- MED BUD PÅ NYE ARBEJDSFORMER INDENFOR ÆSTETIK, MEDIE- OG KOMMUNIKATIONSPÆDAGOGIK I DET SENMODERNE - ANNE AGGER, VIBEKE NØRGAARD RØNSBO OG RASMUS FINK LORENTZEN Kompetenceudvikling og nye kulturformer
Disposition Problemformulering Design Teori og metode Resultater
Problemformulering: Hvordan udvikle didaktiske mål, tiltag og evalueringsformer, som kan skabe grundlag for en ændret praksis i arbejdet med de nyeste kommunikations- og præsentationsformer?
Seminarieniveau Skoleniveau De studerende (afprøvende)
Udvalgte resultater
”DETTE FORLØB FIK MINE TANKER HEN PÅ, AT DET ER LIGE SÅ VIGTIGT AT FORBEREDE DE UNGE MENNESKER PÅ ET INTERAKTIVT LIV, SOM PÅ LIVET I DEN VIRKELIGE VERDEN, FOR I DE TO FORSKELLIGE VERDENER HØRER OGSÅ TO FORSKELLIGE REGELSÆTS TIL. I FORHOLD TIL MIN EGEN BRUG AF EKSEMPELVIS FACEBOOK HAR DET OGSÅ SAT NOGLE TANKER I GANG.” (STUDERENDE T’S LOGBOG PÅ DIDAKTIK.DK)
Arbejdsformer i seminariedelen: Bygge og udvikle sin egen hjemmeside Analyse af andres hjemmesider Indhente viden ved at læse Diskutere med holdet Reflektere over egen arbejdsproces Holdninger og engagement er en vigtig motor i vejen mod nye erkendelser!
På vej mod en kompetenceudvikling: De studerende producerer, afprøver og leger med multimodale tekster Opnår erfaringer med æstetiske og kommunikative funktioner i multimodale tekster