DBU Fyn Årsmøder Lokale fodboldråd 2011. DBU Fyn Dagsorden  Fodboldrådets beretning  Forslag til behandling på delegeretmødet  Kommunale udfordringer.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PR KAMPAGNE.
Advertisements

VALG TIL SKOLEBESTYRELSEN VELKOMMENtil Orienteringsmøde, den 26. Januar 2006.
Egå Gymnasium Dialog mellem fagene og erhvervslivet Startkonference 5. September 2011.
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Skolebestyrelsesvalg 2012
Distriktsmøde 1.Tee Afvikles i klubberne Hcp: ingen Alder: Talentudvikling 1 Afvikles i distrikterne Hcp: max 36 Alder: 10 – 18 Kurset afvikles.
Et teamprojekt Uddannelsesteam C
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
Informationsmøde for koordinatorer i de faglige netværk – rammeaftalen for det specialiserede socialområde Konsulent Ann Kühnel Liljenberg, Sekretariat.
Slå dog SU og SIU sammen 17. september 2009
Ungdomsudveksling - årsberetning 2010/11 Søren W. Hansen District Chair 1450.
1 Frit valg af hjælpemidler og boligindretning Af Tina Hansen specialkonsulent 15. september 2010.
Profilskole Fyrtårn C ”Det hele barn” Fyrtårn A ”Fortsat høj faglighed”
v/Kate Bøgh Socialdirektør, Middelfart Kommune
ArbejdsmiljøNET - region Øst Velkommen til årsmøde 2011.
Ændring af arbejdsmiljøloven
Erfaringer fra Danmark efter 15 år
Lærersamarbejde i Aarhus september 2011 Aarhus Social- og Sundhedsskole.
”Sammenhængskraft som dynamo i klasserummet” August 2010 – September 2012.
KFD Talentgruppe November Formål •At motivere og inspirere talenter til at dygtiggøre sig til en evt. karriere på eliteplan. •At sikre at der hele.
Halv- eller helårsturneringer Udtræk fra undersøgelse Indkomne svar 27.
FBUs visionsplan 2015.
Dagens program Ankomst og morgenbuffet 9.00 Velkomst v/ OC Visionen for MED Gennemgang af MED-aftalen Pause Hvordan går arbejdet i TRIO? Hvad.
DDB Hindsgavl den 26. maj 2011 René Birkemark Olesen
SAMARBEJDE OG MEDINDFLYDELSE. Overordnede bestemmelser Ledelse og medarbejdere skal i samarbejde føre de af kommunalbestyrelsen fastsatte mål ud i livet.
Dialogmøder 2012 De private tilbud og kommunerne - fælles udfordringer og muligheder Geert Jørgensen.
2011XXXXX Golfklub FLERE GOLFSPILLERE I DANMARK •”Et overblik” •Udviklingskonference.
Dagsorden Velkomst og baggrund Målet med dagen
Rullende skolestart August Forældre samt personale i daginstitutionerne Velkommen til orienteringsmøde 10. februar kl
Program Velkomst og intro! Opdeling i arbejdsgrupper.
Nanna Højlund, FOA, formand for PASS
1 PRINCIPPER Organisationsstrukturen bygger på en klar adskillelse af Vision, strategi, udvikling, politik og den daglige drift Der foreligger beskrivelser.
Kommunalreformen VEU som brobygger
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
Velkommen til forældre, foreningslivet og øvrige interessenter Aftenens program i overskrifter: Velkomst ved skolens ledelse Bestyrelsens årsberetning.
Velkommen til konsulentuddannelsesdagen 18. marts 2010.
Velkommen Lærersamarbejde i Aarhus august 2012 Aarhus Tech, Viby J.
Velkommen til dag 2 på AUs vejlederuddannelse!
Rusmiddelundersøgelsen Ordrup Skole 9. klassetrin Skoleåret 2011 – 2012.
GENERALFORSAMLING 2011.
Puljerådsmøde - Oliebranchens Miljøpulje marts 2011 Miljøpuljerådsmøde 25. marts 2011 Oliebranchens Miljøpulje 1.
Elektroniske holdkort
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
SamfundsCup TIDSPUNKTPROGRAM Indtjekning og velkomst samt kort præsentation af SamfundsCup, årshjul og årets tema ved projektledere.
Kulturpolitisk temamøde, Struer Byråd, 20. november 2007 STRUER KOMMUNE Møde den 29. november 2007 Til første møde om Udviklingsprojekt på Dagtilbudsområdet.
Dansk kvalitetsmodel på det sociale område.
▪ Dansk kvalitetsmodel på det sociale område Forberedende møder august 2008.
Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent 2.Godkendelse af dagsorden 3.Bestyrelsens beretning om.
Aftale om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser
Skolebestyrelsen Forælder specialklasse Medarbejder Elev Leder Ekstern repræsentant?
Temadag for kommende RBR-repræsentanter 18. maj 2010.
Thisted FC Ungdom. Vi vil gerne optimere vores forberedelser før sæsonstart. Vi vil gerne spille mod andre modstandere,end vi normalt spiller mod. Vi.
Velkommen til Fællesledermøde. Program for i dag.
Odense, d. 4. feb Kl Velkommen Kommissorium version 2 Kl Ny skole- og ny klubstruktur i Randers v. Henrik Bille, afd.leder, og Ina.
Fællesmøde mellem Arbejdsmarkedsudvalget & LBR 6. marts 2013.
Landsbyudvalg Bidrager til at igangsætte og understøtte udviklingstiltag i Skive Kommunes landsbyer og landområder - med fokus på, at der sker en udvikling.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Rammesætning Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
DBU Græs og Miljø gruppe
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Repræsentantskabsmøde Idrættens Samråd Program for aftenens repræsentantskabsmøde Velkomst IS beretning for året der er gået Debat om beretningen.
Præcisering Oplægget baserer sig på den indstilling, der er på vej til byrådets behandling Indstillingen har været i høring i perioden 20/ /1-14.
DBU Fyn DBU Fyns Formandsklubber. DBU Fyn Historik : Fodboldpatruljer : Fodboldråd i kommunerne 2007: Formandsklub for udvalgte formænd.
Handicapråd i Ballerup Kommune - af Servicedirektør Ole Nielsen
Forslag om påtænkt lukning af Tjørnelyskolen og overvejelser vedr. flytning af Tjørnelyklasserne Dialogmøde forældre Tjørnelyklasserne den 30. september.
Rammeaftale om samarbejde og medindflydelse. Formål: …at styrke medarbejdernes interesse for effektivitet i kommunens forvaltning og i dennes institutioner.
Det fælles færgesekretariat Velkommen til temadag ”Rådhusets opgaver i forhold til ø- færgefarten”
Velkommen til informationsmøde om Eliteidrætsklassen og Idrætslinjen på kommende 7. årgang Østre Skole januar 2016.
Overordnede bestemmelser
Dialogmøde med Rådet for Socialt Udsatte
Princip for kontaktforældre
Præsentationens transcript:

