Oplæg om videoobservation Den 9. december 2014 UCC.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Skolereform august 2014………………
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Hvad er det der sker, når der ingenting sker?
Folkeskole-reformen August 2014.
Hvem er vi? Info og service: 4 X 80, TDC’s omstilling Lyngby Radio, satellit m.m. Betalingstelefoner Oplysning, 118, 113 m.m.
Skolereform august 2014………………
Hjerneskadecentret Bomi
Realisering af skolereformen i Gladsaxe
For vejledere i opgaver og projekter i 2g og 2hf Dynamokursus d
Klasseledelse Lene Heckmann.
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Inspiration til reformarbejdet
- Hvad kan I forvente som forældre?
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Oplæg til workshop i forbindelse med ITIF-satsningen Oversigt over kommunale initiativer og erfaringer, visioner og udfordringer i forhold til implementering.
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
aktionslæring En metode til arbejdet med og i praktikfaget Helen Nyboe
Folkeskolereform på Vestre Skole 2014
Ipads i en skole i bevægelse Bente Meyer, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, København,
Omgangstone og kollegialitet
EUD-reformkonference 17 sep Talentarbejde i Praksis.
Videoanalyse efter VIKOM´s principper:
Virtuel vejledning Handelsgymnasiet i Ballerup. Udfordring: Ved større skriftlige arbejder er det et problem, at kun et mindretal af vores elever søger.
PARALLELUNDERVISNING: - brugen af en digital læreplatform
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 12. juni 2014.
Refleksioner og opsamling ift. i går
Overskrift Max 1 linje Resultater fra ny evaluering Lars Olsen og Nikolaj Borup Rasmussen Har Sikker Trafik LIVE effekt?
Leder-seminar d november 2014 Hornstrup Kursuscenter.
Velkommen.
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET ET FÆLLES PÆDAGOGISK GRUNDLAG: HVAD VIRKER? KONFERENCE OM HANDLINGSPLANER FOR ØGET GENNEMFØRELSE 11. DECEMBER 2013 PER.
Læringskultur og elevinddragelse
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. kl. Type Navn
Industrien som karrierevej -Et tre-årigt tværfagligt projekt i Herning Kommune -Industrifremmende loge 12. december 2014.
Webquest Rikke Christoffersen En webquest er en opgave, der løses via internettet En webquest er en opgaveformulering, som er karakteriseret ved.
PALS - mental sundhed - et eksempel på hvordan viden om mental sundhed kan omsættes til praksis Birgitte Rønnow, Specialkonsulent og projektleder i.
God læring God undervisning
Indsæt billeder Klik på ikonet og indsæt et billede Billedbanken findes her: f60c93adc/ Vælg layout 1.
Dansk på mellemtrinnet Blåvandshuk Skole 2014
3.Lektion: Identitet 3.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel 3 i Luk Samfundet Op! af Brøndum og Hansen, Columbus.
Årsplan – en kort en lang
Udvikling af det mediepædagogiske håndværk 13. marts 2012.
Projekt HfO Obligatorisk skemalagt lektie- og opgaveværksted for 1. hf elever.
Inklusion og inkluderende processer
AKT på Dybbøl Skolen.
Personligheds-forstyrrelser / Borderline
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Elevproduceret materiale Mulernes Legatskole 27. marts 2014.
Læringsorienteret feedback og Den dynamiske årsplan
Dorthe Carlsen UC Syddanmark og Læremiddel.dk Esbjerg, 22.oktober 2014
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
1 Kortlægning i program for læringsledelse 2 Kortlægning Kortlægningen i Program for læringsledelse er udformet som netbaserede, elektroniske spørgeskemaer.
”Supervision og feedback” Skoletjenesten Den 10. september 2015.
Hvad er god læring – god undervisning ? Forslag? Forventninger til jer til mig?
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Filmen er tænkt som et debatoplæg og et forsøg på at skabe fokus på om det vi gør faktisk virker! Filmen viser 5 forskellige undervisningssituationer med.
Organisation & Kultur SOL3 september 2015 Elsebet Gjetting Cand.comm., konsulent.
Kunsten at give god feedback
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Erfaringer med karrierelæring SIP 1b - HF v/ projektleder Caroline Vogelius Wiener og vicerektor Anders Wind, Gentofte HF.
Hvordan bruger vi metoden
CLARA Projektbeskrivelse
Lokale eksempler på tiltag der skaber positive forventninger.
Procedure til alle kritiske situationer
Inklusionsudvikling Konsulenter fra Inklusionsudvikling
Handlingsplan 2015.
Læringsmål og niveaubeskrivelser
Positive sider som far 1:____________________________ 2:____________________________ 3:____________________________ 4:____________________________ 5:____________________________.
Præsentationens transcript:

Oplæg om videoobservation Den 9. december 2014 UCC

Oplæg Hvordan kan vi analysere et videoklip? Hvilke spørgsmål kan vi stille ift. et videoklip? Hvordan vi vurdere et videoklip?

Hvordan kan vi analysere et videoklip? 5 min. Ca. 3 x 5 min. Lektion(samle – sprede – samle) When ”det gode klip” What aktive kompetencer Why effekt hos eleven Teknik

Hvordan kan vi analysere et videoklip? Etik ”3 enigheden” Elevens funktionsniveau Lærerens respons Effekt hos eleven ”Mestringsklip” ”Mulighedsklip” 80% 20%

Hvilke spørgsmål kan vi stille? Hvad kan eleven? Hvad skal eleven støttes i? Hvad har eleven brug for, du (praktikant) gør? Hvad skaber du (praktikant) med det? Hvad kan du (praktikant)? Hvad skal du (praktikant) støttes ?

Hvordan kan vi vurdere et videoklip?

Ledelse 1. Klar start/slut 2. Sammenhæng 3. Struktur/organisere 4. Guide…adfærd 5. Benævne sig selv Relation 1. Se 2. Følge 3. Vente 4. Bekræfte 5. Benævne eleven Professionskompetencer Hvordan kan vi vurdere et videoklip? Læring 1. Positive forventninger 2. Forforståelse 3. Feedback 4. Mål 5. Dele opgave op

Tjekliste

Eksempel på videoanalyse Hvad gør eleverne? Hvad gør læreren?