Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

PROJEKTOPGAVEN I ELEVINTRA Rikke Thonbo 2012 Arbejdsrum som værktøj.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "PROJEKTOPGAVEN I ELEVINTRA Rikke Thonbo 2012 Arbejdsrum som værktøj."— Præsentationens transcript:

1 PROJEKTOPGAVEN I ELEVINTRA Rikke Thonbo 2012 Arbejdsrum som værktøj

2 HVAD ER ET ARBEJDSRUM? Et arbejdsrum er dynamisk og kan tilpasses undervejs, gøres tilgængeligt for flere klasser og produceres i fællesskab af flere lærere Banner Webside/forside Ressourcer

3 HVORFOR ARBEJDSRUM TIL PROJEKTOPGAVE? Arbejdsrummet bruges til at sætte rammerne for indholdet af en projektopgave. Elever lærer i forskellig tempi En lang instruktion fra læreren kan tabe mange elever og de hører kun den sidstnævnte instruktion. Læreren kan vejlede og grupperne kan reflektere over dagens arbejde Hvem tager ansvar for at holde styr på papir i gruppen? Læreren kan styre den tid, eleverne bruger til søgning på nettet, når de laver opgaver Derudover linkes fra arbejdsrummet til afleveringsmapper, hvor eleverne så har deres opgaver opbevaret til portfolio. Arbejdsrummet bruges til at sætte rammerne for indholdet af en projektopgave. Elever lærer i forskellig tempi En lang instruktion fra læreren kan tabe mange elever og de hører kun den sidstnævnte instruktion. Læreren kan vejlede og grupperne kan reflektere over dagens arbejde Hvem tager ansvar for at holde styr på papir i gruppen? Læreren kan styre den tid, eleverne bruger til søgning på nettet, når de laver opgaver Derudover linkes fra arbejdsrummet til afleveringsmapper, hvor eleverne så har deres opgaver opbevaret til portfolio.

4 Logbog for den enkelte elev Dokument fra arbejdsrummets mappe Faneblad i afleveringsmappen på Elevintra INDHOLD Link til et andet arbejdsrum Link til ekstern hjemmeside

5 Eleverne arbejder sammen på tværs af klasserne med forskellige lærere tilknyttet Eleverne er ikke på skolen hver dag, der er brug for en samlet informationsbase Eleverne har behov for skriftlig respons Eleverne har brug for overblik Eleverne har brug for at lave aftaler Eleverne har brug for at samle arbejdet et fælles sted Eleverne arbejder sammen på tværs af klasserne med forskellige lærere tilknyttet Eleverne er ikke på skolen hver dag, der er brug for en samlet informationsbase Eleverne har behov for skriftlig respons Eleverne har brug for overblik Eleverne har brug for at lave aftaler Eleverne har brug for at samle arbejdet et fælles sted ELEVERNE

6 Dokumenter tilføjes undervejs LÆRERNE Overblik over grupperne og deres arbejde Al info samme sted Skriftlig respons framange lærere

7 LOGBOG I ARBEJDSRUMMET Læreren kan bruge logbogen ved den endelige udtalelse/evaluering Eleverne kan dokumentere, at de har været aktive, selvom de har arbejdet uden for skolens område Læreren kan følge med i elevens arbejde undervejs i forløbet

8 LOGBOG I ARBEJDSRUMMET 1 2 3 4

9

10 PLACERING AF I ARBEJDSRUMMET

11 ARBEJDSRUMMET SOM FANEBLAD

12 ARBEJDSRUMMET SOM GENVEJ

13

14 SKRIV SAMMEN Skriv i skyen Alle kan tilgå dokumentet Ikke afhængig af at der uploades et dokument Respons fra lærereog elever

15 ELEVENS SYNSVINKEL Se respons Læs dokumentet Rediger dokumentet

16


Download ppt "PROJEKTOPGAVEN I ELEVINTRA Rikke Thonbo 2012 Arbejdsrum som værktøj."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google