DBU Fyn Årsmøder Lokale fodboldråd 2011

DBU Fyn Dagsorden  Fodboldrådets beretning  Forslag til behandling på delegeretmødet  Kommunale udfordringer  De nye formandsklubber  Spilleruddannelse – nyt koncept  Klubrunde  Evt.

DBU Fyn Fodboldrådets beretning Formand for fodboldrådet eller dennes stedfortræder aflægger årsberetning

DBU Fyn DBU Fyns forslag til delegeretmødet Forslag 1: Ændringer af propositioner for Albaniserien Forslag 2: Dispensationer i højst rangerende række for U-15 drenge Forslag 3: Supplerende spilletilladelse for ungdomsspillere Forslag 4: Resultater for U-13 drenge 11:11

DBU Fyn Forslag 1: Ændringer af propositioner for Albaniserien Baggrund: Hvis der er flere fynske nedrykkere til Albaniserien, end der er oprykkere til Danmarksserien, vil der, med de nuværende propositioner, skulle foretages ekstraordinære nedrykning fra Albaniserien, da antallet af hold dermed overstiger det tilladte max. på 14. Muligheder: Der er tre muligheder – se de efterfølgende slides

DBU Fyn Forslag 1, mulighed 1 Albaniserien for herrer udvides, så antallet af hold fremover bliver Konsekvenser: Ved at indføre et fleksibelt holdantal i Albaniserien undgås ekstraordinære nedrykninger fra Albaniserien, Serie 1 og Serie 2, ligesom eventuelle nedryknings-/oprykningskampe undgås. Udvidelsen betyder, at der skal afvikles 15 runder i både efteråret og foråret.

