Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Advertisements

Roskilde Handelsskoles APV-procedure
13 SEPTEMBER 2012 TIPS OG TRICKS OM KOMMUNEPLANTILLÆG 1 Brugerseminar 2012 Tips og tricks om kommuneplantillæg Hanne Klit Johansen, Byplanlægger, afdeling.
Teststrategi Engrosmodellen
Øvelse fra Klik for at redigere undertiteltypografien i masteren - Diskuter og beskriv faserne og ’workstages’ Fase 1 – Preproduktion Forberedelse.
Projektarbejde – fra en positiv indgangsvinkel
Energiledelse Energiledelse betyder, at virksomheden gennemfører en systematisk, løbende indsats for at bruge energien bedre og derigennem øge virksomhedens.
Innovative Værksteder til udvikling af Akademiuddannelserne IVA
Teststrategi Engrosmodellen
TAG EJERSKAB  FJERN BARRIERER  BESLUT PÅ STEDET
Kort statusopgørelse til styregruppen Efterår 2013 Projekttitel: Innovation i 1. linje – Praksisnær Lederuddannelse Navn på institution: VEU Center Øst.
Hvad er et problem ? Et problem er i sin negativt ladede betydning en for nogle utilfredsstillende situation. Et problem er i sin positivt ladede betydning.
Kvalitetsstyring som ledelsesværktøj.
1 COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 Seminar 7 – Opfølgning og evaluering Statusmålinger Fremdrift Svedan:
Facilitatorordningen i almen praksis Eva Branner
At udforske sin egen praksis
Idéudvikling. Titel: Hvilket problem skal idéen løse?
Forbedringstavlen – er et must
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg for ledelsen m.fl.
Eksempel på struktur på et Grundforløb
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004
Den Kreative arbejdsform
Web-baseret Modulopbygget Let at bruge Let at vedligeholde
Introduktion til Det Praktiske Projekt
Dansk kvalitetsmodel på det sociale område.
KREDSEN I CENTRUM Ambitioner. HØJE OG SYNLIGE AMBITIONER Hvad er godt FDF hos os? FDF skal være sjovt – både for børn og voksne Ambitioner tager ofte.
Akkreditering Hvad har vi gang i?. Hvad skal vi egentlig lave? ”ISO 9000 – standard” 24 kriterier fordelt på 4 temaer: –Tema 1: Relevans og behov –Tema.
Efter konsensus. Det er spild af tid at gennemføre en selvevaluering uden at følge den op med klare forbedringsprojekter! Prioritering Alle forbedringsområderne.
1 COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 ARBEJDSMILJØLEDELSE OHSAS Seminar 1 Arbejdsmiljøledelse OHSAS
Refleksion Hvad var din/jeres eftertanke efter dagen i går?
Det første ark i regnearket:
Ed - fasen Lokal Politiet EN BESKRIVELSE AF PROBLEMET (f.eks. Belyse problemets karakter, og omfang,. Undersøge hvem der er/ kan være medinteressenter.
Medicinafstemning og Medicinsupervision
Velkommen til Green Field. Hvad er Green Field? På Green Field er alting muligt: Her er ingen restriktioner Her kan man udfolde sig Her er alle imødekommende.
RADAR i projektarbejdet 12. okt C2E netværk.
Status for arbejdet med KVIK Tal og fakta Hvad viser evalueringen af KVIK projektet og hvad siger I selv om arbejdet med KVIK? Hvad kan vi så lære af det?
Mission, vision og strategi.....det er DER – VI skal hen !
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
Seminar 6 – Arbejdsmiljøledelse
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
Synopsis.
Formål med at deltage i netværket Sparring og kompetenceudvikling af tovholderen i forhold til at gennemføre en selvevalueringsproces optimalt Støtte og.
Korte (max. ½ time) ugentlige dialog møder i teamet/afdelingen. Stående omkring tavlen. Ledes af nærmeste daglige leder. Dialog omkring: Handlingsplanen.
Datalogi - 1. modul - systemudvikling - LCK 1 Håndtering af systemudvikling! Efterår 2000 Datalogi LCK.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Introduktion til KVIK Selvevaluering fra start til slut 27. september 2007 SCKK temadag.
