Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

”Den personlige hjemmeside som fænomen” Oplæg til ”Medier og kommunikation” Flemming Skall 5. September 2005.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "”Den personlige hjemmeside som fænomen” Oplæg til ”Medier og kommunikation” Flemming Skall 5. September 2005."— Præsentationens transcript:

1 ”Den personlige hjemmeside som fænomen” Oplæg til ”Medier og kommunikation” Flemming Skall 5. September 2005

2 Inspiration fra: Personal Home Pages on the Web: A Review of Research Nicola Döring Ilmenau Technological University, Germany http://icmc.indiana.edu/vol7/issue3/doering.html Joseph R. Dominick: "Who do you think you are? Personal home pages and self-presentation on the World Wide Web." Journalism and Mass Communication Quarterly

3 Hvad er en personlig hjemmeside? Den personlige hjemmeside er Web Sites som ejes og vedligeholdes af enkeltpersoner eller mindre grupper af personer

4 Hvorfor er den personlige hjemmeside interessant? Muligheden for at oprette en personlige hjemmeside giver historiske muligheder for den enkelte person til at publicere oplysninger: - på en enkel og billig måde - af enhver art - til et potentielt meget stor publikum

5 Hvad bruges personlige hjemmesider til? - moderne visitkort - selvpromovering - dele erfaringer og viden - udbrede politiske budskaber - skræmme/udstede trusler - finde andre med samme interesser - ………………..

6 Hvem har en personlig hjemmeside? Den typiske indehaver af en personlig hjemmeside er en yngre, enlig mand, som enten er under uddannelse eller beskæftiget i IT-brachen. Mænd med hjemmesider fokuserer på faglige kompetencer, mens kvinder med hjemmesider fremhæver mere ”bløde” kompetencer Ca 10% af internet-brugerne har en personlig hjemmeside (2002).

7 Hvordan produceres den personlige hjemmeside? Nogle overlader konstruktionen til professionelle Web-designere og formidlere. De fleste står selv for både konstruktion og indhold. Der er masser af værktøjer til selve konstruktionen, men vel egentlig ikke så megen hjælp at hente, når det gælder indhold! Hjemmesiderne kædes ofte sammen med andre via Web Directories, Web Rings og Link Lists.

8 Problemer med den personlige hjemmeside? - uden ”filter” - definition af målgruppe  overraskelser! - manglende kompetencer - manglende opdateringer / ufuldstændige - ”overflødige”?


Download ppt "”Den personlige hjemmeside som fænomen” Oplæg til ”Medier og kommunikation” Flemming Skall 5. September 2005."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google