
Kap Målgrupper Spørgsmål: Hvad er segmentering? Svar: Når man inddeler markedet i segmenter, små brugergrupper, som ligner hinanden, og som foretrækker de samme ting ved et produkt
4
Kap Målgrupper Spørgsmål: Hvad er en målgruppe? Svar: Det segment som virksomheden retter sin markedsføring mod
5
Kap Målgrupper Spørgsmål: Hvorfor er det et problem at have mange målgrupper til det samme produkt? Svar: Man kan ikke ramme alle på én gang og risikerer ikke at ramme nogen
6
Kap Målgrupper Spørgsmål: Hvad skal en virksomhed gøre hvis de gerne vil have flere målgrupper? Svar: De skal lave forskellige produkter til de forskellige målgrupper
7
Kap Målgrupper Spørgsmål: Find et andet ord for segmentering Svar: Sortering
8
Kap Målgrupper Spørgsmål: Hvor mange faser er der i segmenteringsprocessen? Svar: 3
9
Kap Målgrupper Spørgsmål: Forklar faserne i segmenteringsprocessen? Svar: - Alle - Konsumentenheden - Segmenter
10
Kap Målgrupper Spørgsmål: Hvordan beskriver man en målgruppe? Svar: Ud fra demografi og livsstil
11
Kap Målgrupper Spørgsmål: Hvad er demografi? Svar: En måde man beskriver målgruppen ud fra køn, alder, indkomst, uddannelse osv.
12
Kap Målgrupper Spørgsmål: Hvad er livsstil? Svar: Den måde man lever sit liv på dvs. vaner, interesser, holdninger osv.
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.