Sygeplejerskeuddannelsen på nettet B aggrund/idé L æringssyn & værdier S tudie-og undervisningsformer O rdinær – fjernstudie K ommunikationsplatform E.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Danehofskolens værdigrundlag
Advertisements

fra klasseværelse til cyberspace
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
MEDIEKULTUR OG SKOLEKULTUR
Pia Koustrup, adjunkt. Sygeplejerskeuddannelsen i Århus
Professionsuddannelserne - De studerendes vurdering af studiemiljø, studieformer og motivation for at gennemføre oplæg med fokus på bioanalytikeruddannelsen.
Blended learning – hvordan?
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
Undervisningsplanlægning
De 5 knapper DriftEventTværfagligtEnkelt fag Kort tidLang tidGruppeIndividuelInduktivDeduktiv.
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Udvikling af informationskompetencer hos folkeskoleelever i 9. klasse
Flipped Classroom IT-faciliteret omlagte undervisningsformer.
FlexVid Følgeforskning
MODERNE MEDIER – et 6 ugers kursus for lærere august-oktober 2012 Foto fra rapporten: Digitale medier i folkeskolen.
JobPAS – En gennemgang PAS-koncepter og Basiskurser v. Steen Hilling, psykolog
Udvikling af fagenes didaktik Flakkebjerg,
Fuld fart frem… anderledes måde.. Hvorfor skal vi være innovative/entreprenante? Den globale udfordring Vi skal konkurrere på produkter og services.
Realisering af skolereformen i Gladsaxe
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Den brændende platform
Kollegavejledning - indgange • Fag, medier og Faghæfte 48 • Skolekultur og mediekultur • Skolekultur og vejlederkultur • Skolebiblioteket som rum og funktion.
Opsamling på gruppearbejde på SIP2. Tema SIP 3: ”At skolerne udvikler deres undervisningspraksis, undervisningsorganisering og årsplanlægning med henblik.
Dansk med it © Duncker & Ruus DIT-systemet Dansk med it Generel præsentation for studerende Dorthe Duncker og Hanne Ruus Institut for Nordiske Studier.
Blended Learning - en introduktion
CUPP konference Roskilde 9. november 2010 Sundhedsuddannelserne Campus Næstved.
Netbaseret uddannelse ved IT-højskolen i København
- Hvad kan I forvente som forældre?
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Problemstilling Hvordan tilrettelægges et læringsforløb der understøtter lærens kompetenceudvikling ved implementering af ipads i undervisningen Lærerne.
Digitaliseringsstyrelsen
Problemorienteret projektarbejde
Blended Learning - en introduktion Karsten Gynther Videncenterchef University College Sjælland.
Velkommen til Konference om rammeforsøgene: Studietid, Timepuljer og Studiefællesskaber 26. Februar 2013 Konference om rammeforsøg 26. februar
: 2KSS Lærerroller i det virtuelle læringsmiljø Robin Cheesman 17. juni 2002 Københavns Socialpædagogiske Seminarium.
1 Velkommen til IT-Universitetet 23. maj 2008 Jane Andersen Udviklingsleder
Robin Cheesman Hvad er fleksibel uddannelse? Overblik over undervisningsformer Fleksibel Uddannelse på Bornholm Bornholms Akademi 20. januar 2003.
Statusrapporter fra de faglige fora Indtryk fra en læsning
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
LINK Camp 2012 Helle Karina Pedersen Uddannelseschef EAL.
2. sem. Valgkursus Formidling af faglig viden – om at forstå og formidle faglige tekster v./ Bo Gerner Nielsen & Martin Thellefsen.
6. sem. valgkursus Informationsvidenskabens teorier og metoder v./ Martin Thellefsen.
- Et samarbejdsprojekt om praksislæring
Inspireret af 4 F’er: Foretagsomhed, Fusk, Fordybelse, Finjustering
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Konference – Odense d. 11 sept Demonstrationsskoleprojekt Elevernes egenproduktion og elevinddragelse.
Pædagogisk it (pæd-it) Case fra Søndervangsskolen i Hammel som vandt e-læringsprisen i Uddannelsesinstitutionens tilrettelæggelse af uddannelsen.
organisatoriske kompetencer
Bg · Udvikling af MUS 2. Netværksmøde 3. Sept
HD Regnskab og økonomistyring Lektor Claus Holm, Ph.D. og Docent Tage Rasmussen Institut for Regnskab Handelshøjskolen.
Pædagogisk Rådsmøde F olkeskolereform 6. Februar 2014.
Vejlederportfolio – en arbejdsform til udvikling af vejlederpraksis. Nu med praksiseksempler Efterskolernes vejledertræf 2011 Olav Nielsen, Margrethe Brunsbjerg,
Evaluering og dokumentation af efterskolens vejledning Af Rie Thomsen og Ulla Højmark Jensen Forskningsenheden i Vejledning, Erhvervs- og Professionsuddannelse.
Kompetenceudvikling for pædagogmedhjælpere FØR. Indledende samtaleguide - kursisten Indledende samtaleguide - lederen UNDER. Kursistportfolio og underviserportfolio.
Mette Vedelsby & Leif Vejbæk Haslevseminarium 2008 Hvad er et matematikprojekt i.flg. studieordningen I studieordningen for matematik på Haslev Seminarium.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Bachelorprojektvejledning?
Økonomisk Institut Studievejledningen bor i
Pædagogiske intentioner ved inspirationsforløb i erhvervsøkonomi
Undervisning i kommunikation - på Pædagogisk assistent uddannelsen
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Dialog om opgave- og arbejdstilrettelæggelse for skolepædagoger
SIP 4 Virksomhedspraktik
Inspirationsworkshop med fokus på
Hvordan skaber vi rammen for kvalitet?
Oplæg specialuddannelse i borgernær sygepleje
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Sygeplejerskeuddannelsen på nettet B aggrund/idé L æringssyn & værdier S tudie-og undervisningsformer O rdinær – fjernstudie K ommunikationsplatform E rfaringer & F remtiden

