Medier og kommunikation F08 / lektion 5 / 260208 /1

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Det Internationale Område Studieområde 3/
Advertisements

Grundlæggende IT, niveau G
Afsætning 2012.
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
”Den personlige hjemmeside som fænomen” Oplæg til ”Medier og kommunikation” Flemming Skall 5. September 2005.
Velkommen til Diplomuddannelsen i Ledelse
Udvikling af fagenes didaktik Flakkebjerg,
ART GALLERIES Gruppe 4.
Udgangspunkt Vibeholmskolen, Digitalisering og medialisering • Digitalisering vedrører teknologi og tekniske løsninger • Medialisering rummer.
UDGANGSPUNKT 6. Februar Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
Digitalisering og medialisering
2. semester uge : Online Markedsføring
Dagens program  Præsentation af os  Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)  Øvelse:
PROGRAM Introduktion: Lisbeth og Natascha Introduktion: jer
Kommunikation og Reception
MEDIER OG KOMMUNIKATION
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
Levy Pierre (2001), Cyberculture Teksten til i dag er fra sidste kapitel og konklusionen fra bogen Cyberculture. Tekno optimist.
Kulturstudier M-KA Festivaler. Et teoretisk perspektiv.
Kulturstudier M Festivaler, koncerter og ”liveness”
INTRO Foreløbig titel: ’Når vægttabet bliver virtuelt’ Slankedoktoren.dk –Vinder af E-handelsprisen – juryens specialpris – for med succes at have overført.
Almen sTudieforberedelse - AT
Velkommen til Bacheloropgaven! Dagens korte program: 1.Valg af linjefag og linjefagsvejleder 2.Opgavens rammer og prøveform 3.Temaer v. plenumkonferencer.
AT - Viden i spil.
Tekstformidling på Internettet E 2003
Praktisk om opgave og oplæg
INTRODUKTION TIL MEDIER OG KOMMUNIKATION
Virtuelle verdener og rum Lisbeth Klastrup og Troels Degn Johansson IT-højskolen I København F-2002, Design, Kommunikation & Medier.
Mediepædagogiske værktøjer i teori og i praksis
5.lektion: Valg af identitet, imitation og rolleovertagelse
Digital literacy Et didaktisk design til 9. klassetrin, med fokus på kommunikation på livsstilsbloggen.
Henriette Lungholt Formidling og metode – uge 47, efterår 08 Mundtlig kommunikation.
Medier og kommunikation F08 / lektion 4 / /
Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)
Dagens program Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse:
Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.) Præsentation.
Matematik C Lars Bronèe.
Kulturstudier S1+LT Introduktion. Præsentation og forventningsafstemning Hvem er vi? Hvad skal vi?
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Dansk på mellemtrinnet Blåvandshuk Skole 2014
Hvis relationer er svaret… Hvorfor så relationer? Hvordan fokuseres på relationer? BCK 2015 Paneldebat 5. februar 2015.
3.lektion: Magt og indflydelse
IT-højskolen – E-Buss Knowledge Management Session 4 Miniprojektet Organisatorisk læring.
CASE - e-læring og vidensdeling hos Danfoss AR Christopher Kjær Konference om E-pædagogik, arr. FLUID,
Virtualitet og realitet Hybridisering af virkelighedsbegrebet Mundtlig eksamen i Digital Kommunikation og Æ stetik Fredag d. 21. januar 2005.
ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW OAW – LEKTIONSGANG 1. ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW FAGETS EMNER OG STRUKTUR Operationel analyse af webadfærd Bredt fag. Både.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 1.
Aktuel Mediebrug Bo Kampmann Walther FS2015 –
Ved eksamen bliver de studerende prøvet i forhold til deres: Viden om grundlæggende begreber, teorier og forskningstraditioner vedrørende IT som medie.
Sara Mosberg Iversen, MA Kommunikation Medier og Kommunikation, F2005.
Medier og kommunikation IX Eksamen :o)=. Eksamensform Intern censur, 13-skala, B4: Mundtlig eksamen med skriftlige arbejder men uden forberedelsestid.
Præsentation af Akademiuddannelsen i Løn- og personaleadministration
Præsentation af studieordning /vejledning. Studievejledning 2 Modul Vf8: Mentorskaber og mentorordninger ECTS-point: 5 Læringsmål: Viden Skal have indsigt.
Kronik EKSAMENSGENRE I SKRIFTLIG DANSK. Genren kronik  Læs om genren her: Se også.
This project has been funded with support from the European Commission
Biografisk narrativ metode
Erfaringer med brug af 7-trins-skalaen, DPU 27. august 2007
Skriveperiode (synopsis)
Software Architecture in Practice
Målgrupper, genrer & medier
Målgrupper, genrer & medier
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 10 organisation identitet og netværk epi KU 2018 En (...) menneskelig konsekvens ved netværkssamfundet er,
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Softwarearkitektur i Praksis: Forsknings- og Udviklingsprojekt
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2018 Pillon - KU.
Velkommen til Informatik - den nye dreng i klassen
Humanistisk Entrepreneurship 13 Eksamen Eksamenstræning Adding values to the business model forår 2019 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 13 Eksamen Eksamenstræning Digital retorik
Præsentationens transcript:

