MEDIER OG KOMMUNIKATION, F2004 FORMÅL FORVENTNINGER FORMALIA 6/2-2004.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

Læring i Multikulturelle Kontekster
KUNSTEN AT SKRIVE SPECIALE PÅ DKM/MMT
Kommunikation på CFU Molskroen December Hvad styrer kommunikation/information: •Nødvendighed •Krav / forventninger •Lyst / ulyst •Ambitioner / idealer.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Det Internationale Område Studieområde 3/
Grundlæggende IT, niveau G
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
- MED BUD PÅ NYE ARBEJDSFORMER INDENFOR ÆSTETIK, MEDIE- OG KOMMUNIKATIONSPÆDAGOGIK I DET SENMODERNE - ANNE AGGER, VIBEKE NØRGAARD RØNSBO OG RASMUS FINK.
- og problemformulering
Humanistisk fagsprog Humanistiske fag – dansk, engelsk, tysk, historie mfl. Udgangspunk i ”tekster” Forståelse og fortolkning er overordnet karakteristisk.
Lektion 1 MEDIER OG KOMMUNIKATION Gitte Stald
(I bedes sætte jer gruppevis) © SLP-gruppen, Aalborg Universitet
Retorik og eksamen - den mundtlige eksamen i samfundsfag
DIGITAL DESIGN OG KOMMUNIKATION Åbent hus, 31/
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Kollegavejledning Læringscentrene Roskilde. Program • Velkommen igen! Vejledningsværktøjer i teori og praksis – kort oplæg Praksisrefleksioner fra igangværende.
Dagens program  Præsentation af os  Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)  Øvelse:
Carl-Johan Dalgaard (
Dansk med it © Duncker & Ruus DIT-systemet Dansk med it Generel præsentation for studerende Dorthe Duncker og Hanne Ruus Institut for Nordiske Studier.
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Almen sTudieforberedelse - AT
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Usability – øvelse 2: Heuristisk inspektion
Usability 17. marts Oplæg: Om heuristisk inspektion: Metro Om tænke højt forsøg: Virk 2. Fremtidige oplæg 3. Dagens øvelse 4. Aflevering af testrapporter.
Praktisk om opgave og oplæg
Virtuelle verdener og rum Lisbeth Klastrup og Troels Degn Johansson IT-højskolen I København F-2002, Design, Kommunikation & Medier.
PRAKTIK SOM GYMNASIELÆRER MIDTVEJSMØDE
Synopsis VIP3/2012.
Insidere og outsidere – den danske models rækkevidde Eksamensform og tips til eksamen og opgaver Steen E. Navrbjerg Dias 1.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Grundkursus i synopsisskrivning Stine Heger, cand.mag.
Eksamen i AT Vejledningsplan Ma2VINTERFERIEVINTERFERIE 2Afle- vering Ti23 On32 To2223 FrSkrive -dag.
Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)
Dagens program Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse:
Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.) Præsentation.
Formalia ved opgaveskrivning
Eksamen.
Synopsis VIP13 HH3.
1 PROJEKTFORMIDLING 6 mm i SLP Lars Peter Jensen © SLP-gruppen, Aalborg Universitet.
Eksamen psykologi synopsis synopsiseksamen 2013.
Integration af undervisning om kliniske retningslinjer i professionsbacheloruddannelsen - ideer og tanker Lea D. Nielsen, Cand. Cur, Adjunkt, UC Syddanmark,
Velkommen til valgfaget: ”Kliniske retningslinjer – kvalitetsudvikling herunder implementering, sundhedsinformatik og evidens Udarbejdet af Lea D. Nielsen,
M EDIEPÆDAGOGISK OG ORGANISATORISK VEJLEDNING Intro Rikke Schultz
Samarbejde, Læring og Projektstyring MM5: Projektdesign & Vejledning.
Mundtlig matematik eksamen
Usability – øvelse 1: Kortsortering
- MED BUD PÅ NYE ARBEJDSFORMER INDENFOR ÆSTETIK, MEDIE- OG KOMMUNIKATIONSPÆDAGOGIK I DET SENMODERNE - ANNE AGGER, VIBEKE NØRGAARD RØNSBO OG RASMUS FINK.
Sprog og International Virksomhedskommunikation engelsk, fransk, spansk og tysk Velkommen til brobygning 2010.
MEDIER OG KOMMUNIKATION, F2004 Medie- og kommunikations- videnskabelige metoder 27/
Usability ITU, Forår 2009 Øvelser. Usability ITU, Forår 2009 Organisering af samarbejdet (15 min.) Ambitionsniveau og formål med kurset Tidsforbrug Arbejdsform.
Velkommen til Medier og kommunikation Charlie Breindahl
 Jan Pries-Heje Slide no.: 1Introduktion til IT-platforme og organisation Introduktion til IT-platforme og Organisation Efteråret 2003 Underviserne: Rune.
EKSAMEN OG PRØVER.
Kursus i Målgruppeanalyse
2. Øvelse, 18.2 Heuristisk inspektion 1. Informanter til tænke højt forsøg 2. DFI-gruppe oplæg om kortsortering 3. Næste ugers oplæg 4. Dagens øvelse;
Tom Nyvang Forandring af undervisningsorganisationer.
Usability – øvelse 6: Sammenfatning på usability-rapport Oplæg Fremtidige oplæg Dagens øvelse Fremtidige fremlæggelser Dagens øvelse Aflevering af usability-rapport.
Øvelse den 8. marts Skriv en artikel, anmeldelse, guide eller et debat indlæg til ITU's web-avis readIT Pia Svejgaard Pedersen.
Usability – øvelse 2: Heuristisk evaluering
Institut for Socialt Arbejde, onsdag den 6. maj 2015
Kort & godt om: ORGANISATIONSSOCIOLOGI
1 Målgruppeanalyse ITU forår 2011 Paul R. Metelmann.
Michael Svendsen Pedersen Lektor emeritus
Software Architecture in Practice
Portfolio IT B.
Infomøde om synteseopgaven
Softwarearkitektur i Praksis: Forsknings- og Udviklingsprojekt
Præsentationens transcript:

