Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afDavid Fischer Redigeret for ca. et år siden
1
MÅL OG METODER I MEDIEPÆDAGOGISK ARBEJDE Kultur og mediekultur Medialisering: mediepædagogik og didaktik Receptionsteori: tekst og kontekst Æstetik og dannelse Færdigheder og kompetencer Læring og undervisning
2
Hvad lærer børn via medier? Børns mediereception danner afsæt for deres medieproduktion Børns omgang med medier i fritiden skaber et varieret register af uformelle læreprocesser Børns omgang med medier i skolen skaber et smallere register af formelle læreprocesser
3
MÅL Organisering af læringsrummet Organisering af læringsmiljø Videnstilegnelse og kommunikation Pædagogiske arbejdsformer Ressourcer og læremidler )
4
Læringsrum og læringsformer Fysiske og virtuelle læringsrum Synkrone og asynkrone tilstedeværelsesformer Blandede læringsformer
5
Roller og relationer – undervisning og vejledning Lærer- og elevroller Positioner i undervisningen Undervisning og vejledning
6
Ressourcer og læremidler Læremidler: analoge og digitale læremidler Ressourcer: ikke-didaktiserede og didaktiserede Brugergenerede ressourcer
7
Tør vi så? VidensformerIscenesættelserPraksis Digitale medier supplement Håndtering af software og hardware, (kontekstfjerne) kurser Kvalifikationer Digitale medier som integration Erfaringer med medier i en undervisningskontekst, understøttelse af pædagogisk praksis Kompetencer Digitale medier som udfordring Fag og fagligt indhold planlægges, gennemføres og evalueres på nye måder, udfordring af medie- pædagogisk og didaktisk praksis Eksperimenter Digitale medier som kultur Samfundets og undervisningens medialisering, hverdagskultur Kultur
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.