Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afEinar Groth Redigeret for ca. et år siden
1
Fredag 8. oktober - en dag med fordybelsesområder
Sidste dag i modul 1, Udblik til modul 2, evaluering
2
At læse på nettet/Netsøg-ningsopgave
Prøv tale-assistenten og udtænk selv en ny IA Selvstændigt arbejde med... De unge mødre og reality-tv Genre-forløb Selvvalgt emne fra ugens arbejde
3
1. Taleassistenten Gennemfør det interaktive læremiddel Taleassistenten Producer din/jeres egen tale Udtænk selv en assistent til dansk i overbygningen og lav den vha. powerpoint Produktet præsenteres på egen hjemmeside Mål: få erfaringer med it-didaktisk design udvikle didaktisk refleksion bruge den æstetiske kompetence
4
2. At læse på nettet Læs Henny Stoubys tekst om læsning på nettet
Gennemfør en eller flere af øvelserne/opgaverne sidst i kapitlet Overvej hvad dette har betydet for jeres bevidsthed om læsning og adfærd på nettet og beskriv det på egen hjemmeside Mål: Få viden om læsning og læsestrategier i forhold til multimodale tekster på nettet Kunne analysere et udvalgt websted Bruge den æstetiske kompetence
5
3. Et genreforløb Beskriv et selvvalgt fiktivt skriveforløb til dansk i udskolingen ud fra The Teacher-Learning Cycle Medtænkt faglige (kompetence)mål og evalueringsformer Produktet præsenteres på din/jeres hjemmeside Mål: øve sig i genredidaktisk planlægning få erfaringer med australsk genrepædagogik bruge den æstetiske kompetence
6
The Teaching-Learning Cycle
1. Building the field knowledge (induktiv) 4. Independent construction of text (induktiv) Developing control of the genre 2.Text deconstruction (Overvejende deduktiv) 3. Joint construction of text (induktiv/deduktiv)
7
4. Reality-tv Følg linket til klippet fra De unge mødre fra Tv 4 (ligger på hjemmesiden) Overvej reality-fænomenets rolle og find andre eksempler på dansk reality-tv på nettet (fx YouTube) Præsentér eksemplerne og beskriv en relevant opgave til medieundervisningen i udskolingen på din/jeres hjemmeside Mål: At arbejde analytisk med reality-tv At overveje måder at tilrettelægge medieundervisningen i dansk på At bruge den æstetiske kompetence
8
5. Selvvalgt fordybelsesområde…
?
9
Plan for dagen 9 – 11.30: Arbejde med fordybelsesområderne. Individuelt eller i grupper. Lok. C305 er til disposition. Der linkes til opgaverne på vores hjemmeside : Frokost (ca): Præsentation af formiddagens arbejder Evaluering og udblik mod modul 2. (Søren og Rasmus) : Slut
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.