MEDIER OG KOMMUNIKATION, F2004 FORMÅL FORVENTNINGER FORMALIA 6/2-2004

MEDIER OG KOMMUNIKATION, F2004 AKSIOMER 6/ IT betyder ikke radikale forandringer Klassisk teori er fuldt gyldig IT er et medie og forstås bedst i relation til andre medier Man kan ikke kommunikere teoriløst

MEDIER OG KOMMUNIKATION, F2004 FORMÅL 6/ Efter kurset kan I… Forholde jer analytisk/kritisk til computer-medieret kommunikation Forstå de forskellige mediers særlige karakteristika, svagheder og styrker Redegøre for de væsentligste teoridannelser indenfor kommunikations- og medieteori For dermed at kunne…

MEDIER OG KOMMUNIKATION, F2004 FORMÅL 6/ For dermed at kunne… Anlægge teoretisk perspektiv i opgaver, projekter og speciale Fungere som strategisk kommunikatør i en organisation

MEDIER OG KOMMUNIKATION, F2004 FREMGANGSMÅDE 6/ )Mediernes historie og teori 2)Grundlæggende kommunikations- og medieteori 3)IT som medie 4)Specifikke temaer vedr. it som medie

MEDIER OG KOMMUNIKATION, F2004 FORVENTNINGER 6/ Underviser Er engageret, er velforberedt, har overblik, kommunikerer fornuftigt Er ikke et medieteoretisk leksikon, er slet ikke et studieteknisk leksikon Studerende Er aktivt deltagende, er velforberedte, er villige til at reflektere over kommunikation

MEDIER OG KOMMUNIKATION, F2004 FORMALIA 6/ Undervisning Hver fredag 9-12, herefter øvelser Website opdateres løbendewww.itu.dk/courses/DMOK/F2004/

MEDIER OG KOMMUNIKATION, F2004 FORMALIA 6/ Litteratur Grundbog: Paul Mayer - Computer Media and Communication Kompendium: Købes hos 2.20 (170 kr.) Sidetal passer ikke Kan være svært at læse det nederste på nogle sider

MEDIER OG KOMMUNIKATION, F2004 FORMALIA 6/ Postlisten Sender til alle på holdet Brug til spørgsmål og kommentarer til teorier etc. Hvis det bliver for meget – sig til!

MEDIER OG KOMMUNIKATION, F2004 FORMALIA 6/ Eksamen Mundtlig gruppeeksamen med baggrund i synopsis Synopsis indgår ikke i grundlaget for vurderingen af eksamenspræstationen Eksempler: ”Hjemmesiders semiotik”, ”Spamfiltrering i kompleksitetsperspektiv”, ”PDAen og Den Usynlige Computer”

MEDIER OG KOMMUNIKATION, F2004 FORMALIA 6/ Grupper Vi inddeler i grupper med 4 i hver Én gruppe får hver gang udleveret 3 spørgsmål som besvares næste gang i form af lille oplæg (max. 20 min med diskussion)

MEDIER OG KOMMUNIKATION, F2004 GRUPPEØVELSE (15 min) 6/ Dronningens nytårstale 2003 Identificér kommunikative problemer Identificér kommunikative idealer Er I enige, hvorfor? / hvorfor ikke?