DBU Fyn Forslag 1, mulighed 1 (Fortsat) Eksempel på afvikling af de 15 runder og pokalturnering

DBU Fyn Forslag 1, mulighed 2 Ekstraordinær nedrykning fra Albaniserien Konsekvenser: Antallet af nedrykkere fra Albaniserien er på nuværende tidspunkt 4 hold. Dette vil skulle udvides til enten 5 eller 6 hold. Dette medfører også ekstraordinære nedrykninger i serie 1 og serie 2, og derved vil der skulle afvikles nedrykningskampe i begge rækker.

DBU Fyn Forslag 1, mulighed 3 De to 2ere i Serie 1 spiller om oprykning til Albaniserien. Konsekvenser: Der suspenderes en oprykning fra Serie 1. Der vil blive et hold for meget i Serie 1, hvilket medfører ekstraordinær nedrykning fra Serie 1 og Serie 2. Dette betyder nedrykningskampe i begge rækker. Ved forslag 2 og forslag 3 skal der laves en række scenarier, ligesom dem vi havde i foråret Klubber kan risikere at skulle spille kampe, der er betydningsløse, da man er afhængige af resultaterne fra op- og nedrykningsspil til og fra Danmarksserien.

DBU Fyn Forslag 2: Dispensationer i højst rangerede række for U-15 drenge De nuværende dispensationsregler for ungdomsfodbold giver ikke tilladelse til at benytte dispensationsspillere i den højest rangerede række for U-15 drenge. DBU Fyns ungdomsudvalg ønsker at indstille til delegeretmødet, at det fremadrettet er tilladt at anvende dispensationsspillere i den højst rangerede række for U-15 drenge. Begrundelse: Efter at klubber med henholdsvis A- og B-licens nu har mulighed for at deltage i DBU Jyllands M1 og M2 fra turneringsårets begyndelse samtidig med, at der ikke længere finder oprykning sted efter 1. turneringshalvdel, finder DBU Fyns ungdomsudvalg det passende, at afskaffe reglen om ingen brug af dispensationsspillere. Benyttes der ekstraordinære dispensationsspillere i den højest rangerede række for U-15 drenge, vil det medføre en sportslig konsekvens.

DBU Fyn Forslag 3: Supplerende spilletilladelse for ungdomsspillere Uafhængigt af alle øvrige bestemmelser om spilletilladelse og spilleberettigelse kan en klub/skole ansøge DBU Fyns ungdomsudvalg om tilladelse til at opnå en supplerende spilletilladelse for en ungdomsspiller, såfremt særlige (eks. uddannelses- eller bopælsmæssige) forhold gør det aktuelt. Det forudsættes, at klubben med den ordinære spilletilladelse skal afgive skriftligt samtykke, og at tilladelse kun gives for en tidsbegrænset periode, der evt. kan forlænges. Spillercertifikatet ligger hos moderklubben, og alternativ klub/skole ansøger om supplerende spilletilladelse. Begrundelse: I forbindelse med at mange unge tager på efterskole, skal det være muligt både at spille i moderklubben, for at fastholde relationerne hertil, samt for efterskolen, såfremt denne forlanger et certifikat. Alternativt skal det også være muligt at spille i en klub i efterskolens nærområde samtidig med, at man spiller for moderklubben.

DBU Fyn Forslag 4: Resultater for U-13 drenge 11:11 Klubberne vedtog på delegeretmødet i januar 2011, at der skulle genindføres 11 mod 11 i U-13 drenge med den vigtige tilføjelse, at der IKKE skulle registreres resultater. DBU Fyns ungdomsudvalg ønsker at indstille til delegeretmødet, at der fra foråret 2012 registreres resultater i U-13 drenge 11:11. Begrundelse: I alle øvrige rækker i ungdomsfodbold registreres resultater

DBU Fyn Kommunale udfordringer

DBU Fyn

DBU Fyns Formandsklubber

DBU Fyn Historik : Fodboldpatruljer : Fodboldråd i kommunerne 2007: Formandsklub for udvalgte formænd : Formandsklub 1, 2, 3 og : De nye formandsklubber!

