Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

6 år med JPCK og hvad så nu? Annette Eickhardt marts 2011.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "6 år med JPCK og hvad så nu? Annette Eickhardt marts 2011."— Præsentationens transcript:

1 6 år med JPCK og hvad så nu? Annette Eickhardt marts 2011

2 Mens vi stadig venter på at få at vide, hvordan JPCK konceptet og faghæfte 48 vil ”finde sammen”, arbejder vi på Brændkjærskolen videre med JPCK kompetencerne som vores medieplan. Det fungerer, at vi gennemfører test på alle trin, inden JPCK udstedes. Skoleintra og specielt Elevintra er også stadig et vigtigt redskab i såvel testen, i dokumentationen for elevernes kompetencer og i den daglige undervisning. Vejen frem til nu Hvordan gør vi? Eksempler på, hvordan PLC tager del i arbejdet med JPCK Brændkjærskolens PLC-skoleblog. En samarbejds- og videndelingsblog Indhold

3 IT-udvikling på Brændkjærskolen  Første IT-plan for ca. 17 år siden  It- og medieplan/resurseundervisning fra 1998  Bliver Skoleintrabrugere i 2003  JPCK-skole i 2004  Forsøger fælles fodslag 2005/06 i kommunen  Starter med at lave eget materiale (1. test maj 2006)  Status: Alle skolens ”egne” elever får mindst trin 2 (Trin 2 erhverves i 6. klasse)

4 JPCK-koordinator samarbejder med klasseteam specielt i 3., 6. og 8./9. klasse JPCK-koordinator udarbejder materiale til lærer og elev m. kompetencekravene JPCK til eleven Medieplan nuværende Medieplan (ny) indskolingen JPCK-koordinator tester eleverne i 3., 6. og 8./9. klasse Eksempel på testopgave til trin 1 PLC tilbyder resurseundervisning i IT kompetencer Link Link PLC underviser 1 gang om året næsten alle klasser i filmmediet Link Link PLC understøtter undervisningen i netsøgning, netsikkerhed, ophavsret, netetik, og kommunikation Link til Portal Link til Portal PLC deltager aktivt i projektuger Link Link PLC’s skoleblog som en fremtidig samarbejds- og videndelingsblog Link Link Hvordan gør vi? Brændkjærskolens hjemmesideBrændkjærskolens PLCblogJPCK.dk

5 Vi holder fest – IT-uge (3.årg.) Link Link Udgiv din egen fagbog (4.årg.) Det levende billede, en filmproduktion (5. årg.) Link Link Sælg din by. Udarbejdelse af reklamer om Kolding (7.årg.) Projektopgaven (Min. i 8. og 9. klasse) Vi holder fest – IT-uge (3.årg.) Link Link Udgiv din egen fagbog (4.årg.) Det levende billede, en filmproduktion (5. årg.) Link Link Sælg din by. Udarbejdelse af reklamer om Kolding (7.årg.) Projektopgaven (Min. i 8. og 9. klasse) Projektuger PLC tager del i

6 IT-uge i 3. klasse/Idéforslag Klassen arbejder i 1 uge i alle timerne med emnet. Computere til rådighed i alle timerne. Klassen deles i grupper på 2-3 personer Indbydelse til klassefest skrives i Word Hvad inviteres der til? Hvornår holdes festen? Hvor holdes festen? Hvem skal med? Indbydelsen sendes som vedhæftet fil til de andre elever i klassen Mad til festen Skrive opskrift og finde billeder på nettet Omregne opskriften til antal personer til festen Indkøbsseddel og indhente oplysninger om priser (Tilbudsaviser) Lege til festen Billeder af forløbet tages med digitalt kamera Billederne lægges i ”Klassens billeder” i Elevintra, og gruppen skriver en lille tekst til deres billeder. Pynt til klassefesten Tegn billeder i PhotoDraw


Download ppt "6 år med JPCK og hvad så nu? Annette Eickhardt marts 2011."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google