Medier og kommunikation F08 / lektion 5 / /1

Lektion Gitte Stald MEDIER OG KOMMUNIKATION 2Medier og kommunikation F08 / lektion 5 / /

Dagens program Mediernes modtagere Aktive seere og lyttere Fra breve til web 2.0 Pause Jim Sheridan / Innovation Lab Om eksamen i Medier og kommunikation Medier og kommunikation F08 / lektion 5 / /3

Mediernes modtagere Modtagere – mennesker modtager informationer, bredt tolket Brugere – mennesker bruger medier og indhold aktivt og interaktivt Publikum – modtagere og brugere set som samlet gruppe, et kollektiv Marked – mediernes modtagere som forbrugere, set fra afsenderen (Medier og Samfund s.135-6) Medier og kommunikation F08 / lektion 4 / /4 NB: ”De forskellige forståelser af mediernes modtagerside afspejler sig i en række henseender - teoretisk, metodisk og normativt-politisk – i de forskningstraditioner, der gennemgås i dette kapitel” (Medier og Samfund s.137)

Kommunikationsprocessens faser – defineret ud fra modtagerforskningens traditioner Medier og kommunikation F08 / lektion 4 / /5 Medier og samfund s.140

Netværksmedier og nye kontekster Medier, der er forbundet i netværk – p.t. typisk personlige computere og mobiltelefoner – udgør en særlig udfordring for empiriske undersøgelser af mediebrug, fordi man her må forholde sig til ikke ’én kontekst (som ved avislæsning eller radiolytning), men til mindst to og ofte flere kontekster. (Medier og Samfund, s.148) Medier og kommunikation F08 / lektion 5 / /6

Nye medier, nye fællesskaber Howard Rheingold (s. 359) ”Virtual communities” eller ”online social networks” Wellman i Rheingold (s.360): Community: sense of belonging, obtained from those who do not live in the same neighbourhood Connectivity Medier og kommunikation F08 / lektion 5 / /7 Fællesskaber er struktur og indhold (R. Helles, 2005)

Web earchhttp:// earch= Medier og kommunikation F08 / lektion 5 / /8

Om eksamen i Medier og kommunikation Mundtlig eksamen 7,5 ECTS-point, ekstern censur, 7-trins skala B.4 Med skriftlige arbejder *), uden forberedelsestid ved eksamen *)Et skriftligt arbejde kan være: Rapport, rapport med produktion, synopsis, miniprojekt m.m. Gruppeopgave = fælles oplæg, individuel mundtlig eksamen eller Individuel opgave = individuelt oplæg efterfulgt af mundtlig eksamen Projektarbejde starter efter påske: valg af emne/problem, diskussion af projekt og form af skriftligt arbejde Projektet + eksamen skal afspejle indsigt i teori, analyse og metode Medier og kommunikation F08 / lektion 5 / /9