DBU Fyn Baggrund Der stilles stadigt stigende krav til klublederne fra flere sider - ikke mindst fra kommunerne. Det kræver dygtige ledere og en koordineret indsats. Det vil DBU Fyn understøtte ved at: Skabe netværk mellem klubformænd i de enkelte kommuner Koordinere en fælles tilgang fra klubberne til kommunen Tilbyde ledelsesmæssig kompetenceudvikling til klubformændene

DBU Fyn Formandsklubbernes struktur Der oprettes en formandsklub i hver kommune. Formandsklubberne er for klubformændene! Den enkelte klub kan altså ikke lade sig repræsentere af andre end formanden. Formandsklubberne kan vælge at indlemme ressourcepersoner i gruppen. Eksempler på ressourcepersoner kan være: Kommunalpolitikere Medlemmer af folkeoplysningsudvalg, evt. idrætsråd Folk med viden inden for et specifikt område (f.eks. kunstgræsbaner) Hver formandsklub har en af DBU Fyns udviklingskonsulenter tilknyttet. Hver formandsklub udpeger en tovholder, der sammen med den tilknyttede konsulent, sikrer mødeindkaldelser mm. I kommuner med mere end 8 klubber kan nedsættes en koordinerende styregruppe af 3-4 personer.

DBU Fyn Formandsklubbernes opgaver Formandsklubberne skal operere på ledelsesmæssigt plan og træffe overordnede beslutninger. Formandsklubberne kan vælge at nedsætte praktiske arbejdsgrupper. Arbejdsgrupperne skal ikke nødvendigvis bestå af formænd. I formandsklubberne: –Håndteres specifikke udfordringer/muligheder i den enkelte kommune –Drøftes generelle kommunalpolitiske tendenser og udfordringer –Netværkes med henblik på at styrke sammenhængskraften mellem klubberne i kommunen

DBU Fyn Konsulentens rolle Den af DBU Fyn tilknyttede udviklingskonsulent har til opgave at: Være bindeled mellem DBU Fyn og Formandsklubben Sikre at aftalte møder afholdes Sikre løsning af arbejdsopgaver fra formandsklubben (evt. i samarbejde med arbejdsgrupper nedsat af formandsklubben)

DBU Fyn Samarbejdet

DBU Fyn Møderække Der er årligt fire faste møder for en formandsklub: 2 møder i formandsklubben (Ansvarlig: Tovholder + konsulent) Årsmødet i kommunen (Ansvarlig: Tovholder + konsulent) Årsmødet for alle formandsklubber (Ansvarlig: DBU Fyn Kommune )

DBU Fyn Tre formandsklubber får ekstra fokus Hver år sætter DBU Fyn ekstra fokus på tre udvalgte formandsklubber. Der vil i det pågældende år blive tilført ekstra ressourcer fra DBU Fyn til disse tre formandsklubber.

DBU Fyn Hvorfor er det vigtigt at være med? I formandsklubben: Tages beslutninger der kan have betydning for din klub! Styrkes kendskabet til dine formandskolleger i andre klubber Kan du følge med i seneste nye udvikling på flere områder Tilbydes du udvikling af dine ledelseskompetencer

DBU Fyn Spørgsmål

DBU Fyn DBU Fyn Spilleruddannelse 2012 Navn: DBU Fyn INcamp Baggrund: Videreudvikle tidligere kommuneholdskoncept Formål: Øge lysten til at spille fodbold, og derved sikre fastholdelse af ungdomsspillere både piger og drenge Målgruppe: årige piger og drenge. Camps afholdes kønsintegreret

DBU Fyn DBU Fyn Spilleruddannelse 2012 Struktur: DBU Fyn Spilleruddannelse 2012 DBU Fyn InCamp (5 timers) DBU InCamp (2 timers) Tema: Målmænd DBU InCamp (2 timers) Tema: Teknik DBU Fyn InCamp (5 timers) DBU InCamp (2 timers) Tema: Afslutninger DBU InCamp (2 timers) Tema: Pasninger Afvikling: Der afholdes 3 InCamps forår og 3 InCamps efteråret, som vil blive geografisk placeret rundt på hele Fyn. De store 5 timers camps afvikles på i weekender udenfor turneringsperioden. Der kan være optil 40 spillere på hver camp.

DBU Fyn DBU Fyn Spilleruddannelse 2012 Program: InCamp(5-timer) : Afholdes i en turneringsfri weekend fra til Kl – Velkomst Kl – – Træning Kl – Frokost Kl – Få en på opleveren! Kl – Træning Kl – Afrunding InCamp (2-timers): Afholdes på en hverdag.mellem til Kl – Velkomst Kl Træning Kl Afrunding Milepælsplan: November-December 2011 Planlægning af camps Januar 2012 Markedsføringplan udarbejdes Februar 2012 Åbning for tilmelding

DBU Fyn Tak for i aften