Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Aftale format – Use cases

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Aftale format – Use cases"— Præsentationens transcript:

1 Aftale format – Use cases
Hos MedCom 18. Januar 2017

2 Sundhedsprofessionel
Som …. (rolle) vil jeg ….. (funktion) fordi (årsag) P1 Patient og/eller pårørende se ét samlet overblik over aftaler hvis der er overlappende aftaler kan jeg ændre en aftale til et tidspunkt hvor jeg ikke er forhindret i at møde (ringe eller kontakte af anden kanal) P2 se mine/min pårørendes enkelte aftaler jeg så kan forberede mig til aftalen i forhold til enten at faste, tage medicin, møde det rette sted, medbringe papirer og/eller fx urinprøver P3 jeg så kan få et overblik over min behandling P4 for hver aftale ønske at se detaljer som tid, sted og afdelingens kontaktoplysninger så jeg har eksakte informationer om hvor aftalen finder sted og hvornår P5 for hver aftale ønsker jeg at se detaljer som tid, sted og afdelingens kontaktoplysninger for at jeg kan kontakte afdelingen hvis jeg skulle være tvivl om aftalen og ønsker kontakt med afdelingen S1 Sundhedsprofessionel oprette aftaler for at fasthold tid, sted, patient og ressourcer S2 ændre aftaler for at sikre at aftaler indeholder de rette og nyeste informationer S3 se ét samlet overblik over patientens aftaler for at få et overblik over hvilke behandlingsforløb/udredninger patienten er i og at jeg kan sættes patientens symptomer ind i en kontekst S4 for at sikre at patienten ikke henvises til samme type speciallæge igen S5 for at jeg ikke booker patienten hvor denne allerede er booket til anden side H1 Hjemmeplejen for at undgå at kontakte patientens læge med problemstillinger for hvilke der allerede ligger et behandlingsforløb H2 for at sikre at der er transport til og fra evt. behandlinger eller konsultationer H3 for at sikre at der ikke arrangeres hjemmebesøg når patienten evt. har en planlagt indlæggelse eller hospitalsbesøg mm.

3 Vurdering af use cases i forhold til aftalestandarden.
Forudsætningen for vurdering af om aftalestandarden er opfyldt for de givne use cases er: At der er etableret en løsning, der præsenterer alle patientens aftaler i et samlet overblik. At alle patientens aftaler er overført fra filler-applikation til auxliary- applikationen (dvs. løsningen, der viser alle aftaler)

4 Sundhedsprofessionel
Som …. (rolle) vil jeg ….. (funktion) fordi (årsag) Kan gennemføres ved brug af aftalestandarden P1 Patient og/eller pårørende se ét samlet overblik over aftaler hvis der er overlappende aftaler kan jeg ændre en aftale til et tidspunkt hvor jeg ikke er forhindret i at møde (ringe eller kontakte af anden kanal) Ja Aftale overblikket vil vise alle aftaler og dermed også evt. overlappende aftaler. Patienten kan ikke direkte ændre i nogen af aftalerne, dette kræver kontakt at Patienten tager kontakt til den pågældende afdeling. P2 se mine/min pårørendes enkelte aftaler jeg så kan forberede mig til aftalen i forhold til enten at faste, tage medicin, møde det rette sted, medbringe papirer og/eller fx urinprøver Nej Den enkelte aftale indeholder ikke supplerende information (vejledninger mv.) om hvordan Patienten skal forberede sig til aftalen, og heller ikke links til disse? Så denne information må Patienten søge i indkaldelsen eller andet steds. P3 jeg så kan få et overblik over min behandling Delvis Aftaleoverblikket vil vise alle aftaler og dermed til en vis grad også et overblik over behandlingen. Der er imidlertid ingen kobling mellem aftaler eller identifikation af behandlingsforløb, så er man i flere samtidige forløb, vil der ikke være en entydig adskillelse af disse. P4 for hver aftale ønske at se detaljer som tid, sted og afdelingens kontaktoplysninger så jeg har eksakte informationer om hvor aftalen finder sted og hvornår Hver aftale i overblikket indeholder præcise informationer om hvor og hvornår aftalen findes sted. P5 for hver aftale ønsker jeg at se detaljer som tid, sted og afdelingens kontaktoplysninger for at jeg kan kontakte afdelingen hvis jeg skulle være tvivl om aftalen og ønsker kontakt med afdelingen Patienten vil kunne identificere den afdeling, der skal kontaktes vedr. aftalen, og afdelingens kontaktinformationer er tilgængelig i aftalestandarden. S1 Sundhedsprofessionel oprette aftaler for at fasthold tid, sted, patient og ressourcer Oprettelse af aftaler skal rekvireres i Placer-application og oprettes i Filler-application. Aftalen skal (som minimum) indeholde informationerne i aftalestandarden. S2 ændre aftaler for at sikre at aftaler indeholder de rette og nyeste informationer Ændring af aftaler skal rekvireres i Placer-application og oprettes i Filler-application. Aftalen skal (som minimum) indeholde informationerne i aftalestandarden. S3 se ét samlet overblik over patientens aftaler for at få et overblik over hvilke behandlingsforløb/udredninger patienten er i og at jeg kan sættes patientens symptomer ind i en kontekst Aftaleoverblikket vil vise alle aftaler og dermed til en vis grad også et behandlingsforløb. Der er imidlertid ingen kobling mellem aftaler eller identifikation af behandlingsforløb, og kliniske detaljer omkring udredning må findes i journalen. S4 for at sikre at patienten ikke henvises til samme type speciallæge igen Den Sundhedsprofessionelle vil ud fra overblikket over aftaler kunne undgå at lave en henvisning til en undersøgelse/behandling, som allerede er booket til Patienten. S5 for at jeg ikke booker patienten hvor denne allerede er booket til anden side Den Sundhedsprofessionelle vil ud fra overblikket over aftaler kunne undgå at booke Patienten på et tidspunkt hvor Patienten i forvejen er booket til en aftale. H1 Hjemmeplejen for at undgå at kontakte patientens læge med problemstillinger for hvilke der allerede ligger et behandlingsforløb Aftaleoverblikket vil vise alle aftaler og dermed til en vis grad også et behandlingsforløb. Der er imidlertid ingen kliniske detaljer omkring behandlingen, så der vil sikkert være mange tvivlstilfælde, hvor kontakt til Lægen vil være nødvendigt. H2 for at sikre at der er transport til og fra evt. behandlinger eller konsultationer Hver aftale i overblikket indeholder præcise informationer om hvor og hvornår aftalen findes sted, og vil således kunne bruges til at planlægge transport til og fra behandlingsstedet. for at sikre at der ikke arrangeres hjemmebesøg når patienten evt. har en planlagt indlæggelse eller hospitalsbesøg mm. Hjemmeplejen vil ud fra overblikket over aftaler kunne undgå at booke hjemmebesøg hos Patienten på et tidspunkt hvor Patienten i forvejen er booket til en aftale. H3


Download ppt "Aftale format – Use cases"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google