Baggrund – Rekruttering – Fastholdelse – Nye muligheder

Idé – Fleksibilitet – Selvstændighed – Ansvarlighed – Individuel studieplanlægning

Læringssyn Dynamisk samspil lærer : Studerende – studerende Lærer - studerende

Krav til studie & undervisningsformer – Differentieret læring indenfor fleksible tidsmæssige og geografiske rammer Bekendtgørelsen: – Fokus på selvstændighed og ansvarlighed – Udvikling af samarbejdsevner – Udvikling af kompetence til at søge ny viden – Integrering af IT-i undervisning

T ilstedeværelsesundervisning Seminarer er tilrettelagt med :  Introduktion  Forelæsninger  Oplæg fra studiegrupper  Udveksling af ideer og indgåelse af aftaler.  Form: Oplæg, foredrag, gruppe-fremlæggelser, demonstrationsstue-undervisning. Indholdet der arbejdes med: svært tilgængeligt stof og emner der kræver en konkret social kontakt.

D istancedelen Vægt på at en del opgaver skal løses i et samarbejde. Sygeplejefaget kræver samarbejdskompetence monofagligt såvel som tværfagligt. Progression i kravene til on-linesamarbejde. Fokus på problemer og muligheder i den elektroniske kommunika-tion, og på betydningen af planlægning og klare aftaler. Her arbejdes med at tilegne sig viden via den obligatoriske litteratur, og der trænes ved at arbejde med cases og studiespørgsmål til de enkelte emner og temaer. Der arbejdes med obligatoriske opgaver, hvor der både er krav om individuelle opgaver og opgaver udarbejdet i samarbejde. Nogle opgaver laves i samarbejde online.

Ordinær - fjernstudie S amme bekendtgørelse – S amme studieordning – B rud med forventninger til kendte og veldefinerede uddannelsesrum – B rud i relation til fremmøde – B rud i kommunikations- samarbejdsform – N y betydning af at lære gennem at arbejde

Klinisk uddannelse H vor kan den kliniske uddannelse afvikles ? R ammer & Betingelser !

F jernstudium Kommunikationsplatform : Skolekom - Firstclass klienten. – Hvorfor Skolekom ? Design der passer til vores kultur og kompetencer. – Faglig pædagogisk anvendelse. Konkret anvendelse – IT- skal understøtte og ikke styre – Udfordringer : Ligger i såvel den praktiske som pædagogiske tilrettelæggelse - en kontinuerlig spændende dynamisk proces -

Erfaringer & Fremtid – F ra usikkerhed til åbenhed overfor det nye undervisningsrum og dets mulighed. – V ejen skabt undervejs! – N ødvendigheden af løbende status & fortsat udvikling – F ortsat kompetenceudvikling – K onferencer og vidensudvikling i internt og eksternet