Miljøcertificering på IBOS
Hvad er lean? Lean er at opnå en kultur, baseret på løbende forbedringer, hvor der fokuseres på, hvad der giver værdi, set med kundens øjne. Alt andet.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
Dagbehandlingen Sofiehuset Brugertilfredshedsundersøgelse blandt brugere i dagbehandlingen November 2012.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
INDLEVELSE SKABER UDVIKLING Beskæftigelsesregion Syddanmark Budgetseminar Budgettering og dimensionering af indsatsen for de forsikrede ledige i 2010.
Kort gennemgang – der kommer en nærmere beskrivelse på modul 3
Læring gennem registrering og indberetning
Rapportskrivning og fund
Videnskabeligt projekt
Skriftlighed i nv Skriftlighed i nv Aalborghus Gymnasium.
Åbent hus Skolens navn Dato.
Risikovurdering Livet Forstås Baglæns - men må leves forlæns.
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
[Indsæt projektnavn her]
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
Hvilke punkter vil jeg komme ind på?
PIXIBOG Det hurtige overblik over ændringerne fra Caseflow til KMD Nexus.
Sådan anmelder du en skade!
Årsplan for [arbejdspladsens navn]
Gevinstforløb SBSYS – Forandringsteam BKF
Møde i GD1-projektforum
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
Præsentationens transcript:

Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst. Skemaet følger PDCA-cirklen. Skemaet er udarbejdet, så det kan udskrives i størrelse A3 og kan udfyldes i hånden. På bagsiden laves tabeller og grafer over de data, der følges op på. Tema Overskrift på det emne, som A3-skemaet behandler. Figuren ude til højre er til markering af, hvor svært det er at gennemføre projektet og, hvilket tidsperspektiv projektet har. 1 – Problemformulering (PLAN) Der laves en kort beskrive af det problem, der skal bearbejdes. 2 – Udgangspunkt (PLAN) Status for problemet beskrives, så der er en reference at forholde sig til, når problemet bearbejdes. 3 – Problemanalyse PLAN) Ved hjælp af problemløsningsværktøjer som f.eks. 5 x WHY, Sildebensdiagram og Paretoanalyse analyseres problemet for at finde årsager, som kan bearbejdes for at fjerne problemet. Målet beskrives i forhold til udgangspunktet. De områder, der skal forbedres, identificeres. 4 – Mål (PLAN) Gab er forskellen mellem mål og udgangspunkt. Med udgangspunkt i problemanalysen sættes der mål for hel eller delvis løsning af problemet. Der laves mål for forbedringerne. 5 – Interessenter (PLAN) De, der har interesse i problemet eller i dets løsning, listes. De skal inddrages på rette tid og måde i løsningen af problemet. 6 – Omkostninger, investeringer og hurtige forsøg (PLAN) Omkostninger og investeringer til løsning af problemet gøres op og registreres i dette felt. Hurtige forsøg til afklaring af muligheder beskrives her. 7 – Handlingsplan (DO) Der laves en plan for løsning af problemet. For hver aktivitet i handlingsplanen anføres det, hvem der er ansvarlig for, at aktiviteten gennemføres. Det anføres også, hvornår aktiviteten skal være gennemført samt, hvilken effekt aktiviteten har på problemet. Under punkt 8 skrives hvorledes effekten måles. Ved hver evaluering af A3 vurderes det, om de ikke afsluttede aktiviteter følger planen. 8 – Opfølgning og standardisering (CHECK) Her specificeres hvorledes effekten i handlingsplanen måles. Når de planlagte handlinger er gennemført, kontrolleres det, at effekten af handlingerne opfylder de mål, der var sat for løsning af problemet. Når målet er indfriet, dokumenteres metoderne som gældende standard. 9 – Korrigerende handlinger (ACT) Hvis målene ikke blev indfriet, udarbejdes der korrigerende handlinger for at nå målene. De korrigerende handlinger kan være et nyt A3-skema eller en tilføjelse til handlingsplanen i nærværende A3.