Projektopgave Problemstilling.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
God uddannelsesvejledning - Udvikling
Advertisements

Portfolioeksamen Studieområde 2
Refleksion i kommunikationen
Eksamensprojektet 2014 Hf-enkeltfag.
Større Skriftlig Opgave
Introduktion Values Interweave ™. Når virksomhedens sætter fokus på sine værdier, så er ord sjældent nok til at få værdierne forankret.
Roskilde Tekniske Skole
Introduktion Values Interweave ™. Når ledelsen sætter fokus på et område, så er ord sjældent nok til at få medarbejderne til følge med.
Større Skriftlig opgave •Orienteringsmøde v. Catherine Lønholdt.
Projektopgaven i Folkeskolen
Modul 1 - Processer.
Praksisudviklings projekt Vellykkede samtaler i sammenhængende forløb
Introduktion Team Values Interweave ™. Når samarbejdet i et team skal styrkes, så er ord fra konsulenter eller ledere ikke nok.
V ORES A GENDA  Os og vores speciale  Godt ved specialeprocessen  Knapt så godt ved specialeprocessen  Vejledning  Grupper  Gode råd.
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
Hvad er et problem ? Et problem er i sin negativt ladede betydning en for nogle utilfredsstillende situation. Et problem er i sin positivt ladede betydning.
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
FC HUSET - et konferencesystem som First Class er li’som et hus, der arbejdes og samarbejdes i. Denne lille Power Point forsøger at beskrive First Class.
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Problemløsningsheuristik I.1 Hvordan besvarer man sin problemstilling? I.Forstå problemstillingen 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved.
Struktureret interview/samtale/vejledersamtale
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
COSMOS GROUP A/S – MOVING PEOPLE AND PERFORMANCE member of En samtale – to vindere  Den vanskelige samtale.
6 år med JPCK og hvad så nu? Annette Eickhardt marts 2011.
Blogging i projektarbejde? E-learning: ”Eleverne lærer mest om IT uden for skolen.” E-learning: ”Eleverne lærer mest om IT uden for skolen.” Blogging inddrager.
Refleksionsmodel – hvad går det ud på?
7. Semester – det erhvervsrelaterede projekt
Problemer eller udfordringer.
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
Fælles vejlederdag 7. juni Indtil nu! 24. – 28. januar 2011: Besøg i Skotland. 24. marts 2011: Fyraftensmøde – inspiration. 8. – 9. august 2011:
Det vi skal på dette møde Tale om de nye input til principperne for skole-hjem samarbejde, som I, bestyrelse og elevråd fandt frem til for nogle uger siden.
IT-baserede retteformer –erfaringer fra et udviklingsprojekt Udviklingsprojektets titel: Udvikling af god praksis ved feedback på elevernes kollektive.
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Evaluering - metoder og værktøjer -
Information omkring studieretningsprojekt I skal begynde at overveje område allerede nu 7. december skal I via blanket vælge fag og område Her skal I også.
Større Skriftlig opgave
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Eksempler på skabeloner til bøger i powerpoint
Obligatorisk selvvalgt opgave
Omrejsende ledere - Svendborg Kommunes interne konsulentkorps.
Eksamensprojektet 2015 Hf-enkeltfag.
Værkstedsundervisning
Obligatorisk selvvalgt opgave
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
OSO.
PROJEKTOPGAVEN I ELEVINTRA Rikke Thonbo 2012 Arbejdsrum som værktøj.
2. sem. Valgkursus Formidling af faglig viden – om at forstå og formidle faglige tekster v./ Bo Gerner Nielsen & Martin Thellefsen.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Problemløsningsheuristik I.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Problemløsningsheuristik A.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Billedanalyse 7. årgang, dansk – Vi, LN, AH, LP Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Problemformulering En problemformulering er et sæt af åbne spørgsmål.
En Bæredygtighed Fremtid mobiltelefonen
- En vigtig eksamen - Valg af fag - Valg af problem - Blanket - Pjece.
AT Problemformulering, problemstillinger og innovation.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
1 Projektopgaven 8. årgang. 2 Projektopgavens vej 1.Overordnet emne er xxxx 2.Brainstorm over delemner. 3Gruppedannelse omkring delemner 4Problemformulering/opstilling.
I mentor ordningen på elevmentor.dk
Projektopgaven.
Aftale format – Use cases
Større skriftlig opgave i 2.hf
Naturvidenskabeligt grundforløb på Gladsaxe Gymnasium
Hvad kan vi tilbyde? Vejledning
Virksomhedssamarbejde
Risikovurdering Livet Forstås Baglæns - men må leves forlæns.
Webinar om evaluering af elevudbytte
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Hvordan laver man gode aftaler omkring skriftelige opgaver og logbog?
Studieretningsprojektet
Eksamen D. 18/ Varighed: 30 min
Præsentationens transcript:

Projektopgave Problemstilling

Problemstilling En problemstilling; Identificerer et problem som du vil undersøge Er relevant ift. overemne: ”I grænselandet” Afgrænser din opgave (delemne) Giver din projektopgave et fokusområde

Eksempler Hvorfor er det sådan, at…? Hvordan kan det være, at…? Hvad er grunden til, at…? Hvilke årsager er der til, at…? Hvorfor sker der…, når…? Hvis…, hvordan kan det så være, at…?

Bedømmelse Vurderingskriterier; Indholdet Processen Produktet Formidlingen Sammenhængen mellem de fire områder

Logbog Mulighed for at vise sin vejleder hvordan processen forløber Skriv hvad du har lavet (interview, informationssøgning, andre aktiviteter) Hvordan gik det – hvad fandt du ud af og hvad skal justeres Hvad er planen fremadrettet (næste dag, aftaler og tidspunkter)

Nu Gruppen skal afgrænse problemstillingen, dvs. finde én problemstilling Problemstillingen skal godkendes af vejleder Lav en plan for projektugen – hvem gør hvad, hvilke hjælpemidler (fx bærbare) har I brug for Skriv i logbogen hvad I har lavet og hvad I planlægger at gøre – både før og i projekugen Lav en aftale med din vejleder!