Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Velkommen.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Velkommen."— Præsentationens transcript:

1 Velkommen

2 Program: Præsentation: Samarbejde mellem skole og børnehaver
af Stenballeskolen og læringsgrundlaget af skolereformen på Stensballeskolen Samarbejde mellem skole og børnehaver Skoleparathed at gøre skoleparat arbejdet med førskolebørn i børnehaverne Førskoleperioden – at være Komet på Stensballeskolen Spørgsmål og rundvisning

3 Folkeskolens 3 ben Fokus på det enkelte barn – i fællesskabet
en livsduelig borger i samfundet: faglig udvikling personlig udvikling social udvikling Samarbejde med forældre

4 Stensballeskolen Udvikling for den enkelte elev
Fokus på faglighed. Alle skal blive så dygtige som de kan – på alle felter.

5 Anerkendelse Alle børn skal opleve at blive set. Udvikling tager udgangspunkt i det man kan

6 Ansvar For sig selv – i fællesskabet – tilpasset den enkelte

7 Fællesskab Vi vil være skolen for alle børn i Stenballe Fælles oplevelse Læring i fællesskabet Årgang/klasse

8 Respekt Vores afhængighed af hinanden Forskellige holdninger

9 Læringsgrundlag Undervisningsrum Træningsrum Studierum Fagdage
Fordybelsesuger Samarbejde på årgangen

10 Folkeskolereformens mål:
Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i forhold til at nå gode resultater Øget fokus på elevernes trivsel Vi skal gøre det, vi ved, der virker gennem erfaring og viden

11 Folkeskolereform Læring og mål Mere varieret skoledag Længere skoledag
Understøttende undervisning

12 Samarbejde mellem skole og børnehaver
På ledelsesplan Overlevering af gruppen Overlevering af enkelte børn Førskoleperioden – kometerne Personale fra børnehaver og skole

13 Skoleparat -skolestart
Hvornår og hvordan?

14 Skolestart børn skal modtage undervisning fra august måned – i det kalenderår de fylder 6 år hvis ikke – så skal der søges skoleudsættelse distriktsskolen – skal godkende udsættelsen udsættelsen skal begrundes i barnets udvikling Start som komet 1.maj Udskudt klassedannelse

15 Skoleparat – hvad lyst til at lære – f.eks. interesse for tal/bogstaver kan indgå i fællesskaber – kan vente på ”tur” leger med andre begyndende abstrakt tænkning – tid – udskyde behov bevarer koncentration i længere tid tør ”handle”

16 Er du klar til at klippe navlestrengen?
kammerater kommer mere i fokus end forældre du ved mindre om dit barns hverdag du skal selv spørge efter det, du gerne vil vide slut med hyggefridage

17 At gøre skoleparat - forældre
stil krav – også nogle dit barn ikke helt kan håndtere stil kravene et af gangen lær dit barn at være selvhjulpen: tøj – at vurdere påklædning klare toiletbesøg. Husk hver gang du gør noget for dit barn, som det selv kunne have gjort, så fratager du det en udviklingsmulighed

18 At gøre skoleparat - forældre
hold struktur i hverdagen søvn, måltider lær dit barn at skelne mellem hvornår noget er til diskussion – og hvornår en anvisning bare skal følges vis interesse omkring sprog/tal/tid læs højt

19 Robuste børn og nogen gange sige PYT Hvem hjælper jer?
Når noget er svært: anerkendelse se muligheder opmuntring, indgyde mod guide tillid og nogen gange sige PYT Hvem hjælper jer? Skolen - børneparat børnehaven


Download ppt "Velkommen."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google